Klem plaatsen op mechanisme buitenspiegel

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Klem plaatsen op mechanisme buitenspiegel

Post by benny »

Ik heb vandaag de buitenspiegels vernieuwd van tandwielmechanismen. Ik heb echter één probleem en dat is het plaatsen van de klem op het middelste asje om het mechanisme op zijn plaats te houden. Hoe moet dat in godsnaam gebeuren zonder dat het klemmetje breekt?
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Heb je foto's gemaakt tijdens de werken? Zou anders wel handig zijn. :oops:
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Kan niet. Mijn vrouw heeft het toestel mee op reis. Maar er is niets moeilijk aan behalve die vervloekte klem die er niet af te krijgen is en niet op te krijgen. Ik heb de klem eraf gekregen door de onderliggende schijf hardhandig te verwijderen.
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

Je moet de moer op het asje terugdraaien zodat de as verder doorsteekt. (deze moer zit verder in de spiegel aan de andere kant van het tandwielhuis) Daarna klemmetje erop drukken. en dan de moer weer aandraaien totdat de speling weg is. maar hij mag ook niet klemmen.

je kan dit doen met het mechanisme aan het spiegelhuis als het rubber soepel genoeg is.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Bedankt voor de snelle reactie in tweemaal 5 minuten was de klus geklaard. Jurgen, je moet dus beginnen met een moer ( onder de rubber) die op de doorlopende as zit van het kleine bedieningswieltje te verdraaien tot het klemmetje boven het eerste schijfje plastiek komt en dan het klemmetje afschuiven. Dan valt de rest er bijna vanzelf uit.
Post Reply