Cilinderkop 2.2 kopen wel of niet?

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Cilinderkop 2.2 kopen wel of niet?

Post by MatraMurena.nl »

Op marktplaats staat een 2.2 cilinderkop, gereviseerd. er is wel gelast op de rand van de kleppendeksel, en een aantal randen van de koelkanalen. Er zouden geen scheuren in gezeten hebben.

Is dit laswerk een probleem, of is het ok? het is bij een revisiebedrijf gedaan, en de bon zit erbij.

Is het normaal dat de alu kop op die plekken kan zijn aangevreten?

fotos kop:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Indien goed gelast is het geen probleem om een kop te repareren.

Maar een kop goed lassen betekent wel dat eerst de gehele kop heet gestookt moet worden voordat er aan gelast kan worden, en daarna ook alles gelijkmatig af laten koelen.... en dat is gewoon niet te controleren als je er niet zelf bij bent geweest.

Indien de kop koud gelast is kan het problemen geven (scheuren) door opgebouwd spanningverschil in het materiaal... dit kan al gebeuren tijdens de montage maar ook pas veel later.


Ik ben zelf niet zo'n voorstander van gelaste koppen, maar soms moet je wel door gebrek aan beter.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
johanansingh
Posts: 94
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm

Post by johanansingh »

Ik vond het niet zo gek. En dacht dat de prijs ook wel redelijk is.
Heb zelf afgelopen zomer ook een kop laten reviseren je bent dan gauw het zelfde kwijt.

Dat lassen ziet er toch ook aardig uit, ik zou er niet zo bang van worden.
Gewoon altijd eerst rustig warm rijden al gaat de voorkeur natuurlijk uit van niet hoeven lassen.

Minder bieden zal ik zeggen altijd interesant. als je zoiets nodig bent.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Ik sta er ook niet afkerig tegen, dit lijkt wel redelijk goed gelast te zijn.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Re: Cilinderkop 2.2 kopen wel of niet?

Post by brinkie »

MatraMurena.nl wrote:Op marktplaats staat een 2.2 cilinderkop, gereviseerd. er is wel gelast op de rand van de kleppendeksel, en een aantal randen van de koelkanalen. Er zouden geen scheuren in gezeten hebben.
Heb je 'm gekocht? Ik was net te laat met reageren, zat me af te vragen wie de gelukkige was :)

Op zich geen slechte keus hoor, de boel is professioneel gereviseerd. Je krijgt voor 400 euro complete koprevisie inclusief geslepen kleppen en nieuwe klepsteelrubbers.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

Jep. Ik ga hem vanavond halen.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

MatraMurena.nl wrote:Jep. Ik ga hem vanavond halen.
Heb je z'n Djet nog kunnen bekijken? :)
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
Post Reply