Motorruimte bekleding

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Motorruimte bekleding

Post by matramurena »

Ik had voorheen bruine bekleding in de motorruimte. Nou ja, niet erin, maar op het geheel er omheen uiteraard. Dit heb ik al eens beplakt met zwart leer dat beter bij de auto past, maar dat gaf niet echt een heel mooi resultaat.

Leer is er dus weer afgehaald en dan blijf je zitten met een lelijk geheel. Bijna alle Murena's die ik gezien heb hebben overigens op het achterste ruitje een zwarte strip tape zitten omdat de bekleding opkrult bij het raampje. Dat wil ik dus ook niet meer.

Zo zag het er uit bij start van het projectje.

Image

Eerst maar even de lijmresten en dergelijke eraf zien te krijgen. Heeft wat fohnen gekost en de nodige dampen hebben de Vossemeerse lucht verontreinigd, maar het was eraf te krijgen.

Image

Daarna geprimerd en in een lijm/verf mengsel gezet. Hieroverheen komt een bordeaux flock dei goed bij de kleur van de auto past. Op de foto is het allemaal erg rood geworden, maar zo ziet het er in werkelijkheid niet uit. Wie de auto kent weet hoe de kleur echt is.

Image

Image

Morgen de andere kant doen!

Dit is trouwens de zelfde kleur Flock voor mijn zoons driewielertje. Ziet er meer uit zoals het geworden is.

Image
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

Heel gaaf, en ja ook ik heb een hangend stofje bij het achterruitje :)
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Andere zijde is nu ook gedaan. D kleur op deze foto's is meer de kleur hoe het echt is. ;)

Image

Image
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
HF-09-DG
Posts: 57
Joined: Tue Jan 11, 2011 11:46 am
Location: Limburg (NL)

Post by HF-09-DG »

Hi Martijn,

Dat ziet er niet fout uit, daar hoef je je niet voor te schamen... Ga je die brommer ook onder een plexiglas plaat leggen?
Post Reply