Mooie motor voor de Murena ?

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
oetker
Posts: 7989
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Mooie motor voor de Murena ?

Post by oetker »

Gebouwd door Harry Martens Limmen.
http://www.youtube.com/user/dsvitesse1?feature=mhsn

Hier word ook gewerkr aan de Murena bakken en is alles te vinden.

http://www.ds-vitesse.com/nl/eigenaars/ ... urena.html
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

http://elektromurena.come2me.nl/809443/Elektromotor

Project is al een tijd aan de gang....
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

ik vind het niks ,115 km/h en waarschijnlijk na 100km aan het stroom een tochtje naar limburg gaat al niet lukken dus meeting zijn er niet bij , nee geef mij maar benzine
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Voor thuis rond de kerk te rijden toch mooi. Wel een hele uitdaging om dit tot een goed einde te brengen.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
lemans
Posts: 320
Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
Location: rotselaar heikant/berg

Post by lemans »

GODFRIED wrote:Voor thuis rond de kerk te rijden toch mooi. Wel een hele uitdaging om dit tot een goed einde te brengen.
ok , toegegeven; de "actieradius" en de snelheid is beperkt... maar
toch als een zeeeeeeeeeeeeeeeer mooie gedachte , wetende dat je
alles van je murena kan behouden en alleen het motorblok kan vervangen door een electrische motor .... dan is al onze investering
in tijd , centen , moeite ( en soms frustratie..) op termijn toch niet voor
niks geweest als ze benzinemotoren gaan verbieden of overbelasten
zodat ze niet meer rijdbaar zijn voor de eigenaars en bovendien vind
ik een goei 100 per uur voldoende... ( god ik wordt oud...) zeker als
je weet dat een matra geen aibag noch abs nog sips heeft....
je kick moet je vinden in de unieke driversposition en in het cockpitgevoel

stef lemans
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Harry Martens staat wel gekend om z'n kwaliteit.

Die electro ombouw, vraag me af hoe je dat in België ooit ingeschreven krijgt.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Hoe ze hier op de keuring zouden reageren met die aanpassing dat blijft een ??????
Matra Bagheera S - 1977
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

GODFRIED wrote:Hoe ze hier op de keuring zouden reageren met die aanpassing dat blijft een ??????
Ze keuren die niet want die heeft geen PVG nr.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
hendrik
Posts: 4843
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

OOOO daarom heet ik ook harry die hebben kwaliteit grapje he mannen.





grt harry de matra.
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Hoe doen ze dat in Belgie met een auto die in NL op kenteken is gezet (en dus feitelijk hiermee gelijk een Europese toelating krijgt) als je die wilt invoeren?? Ben wel benieuwd eigenlijk. Feitelijk mogen ze hem volgens mij niet weigeren.....

(net als SUV's trouwens ;) )
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

matramurena wrote:Hoe doen ze dat in Belgie met een auto die in NL op kenteken is gezet (en dus feitelijk hiermee gelijk een Europese toelating krijgt) als je die wilt invoeren?? Ben wel benieuwd eigenlijk. Feitelijk mogen ze hem volgens mij niet weigeren.....

(net als SUV's trouwens ;) )
Als de auto een geldig nederlands kenteken heeft op basis van een individuele toelating dan wordt de auto gewoon geweigerd in België.
Het principe is gewoon fabrieksorigineel en anders niet.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Muddy Bandit wrote:
matramurena wrote:Hoe doen ze dat in Belgie met een auto die in NL op kenteken is gezet (en dus feitelijk hiermee gelijk een Europese toelating krijgt) als je die wilt invoeren?? Ben wel benieuwd eigenlijk. Feitelijk mogen ze hem volgens mij niet weigeren.....

