Matra 1.6 na 5 min afslaan geen mogelijkheid tot

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
deremise
Posts: 5
Joined: Tue Sep 06, 2011 1:39 am

Matra 1.6 na 5 min afslaan geen mogelijkheid tot

Post by deremise »

Hallo matra liefhebbers. Heb een 1,6 uit 1981, heb nieue module enkele jaren geleden ingebouwd nu nieuwe bobine, verdeler, geen hall meer start loopt prachtig na 5 min afslaan en met geen mogelijkheid meer te starten. Spanning op bobine, modele enz. Wat nu ? Heb je de goude tip voor me ....graag reactie dr.beetle@hetnet.nl. of deremise@live.nl
Grt.John
uberprutser
Posts: 206
Joined: Wed Aug 03, 2011 1:05 am

Post by uberprutser »

Ik had ooit ook eens zo'n vaag probleem maar dan met een 2.2.
Dit bleek uiteindelijk door een slechte massa verbinding te komen.
Nadat ik ook een massa kabel naar de startmotor had getrokken was het probleem opgelost.
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Je hebt wel vonk op de bougies?
Indien ja, denk ik meer richting wegvallen brandstofdruk.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
deremise
Posts: 5
Joined: Tue Sep 06, 2011 1:39 am

Post by deremise »

Ja wel vonk, alles wat er te meten is zonder speciale apparatuur mbt ontsteking heeft spanning. Heb wel een andere verdeler gemonteerd die magnetic-veld ipv hall effect heeft. Module ander type plaatsen?
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Module ander type plaatsen?
Dan zou je geen vonk hebben als je een inductiesensor hebt met een hall moduul.
Een hall sensor is heel wat anders als een inductiesensor.
Welk type nummer ontsteking zit er op?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
deremise
Posts: 5
Joined: Tue Sep 06, 2011 1:39 am

Post by deremise »

Sorry brief het verkeerd. Eerst wel na een tijdje slaat hij af en ook geen vonk meer op de bougie's. Alles wat ik kan meten zonder aparte aparatuur heeft dus wel spanning. Heb toen een andere verdeler geplaatst omdat we de oude hall-gever verdenken van het euvel, deze nieuwe is volgens mij een ander type, magneet puls-gever. Heb wel de oude module van de hall-verdeler laten zitten. Maar goed, hij liep toch meteen. Wel ongeveer 5 min en toen niets meer.Type van de vervangende verdeler en nr. ? Moet ik gaan kijken heb de auto niet thuis staan. Lees veel van ouyde bedrading die bros wordt en zo misschien een kortsluiting veroorzaakt. Auto heeft lang buiten gestaan.
Grt. John
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Hmm .....vaag.
Hall sensor heeft 3 pootjes en ziet er uit als een transistor.
Inductiesensor is een spoel met 2 pootjes.
Dat is totaal anders, maar je weet maar nooit of het enigzins werkt.
Het kan zijn dat de bobine over is.
Als die warm wordt zou die kunnen onderbreken.
Komt nog wel is voor.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
deremise
Posts: 5
Joined: Tue Sep 06, 2011 1:39 am

Post by deremise »

Hallo, matra liefhebbers. Hebben voor het probleem een andere verdeler gemonteerd, weer geen vonk. Hebben de spanningen gemeten en voila, bij de controle van de bobine voeding naar de 5e aansluiting naar de module stekker te lage spanning. Bypas gemaakt en loopt weer als een zonnetje naar een kleine correctie van de vervroeging. Defecte verdeler en een kabelbreuk dus.
Dank aan alle feedback heeft wel geholpen !
Grt. John
Post Reply