HELP!!! achterklep gaat niet meer open

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
HF-09-DG
Posts: 57
Joined: Tue Jan 11, 2011 11:46 am
Location: Limburg (NL)

HELP!!! achterklep gaat niet meer open

Post by HF-09-DG »

Matra Maniakken, Na een afstel poging van de vergrendeling gaat mijn achterklep niet meer open. De linker vergrendeling bleef hangen. Na het afstellen van de kabel ontgrendeld deze wel normaal maar nu ontgrendeld rechts helemaal niet meer... Loshalen van de bediening in de linker deurstijl lost het probleem niet op. Kan iemand me alstublieft helpen? Bij voorbaat dank,

Jeroen.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Wanneer je een oudere Murena bezit kan je een achterlicht uitnemen, want er zit geen afdekkap in. Indien wel kan je na het wegnemen van de achterlichtunit via de opening waar de bekabeling binnenkomt een metalen haak steken en proberen die naar boven te voeren. Achter de trekkabel steken en een flinke ruk geven.
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

soms kun je aan de buitenkant de dop verdraaien met een waterpomptang [wel voorzichtig] een cm is genoeg en je trekt de ruit omhoog
User avatar
HF-09-DG
Posts: 57
Joined: Tue Jan 11, 2011 11:46 am
Location: Limburg (NL)

Post by HF-09-DG »

OK, Het is gelukt (via de achterlichten) :oops:
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Dat moet een opluchting zijn.
User avatar
HF-09-DG
Posts: 57
Joined: Tue Jan 11, 2011 11:46 am
Location: Limburg (NL)

Post by HF-09-DG »

Ja dat waren spannende momenten. Tip aan iedereen: Haal eerst beide achterlichten er uit voordat je aan de achterklep vergrendeling gaat werken dat scheelt een heleboel stress!!!
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik doe dat altijd met 2 personen. De discussie is altijd: wie gaat er in de koffer liggen?
User avatar
HF-09-DG
Posts: 57
Joined: Tue Jan 11, 2011 11:46 am
Location: Limburg (NL)

Post by HF-09-DG »

goh dat is ook een optie, ik ken nog wel een vrijwilliger die ik graag een paar dagen achterin opsluit... Misschien nog wel een beter advies als het verwijderen van de achterlichten :D
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

HF-09-DG wrote:goh dat is ook een optie, ik ken nog wel een vrijwilliger die ik graag een paar dagen achterin opsluit... Misschien nog wel een beter advies als het verwijderen van de achterlichten :D
En dan rondrijden met een lekke uitlaat... 8)
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Post by pete speed »

jongens , jullie hebben het toch niet over moeders hé?
The Pete
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

bij de S en late modellen zitten er stalen kappen achter de lichten dus gaat dit verhaal niet op, ik heb noodkabeltjes aangelegd, aan elk mechanisme een stalen kabel en die in het achterlicht gemonteerd bij breuk of iets dergelijks kan ik de noodkabels gebruiken.
User avatar
HF-09-DG
Posts: 57
Joined: Tue Jan 11, 2011 11:46 am
Location: Limburg (NL)

Post by HF-09-DG »

Hi Henk, die nood kabeltjes is zeker geen gek idee! ik ga daar absoluut eens naar kijken want dit is wel een groot risico. wanneer de kabel van de bediening naar de eerste vergrendeling, of het vervolg naar de tweede vergrendeling breekt zit je behoorlijk in de problemen.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hoezo HF-09-DG? Je hebt toch geen binnenkappen achter je achterlichten?
User avatar
HF-09-DG
Posts: 57
Joined: Tue Jan 11, 2011 11:46 am
Location: Limburg (NL)

Post by HF-09-DG »

Ik had kartonnen binnenkappen, die heb ik vervangen door metalen kappen die met de originele beugeltjes vast zitten. Dat is dus niet het probleem, de achterlichten verwijderen was veel lastiger. Bovendien is het rubber vrij slecht daar wil ik zo weinig mogelijk risico mee lopen.
Post Reply