(net als SUV's trouwens ;) )
Als de auto een geldig nederlands kenteken heeft op basis van een individuele toelating dan wordt de auto gewoon geweigerd in België.
Het principe is gewoon fabrieksorigineel en anders niet.
Nee dan kun je hier ook voor een eenmalige PVG nr gaan, reken op 1 jaar minimum voor de papierwinkel, dan zijn er nog 2 keuringen nodig voor je een plaat kunt aanvragen.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Klopt, maar in zo'n situatie is het al eerder afgegeven (geldige) nederlandse kenteken wel geheel waardeloos... je moet dus eerst alle burocratische regeltjes opnieuw gaan volgen.

In Nederland is dat wel iets gemakkelijker.
Elk individueel afgegeven EU-kenteken wordt hier geaccepteerd voor een NL-kenteken, en als het voertuig technisch ook voldoet aan de minimale APK-eisen dan mag je ermee de weg op.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Hier is het niet zomaar in NL goed voor België ook, je moet eerst uitvoerig bewijzen dat het degelijk is en welke onderdelen gebruikt zijn en of die onderdelen wel geschikt zijn voor die auto, dan gaan ze dat nog allemaals eens opnieuw uitvoerig nakijken en .....

Het is heel anders als je bvb . een Traction koopt in Nl die hier ook ooit geleverd is, dan gaat het vlot.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Is dat niet in strijd met de Europese wetgeving dan???

Aangezien ik bezig ben met verhuisplannen weet ik dat deze vaak door landen met voeten getreden worden, maar als je er tegen in beroep gaat je dit wel zult winnen.

Voorbeeld hiervan is de invoer van een auto in Noorwegen (ons komende thuisland) Een duitser wou geen importheffing betalen bij invoer van de wagen, maar volgens de Noren moets dit dus wel. En dat is duur in NO. (Momenteel voor mijn 10 jaar oude Avi 22.000 Euro! )

Hij ging in beroep en verloor, ging in hoger beroep en verloor weer! Toen heeft hij het aangekaard bij het Europese hof en hij won zonder problemen. Noorwegen heeft de wet toen moeten aanpassen... Helaas hebben ze nu een nieuwe "belasting-jat" wet ingelast om toch de heffing te kunnen vorderen. Wachten is op de volgende persoon die de tijd erin wilt steken om dit wederom bij het Europees hof te brengen.

Feit is namelijk dat als ik vanuit Nederland naar Belgie verhuis ik via Europa verzekerd ben van vrij vervoer van personen, middelen en geld. En dus mijn auto mee mag nemen. aangezien dit als Europeaan mijn recht is lijkt het mij sterk dat Belgie zou mogen zeggen dat de auto dan wel mee mag maar niet op de weg zou mogen......

Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar, zeker omdat ik de invoer-kwestie aan het onderzoeken ben.....
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

matramurena wrote: Is dat niet in strijd met de Europese wetgeving dan???
Officieel (nog) niet... bij een europese toelating voldoet het voertuig aan de wettelijke regels van alle EU-landen, en bij een individuele toelating voldoet het voertuig slechts aan de toelatingseisen die het betreffende land hanteerd.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

in Nederland kan je alles wat in een europeesland op kenteken staat overschrijven, daarom worden kitcars in Engeland op kenteken gezet en hier ingevoerd, gaat makelijker schijnbaar, maar er word wel belasting geheven natuurlijk alleen oldtimers zijn nu nog vrij van bpm/btw
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Zo, zonder toelating van de fabrikant dus niet mogelijk in België
Onderaan blz 10 van het document dat is blz. 16 van de PDF
http://www.dekamer.be/doc/CCRA/pdf/53/ac131.pdf
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Dat betekent dus vrij vertaald dat je, zolang het merk nog bestaat, alleen maar het gebruikersrecht over de auto hebt gekocht van de fabrikant.
En een aanpassing van het voertuig staat in de praktijk dan eigenlijk gelijk aan het onttrekken van het voertuig aan het verkeer... :evil:

Idiote situatie eigenlijk... dat zou veel klantvriendelijker moeten.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Post Reply