koppeling problemen?

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Ginng ik eerst doen maar had al een deal met carjoy dat hij een ander pomp ging opzenden dus zal er nu niet meer aan beginnen maar moest ik ze opspannen en eens een goeie tik geven dan komt ze mss los maar is nu te laat heb een deal kan nu het risico niet nemen om ze helemaal stuk te maken omdat ik ze na ontvangst van de nieuwe weer moet opzenden naar carjoy.
Ben er gerust op dat alles in orde komt duurt alleen een beetje langer :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik kan me ook niet voorstellen wat er vast zit in de nieuwe pomp!! Roest maar dit is toch uit te sluiten. Verstopping, zodat de olie niet weg kan??
Zeer vreemd!!!!
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

ja is inderdaad raar maar als ik de pomp in mijn hand heb daar krijg ik totaal geen beweging in vergeleken bij mijn oude pomp die gaat goed als ik die indruk.
Lazlo zegt dat dit wel eens kan gebeuren vind jammer omdat je een nieuwe koopt zodat je op je gemak bent hé en t'is dan dat!
En je moet eerlijk zijn verkeert monteren is haast onmogelijk zou zelfs niet weten hoe je dat zou doen. :D

grtz
Jean
User avatar
oetker
Posts: 7996
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Als de pomp goed is kun je die practisch niet met de hand indrukken.
Zet is een bout in de bankschroef en druk is goed met 2 handen met de hollling op die bout.
Nieuwe veer doet ook wel wat extra kracht benodigen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Oetker,

Als ik deze week de andere pomp krijg denk ik dat lazlo ze eerst zal proberen in te duwen voor hij ze opzend denk je niet?
Heb mijn oude weer gemonteerd zodat ik kan rijden.
Moest het met de nieuwe weer zo vast zitten is het dan beter dat ik ze eerst probeer in te duwen voor ik ze monteer of moet ik ze induwen of proberen in te duwen met de pedaal?
Nu al bij al kan ik niet klagen van de matra ben eerlijk hij word niet gespaard en heb toch bijna geen problemen en let op een 1.6 gaat rapper dan je denk maar je moet er durven mee rijden of beter gezegd in toeren mee durven gaan.
Hoe meer je met de matra rijdt hoe minder de problemen stilstand zorgt voor problemen aléé dat is mijn mening.
Ook dat het probleem soms simpelder is of dat we denken we zoeken het soms veel te ver aléé ik toch :D

groeten uit west-vlaanderen Belgie

Jean
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

"Nu al bij al kan ik niet klagen van de matra ben eerlijk hij word niet gespaard en heb toch bijna geen problemen en let op een 1.6 gaat rapper dan je denk maar je moet er durven mee rijden of beter gezegd in toeren mee durven gaan. "

Ik denk persoonlijk ook dat het voor het motorblok beter is om regelmatig eens wat hogere toeren te draaien. Met mijn vorig blok bleef ik altijd laag in toeren (dagelijks vervoer en verbruik weet je wel...)
Met het nieuwe rij ik regelmatig wat horen in toeren (niet te lang en met respect voor de 4/5 de regel) en de auto doet het veel beter.
User avatar
oetker
Posts: 7996
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik zeg het maar omdat het mij dus ook gebeurd is, en heen en weer sturen kostbaar is.
Ik had hem gemonteerd en kreeg hem niet ingedrukt met de pedaal.
De borgring zat verkeerd om.
Met wat kracht schoot hij wel door en werkte schijnbaar, maar omdat de ring was krom gedrukt kwam de piston niet meer voldoende terug en daardoor kreeg ik hem niet goed werkend door de iets kortere slag.
Dus waarschijnlijk is het simpel te verhelpen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dus verkeerd plaatsen kan wel. Herman, bedankt voor de tip.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Nieuwe hoofdkoppelingscilinder is geplaats na eens goed te ontluchten werkt deze perfect :D
Die andere gaat weer terug deze kan je gewoon niet induwen.
Ik heb maar één probleem of die pompjes dat carjoy opzend wel echt niet nieuw zijn omdat deze zwart zijn gespoten zal wel orgioneel niet zwart zijn weet iemand dit?????
Nu heb ik 2 pompjes die ik moet terugzenden dus deze die stuk is en de nieuwe die niet gaat maar zal eerst vragen wie de verzendingskosten moet betalen?
Ja als ik verzendingskosten moet betalen waarom dan de handelaar ook niet zal het eens proberen :wink:
User avatar
oetker
Posts: 7996
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Als je de oude moet opsturen zal het wel om een ruilpomp gaan.
Die zijn niet nieuw, maar gereviseerd.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Indien een ruilpomp vakkundig gereviseerd is moet ze hoe nieuw zijn.
Meestal kost een gereviseerde pomp meer dan een nieuwe!!!!
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

ik kocht die pomp met het gedacht dat ze nieuw was. Mocht het vernieuwde pompen zijn mocht hij dat wel zeggen.vind toch een beetje jammer.
User avatar
hendrik
Posts: 4852
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja jean, dat weet je nooit van tevoren hé. Maar je probleem is nu toch opgelost dat is toch het belangrijkste hé.





