matra murena lager zetten
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
matra murena lager zetten
Vandaag bij benny geweest voor de matra iets lager te zetten voorraan
Hier enkele foto's
Hier enkele foto's
- Attachments
-
- verlaagt.JPG (24.3 KiB) Viewed 6523 times
-
- eerste afmeting.JPG (16.96 KiB) Viewed 6523 times
-
- normale hoogte.JPG (36.3 KiB) Viewed 6523 times
-
- nieuwe afmeting.JPG (50.78 KiB) Viewed 6523 times
-
- murena's.JPG (74.59 KiB) Viewed 6523 times
-
- matra's.JPG (82.57 KiB) Viewed 6523 times
- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Even opletten hoe de stuureigenschappen worden (bvb bumpsteer), anders 1 plaatje verwijderen en opnieuw lijnen.
De linkerzijde moet trouwens 3 mm lager dan de rechterzijde.
Ben er achter gekomen dat dit is om de bolling van de weg te comepenseren.
De wagen stuurt daardoor een fractie naar links.
In Engeland zou de rechterzijde 2 mm lager moeten staan.
Op het getoonde punt moet je eigenlijk niet meten.
Zie mijn topic wagenhoogte afstelling een exacte wetenschap of de manual.
Edit: correctie hoogteverschil 3 mm
De linkerzijde moet trouwens 3 mm lager dan de rechterzijde.
Ben er achter gekomen dat dit is om de bolling van de weg te comepenseren.
De wagen stuurt daardoor een fractie naar links.
In Engeland zou de rechterzijde 2 mm lager moeten staan.
Op het getoonde punt moet je eigenlijk niet meten.
Zie mijn topic wagenhoogte afstelling een exacte wetenschap of de manual.
Edit: correctie hoogteverschil 3 mm
Last edited by oetker on Sat Jul 02, 2011 8:34 pm, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat kan ik bij jouw wagen niet zo beoordelen.
Test even of je in een bocht bij een kuil in een weg naar links of rechts wordt gedrukt.
Mijn auto werd door fouten in deze gewoon 1 meter opzij gezet.
Niet echt prettig bij 180 km/h
Test even of je in een bocht bij een kuil in een weg naar links of rechts wordt gedrukt.
Mijn auto werd door fouten in deze gewoon 1 meter opzij gezet.
Niet echt prettig bij 180 km/h
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
- GODFRIED
- Posts: 9851
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Deze wagens liggen al laag. Met mijn bagheera zit ik regelmatig tegen een verkeersremmer ( drempel) met de plaat onder de snuit. Ik weet dat ik moet opletten maar toch gebeurt het. Bij de murena heb ik dit nog niet gemerkt. Dus opletten zodat je niks kapot rijdt. Je zult het wel vlug merken als het raakt.
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Benny, het kan heel goed gaan dat verlagen, en zelf ontdekte ik dat hoe lager het front hoe beter de wegligging.
Het Murena ontwerp is nu een maal een Wig.
Achter is echter een ander verhaal.
Een probleem wat kan opduiken......
Als het veerpunt verzet is kunnen de kogels op zwaarder lopende punten komen.
Die hebben immers 30 jaar op een ander punt gestaan.
Dat kan rare effecten geven als bumpsteering.
Daarom goed uittesten in bochten met kuilen op behoorlijke snelheden.
Als het allemaal OK is en het front niets raakt, dan als laatste uitlijnen.
Bij mij staat het voor ook allemaal een stuk lager en dat gaat nu goed, na een hoop getob met wegligging.
Het Murena ontwerp is nu een maal een Wig.
Achter is echter een ander verhaal.
Een probleem wat kan opduiken......
Als het veerpunt verzet is kunnen de kogels op zwaarder lopende punten komen.
Die hebben immers 30 jaar op een ander punt gestaan.
Dat kan rare effecten geven als bumpsteering.
Daarom goed uittesten in bochten met kuilen op behoorlijke snelheden.
Als het allemaal OK is en het front niets raakt, dan als laatste uitlijnen.
Bij mij staat het voor ook allemaal een stuk lager en dat gaat nu goed, na een hoop getob met wegligging.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Bij de verlaagde voorkant raken de sleepogen eerst. Vooral rechts dan.GODFRIED wrote:Deze wagens liggen al laag. Met mijn bagheera zit ik regelmatig tegen een verkeersremmer ( drempel) met de plaat onder de snuit. Ik weet dat ik moet opletten maar toch gebeurt het. Bij de murena heb ik dit nog niet gemerkt. Dus opletten zodat je niks kapot rijdt. Je zult het wel vlug merken als het raakt.
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Daar dan maar een paar remblokken op lassen
Vliegtuigen hebben dat in de staart en dan zie je een mooie vonkenregen als het fout gaat.
Tail-strike noemen ze dat.
Hoe kunnen we dat bij de Murena noemen?
Nose-strike?
Vliegtuigen hebben dat in de staart en dan zie je een mooie vonkenregen als het fout gaat.
Tail-strike noemen ze dat.
Hoe kunnen we dat bij de Murena noemen?
Nose-strike?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
oetker wrote:Daar dan maar een paar remblokken op lassen
Vliegtuigen hebben dat in de staart en dan zie je een mooie vonkenregen als het fout gaat.
Tail-strike noemen ze dat.
Hoe kunnen we dat bij de Murena noemen?
Nose-strike?
Neem dan maar een paar hardhouten blokjes, een vonkenregen lijkt mij niet zo fijn vanaf de voorkant.
(zo doet dat petjesvolk met de GTI's het hier ook )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Als je die vonkenregen wilt, Magnesium sliders van een motopak.
http://youtu.be/VnUgYsOP5Ao
http://youtu.be/VnUgYsOP5Ao
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986