Heeft er iemand dit op zijn matra murena zitten??
Geen kelk maar iets die vanboven op de carb. staat.
Zoja waar kun je dit vinden?
KN luchterfilter
-
- Posts: 148
- Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
- Location: Hechtel
Hoi makkers!
zou je dat wel doen?
Buiten wat extra aanzuiggeluid/-lawaai zal deze ingreep niets uitmaken.
Tenzij voor het gene wat "tussen de oren" en in jouw portefeuille zit natuurlijk.
Ik zou zelfs durven denken dat het zelfs negatief zou kunnen zijn mbt het vermogen:
Hoe kouder de lucht, hoe beter voor de prestaties.
Als je de filter BOVEN op de motor de lucht zou laten aanzuigen, is deze aardig warm (door de hitte van de motor).
Als alles bij jouw wagen nog origineel is, zal je zien dat de lucht nu van ONDER de wagen aangezogen zal worden.
De lucht van de omgevingstemperatuur zal dus ALTIJD lager zijn dan de motortemperatuur.
DUS: betere prestaties in originele vorm!
zou je dat wel doen?
Buiten wat extra aanzuiggeluid/-lawaai zal deze ingreep niets uitmaken.
Tenzij voor het gene wat "tussen de oren" en in jouw portefeuille zit natuurlijk.
Ik zou zelfs durven denken dat het zelfs negatief zou kunnen zijn mbt het vermogen:
Hoe kouder de lucht, hoe beter voor de prestaties.
Als je de filter BOVEN op de motor de lucht zou laten aanzuigen, is deze aardig warm (door de hitte van de motor).
Als alles bij jouw wagen nog origineel is, zal je zien dat de lucht nu van ONDER de wagen aangezogen zal worden.
De lucht van de omgevingstemperatuur zal dus ALTIJD lager zijn dan de motortemperatuur.
DUS: betere prestaties in originele vorm!
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
Heel juist wat je zegt je hebt koude lucht nodig voor een goede verbranding dat weet ik maar ik hoor graag dat aanzuig geluid van de motor.
Heb al een kelk gestoken die op een buis zat en gemonteerd was juist boven de versnellingsbak maar mijn buizen constructie was niet goed.
Zit te denken om een kn filter te kopen om in de orgionele behuizing te doen als je dit kan krijgen
Heb al een kelk gestoken die op een buis zat en gemonteerd was juist boven de versnellingsbak maar mijn buizen constructie was niet goed.
Zit te denken om een kn filter te kopen om in de orgionele behuizing te doen als je dit kan krijgen
- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
Beste Jean,
Ik heb dit op mijn murena gehad alleen het probleem is dat je de carter onluchting niet in het K&N filter want hierdoor krimpt het filter.
Dus de oplossing is dan de karter ontluchting ook een filter opzetten.Dit geeft erg veel rommel in de motor ruimte.
Ik zal even kijken of ik hem nog heb voor een 2.2.
Ik denk dat ik hem heb weg gedaan.
groet Fjodor
Ik heb dit op mijn murena gehad alleen het probleem is dat je de carter onluchting niet in het K&N filter want hierdoor krimpt het filter.
Dus de oplossing is dan de karter ontluchting ook een filter opzetten.Dit geeft erg veel rommel in de motor ruimte.
Ik zal even kijken of ik hem nog heb voor een 2.2.
Ik denk dat ik hem heb weg gedaan.
groet Fjodor
Groet Fjodor
Matra Murena 2.2 -1982
Weet je nog toen
"de boten van hout en de mannen van staal waren"
Matra Murena 2.2 -1982
Weet je nog toen
"de boten van hout en de mannen van staal waren"
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
fjodor 2.2 wrote:
...de oplossing is dan de karter ontluchting ook een filter opzetten.Dit geeft erg veel rommel in de motor ruimte.
Begin niet aan die dingen.
Geeft een smeerboel van olie, en bij kortere ritjes zitten ze in een mum van tijd vol met sludge.
Dan is het beter is het om de slang van de carterontluchting te verplaatsen naar een locatie waar deze vrij kan "ademen".
Als je een K&N filter wilt plaatsen kun je ook een filter nemen wat in je luchtfilterhuis past, blijft het filter ook een stuk schoner van.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 148
- Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
- Location: Hechtel
Hoi Makkers,
ik laat de carterontluchting ook vrij "ademen".
De ontluchting gaat via het rechter roostertje gewoon naar buiten toe en het is al jaren "propere boel".
Als de motor nog fris is, mag er geen sprake zijn van sludge of zo.
Als jouw motor sludge zou maken, mag je stilletjes een spaarpotje beginnen aanleggen...
ik laat de carterontluchting ook vrij "ademen".
De ontluchting gaat via het rechter roostertje gewoon naar buiten toe en het is al jaren "propere boel".
Als de motor nog fris is, mag er geen sprake zijn van sludge of zo.
Als jouw motor sludge zou maken, mag je stilletjes een spaarpotje beginnen aanleggen...
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Zet er dan maar eens zo'n K&N filtertje op, ik kan je garanderen dat deze in een mum van tijd vol zit met die smurrie... vooral in de koudere perioden.dieterwieter wrote:
Als de motor nog fris is, mag er geen sprake zijn van sludge of zo.
Als jouw motor sludge zou maken, mag je stilletjes een spaarpotje beginnen aanleggen...
Dit heeft niets te maken met de conditie van de motor, maar met de luchtvochtigheid en de buitentemperatuur.
Die kleine fitertjes laten wel goed condens door maar geen oliedamp, vandaar dat die smurrie erin komt.
Ik heb het al op verschillende auto's geprobeerd, maar uiteindelijk was de simpelste oplossing een gaatje maken in het open luchtfilter op de carburateur. (een open carterventilatie mag in Nederland niet voor de APK)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
een open carterventilatie mag in België ook niet en verleden keer had ik bijna prijs toen hij die darm aan het volgen was, steekt gelukkig diep genoeg weg achter-onder de koplamp.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986