deurrubber

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
HF-09-DG
Posts: 57
Joined: Tue Jan 11, 2011 11:46 am
Location: Limburg (NL)

deurrubber

Post by HF-09-DG »

Matra maniakken,

Weet iemand waar het begin/eind van het binnen rubber dat de deur afsluit moet zitten? bij mij zit het nu aan de onderkant en ik kan me bijna niet voorstellen dat dit goed is. (ik schop het regelmatig los bij het in en uitstappen). Het lijkt me veel netter en praktischer om dit aan de achterzijde (halverwege de b-stijl) of ter hoogte van het voorspatbord te hebben. Graag jullie reacties

met vriendelijke groet,

Jeroen.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het hoort midden aan de onderzijde te zitten.
Dat is minder fraai maar het meest logisch.
De rubbers zijn aan krimp onderhevig.
Als er een opening ontstaat als je de eindjes aan de voor/achterzijde plaatst dan krijg je door wind inlopend water.
Als je dat toch anders wil uitvoeren zou ik dat op de bovenhoek van de deur doen en ze 45 graden haaks op elkaar te laten aansluiten.
Wel wat rubber kit er tussen voor afdichting.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Onderaan in het midden is origineel, aansluiting is te verbeteren door gebruik te maken van een binnenrubber in de ronde aansluiting. Hierdoor blijft de dichting op zijn plaats zitten.
User avatar
Kanchi
Posts: 114
Joined: Fri Mar 06, 2009 9:22 am
Location: Tilburg, Nederland
Contact:

Post by Kanchi »

de opening...liever geen opening hehe hoort in het midden van de onderkant, waar die verdieping zit. Ik heb ze laten vervangen door Carjoy, en het ziet er weer als nieuw uit. Had ook water dat via de linkerbovenhoek van de voorruit naar binnen kwam, en de parafaan waar de zwarte laklaag los begon te laten, met resultaat dat je hier beginnende roestvorming kreeg. Ook die heb ik laten schuren, opnieuw tegen roest beschermen en zwart laten spuiten. De strips zijn ook vernieuwd. Die strips heb ik een weekendje later zelf nog een keer opnieuw gelijmd omdat de lekkage ernog was, nu dus niet meer :) Deze week wil ik de bestuurderstoel te lijf. Hier zit in de linker armboord een gat. Stof Beige met diagonale bruinen streep) is bijna niet meer te vinden, hoeft ook niet ik haal die gewoon uit het rugpand, waar ik dan gewoon bruine stof in naai. Ook alle paneeltjes gaan er even af, de stof eraf en dan lauw wassen, en weer terug lijmen/monteren :) Tja je blijft druk met een Matra hehe.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
-------
Tja je blijft druk met een Matra hehe.
===========================

Welnee, die rijden 300.000 km zonder problemen, maar daarna heb je wel wat te doen voor de volgende 300.000 km :lol:

Van de week was er iemand met een Volvo in de garage, die we iedere week wel zien met een probleem..
De wagen is een jaar of 12 oud.
Km stand staat op 925.000 km.
Hij wil speciaal de 1.000.000 km volmaken met deze wagen, maar om dat te bereiken moet er iedere week wel wat aan gesleuteld worden.
Peter is een beetje ziek van dat ding, dus toen ik de opmerking maakt of het niet is tijd werd deze naar de sloop te rijden kreeg is de opmerking dat die van mij nog maar is die km stand moet zien te bereiken.
Ik kon daar tegenover zetten dat die van hem dan eerst maar is 30 jaar oud moest zien te worden.
Feit is gewoon dat bejaarde auto's aandacht vragen en nodig hebben.
Dat kan je bezig houden :wink:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

de stof wassen lijkt me niet de beste optie er blijft niks van over, gewoon even met textielschuim inspuiten en droogwrijven met een handdoek
Post Reply