achterruit verwarming stuk. accept it or not?

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

achterruit verwarming stuk. accept it or not?

Post by MatraMurena.nl »

Ik heb dus een ruit van georges gekocht ter vervanging van mijn lelijk bekraste ruit (door schuren auto, mijn fout). De bekraste ruit had nog een goede verwarming, echter was een contact afgebroken, en lelijk gezien vanaf de buitenkant van de ruit.

Helaas is de verwarming van de ruit van georges op alle sporen onderbroken. Jammer maar helaas. Deze heb ik in mijn s gezet die toch nooit in de winter gaat rijden.

de 1.6 ruit die in de s zat heb ik nu klaar liggen voor de 1.6 van mij. Helaas heb ik hier ook al 1 kapot spoor ontdekt.

Nu vraag ik mij af. Zijn er nu meer ruiten met kapotte ruitverwarming dan hele ruitverwarming? Werkt die van jullie nog????

Wat kan ik het beste doen om dit te repareren. Heb iets gelezen over geleidende lijm die je na afplakken kan smeren. Heeft iemand dit geprobeerd, en kan je het onzichtmaar laten aan de buitenkant van de ruit?
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Geleidende lijm werkt goed van Bison Electro! Is het proberen waard in ieder geval! Maar als je echt enkel in de zomer rijdt lijkt het mij best overbodig om hier werk aan te besteden....
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

matramurena wrote:Geleidende lijm werkt goed van Bison Electro! Is het proberen waard in ieder geval! Maar als je echt enkel in de zomer rijdt lijkt het mij best overbodig om hier werk aan te besteden....
Ik denk dat ik het op de S nu zo laat. ligt iig nu een ruit met 2.2 verwarming in. optisch ok dus.

Bij de S ga ik uiteindelijk de auto herstellen naar concours. tegen die tijd heb ik misschien al weer een werkende ruit.

Ik ben te perfectionistisch om een auto op te knappen met in mijn achterhoofd dat de verwarming het niet doet.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
User avatar
HF-09-DG
Posts: 57
Joined: Tue Jan 11, 2011 11:46 am
Location: Limburg (NL)

Post by HF-09-DG »

Die geleidende lijm/lak werkt goed. wanneer je plakbandjes langs beide zijden van het onderbroken spoortje plakt en de onderbreking dicht schildert, kun je het bijna onzichtbaar repareren. is zeker de moeite waard.
Post Reply