grt harry de matra.
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

ja kan nu weer weg ermee hé :wink:
Maar ik dacht toch dat ik een nieuwe kocht maar als ik er geen problemen meer mee heb ben ik ook tevreden hoor :D .
Ben nog aan het onderhandelen over de verzendingskosten was dit nog door niemand gevraagd :D ik vind het normaal als ik iets koop verzendingskosten moet betalen maar vind het ook helemaal normaal als iemand iets wil hij ook deze kosten moet betalen!!!
Anders moeten ze dat op papier zetten of mailen voor je het koopt vind ik toch.
Wil bij deze niet muggeziften over dit en lazlo ook niet we komen er wel uit :wink:
User avatar
hendrik
Posts: 4852
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Als het een gereviseerde is moet je niet bang zijn dan is het ook een nieuwe hé.





grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

De verzendingskosten zijn schandalig duur hier, naar Nederland kost vlug €10.
Matra Bagheera S - 1977
GeorgeinBelgium
Posts: 191
Joined: Thu Sep 15, 2005 11:37 am
Location: Antwerpen

Koppelingscylinder - die onder bak 2.2

Post by GeorgeinBelgium »

Ik heb er nog een te koop staan, een nieuwe - Peugeot stuk in doos.
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

verzendingskosten naar Nederland 15,50 euro :evil: Denk iets goedkoper te zijn dan elders en je hebt het dan zo aan je voeten :evil:
Voor mij geen ruilonderdelen meer zunne als carjoy daar niks in doet heb hem gemailt zullen wel zien. :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Als ik deze verzendingskosten moet betalen zou ik ze niet opsturen, dit moeten ze je op voorhand zeggen.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Ja ze zijn natuurlijk al vertrokken richting nederland mijn vrouw heeft ze opgezonden zal nu zien wat carjoy doet doet hij niks ja dan denk ik dat ik daar nooit iets meer koop :x
Weet je wat mij het meest stoort is dat ik niet beter wist dat dit een nieuw stuk was er werd niks gezegd van een ruil onderdeel tot dat ik het had natuurlijk.
Kan er ook niet mee lachen heb het gevoel dat ik er in geluist ben nu zo erg is het nu ook niet maar toch heb ik dat gevoel.
Hoop dat carjoy iets doet anders is hij een klant kwijt zoveel is zeker.
Het gaat natuurlijk niet om het geld maar het is het principe als ik iets wil dan betaal ik de verzendingskosten dat is normaal maar ik verlang dan ook van de persoon die stukken wil dat hij de verzendingskosten op zich neem vind dat maar normaal of niet!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil:
Nu mijn matra werkt weer naar behoren dat is toch nog iets positiefs :wink:
User avatar
oetker
Posts: 7996
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Een nieuwe kost iets van tegen de €150.- met verzend momenteel bij Simon.
Dan hoeft er niets retour gestuurd.
Op het moment dat je retour gaat sturen is er altijd sprake van een ruildeel.
Dat zou even goed een nieuwe kunnen zijn.
Als je een beetje gaat rekenen, dan is daar €15.- verzend 1 uur arbeidsloon en materiaal.
Dat kan dat dus ook nooit goedkoop zijn, maar wel een stuk minder als een nieuwe.
Zo werkt het nu eenmaal.
Het was echter beter geweest als dat duidelijk op de website had gestaan.
Goedkoopst is natuurlijk zelf doen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Als het niet zo ver was ging ik het wel halen hé nu heb ik een eerste maal 6,75 betaalt en de terugzending van de twee kost me 15 euro in totaal 21,75 euro omdat het er twee waren en dit me meer koste door het gewicht van de eerste die niet goed was dat toch ook mijn fout niet was.
Heb die eertse ook getoont aan een ander murena bezitter en die zei toch ook dat dit niet normaal was dat dit zo vast zat.
En ja dan zet je dit beter op je website dat het om een ruilonderdeel ging want daar was ik niet van op de hoogte laat staan dat ik wist dat ik het ging moeten terugzenden.
Nu het is herstelt en ben weer een ervaring rijker :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Op ebay vindt je deze koppelingspompen nieuw voor ongeveer €50-60 verzending in. Ze zijn dan wel van een Simca model maar passen. Het kan dan wel zijn dat je de aansluiting op de pomp moet verdraaien.
Altijd prijzen vergelijken!! Ik zoek altijd eerst op ebay, meestal is het daar beterkoop en je weet of het om een nieuw onderdeel gaat.



Zie; http://cgi.benl.ebay.be/BOMBA-DE-EMBRAG ... 4a9ad4a0b0


http://cgi.benl.ebay.be/EMETTEUR-EMBRAY ... 3f0b2dd592
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Carjoy laat niks meer van zich horen over die verzendingskosten.
Dus bij deze bestel ik daar niks meer :evil:
verd..................... :evil:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Spijtig zo een dingen moet je uitpraten, nu blijf je met een ergernis zitten. Dus geen tevreden klant. :cry:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Geen tevreden klant zeg maar GEEN klant meer zal wel op een ander mijn stukken gaan halen ben nog zo goed om ze alle twee weer op te zenden en ge ziet hé had ik het geweten :evil:
Post Reply