Sodemo-Politecnic

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Sodemo-Politecnic

Post by pete speed »

Hallo mannen
wil jullie ff mee laten genieten ; vandaag het nieuwe nokkenstokje voor de "S" van Politecnic binnen gekregen ; Het is een Sodemo maxi-route, goed voor 153 PKtjes
nu nog effe sleutelen,
ik wilde ook meteen de waterpomp vernieuwen, die ligt er al 7 jaar te wachten. het schijnt nogal een gedoe te zij , heeft iemand een gouden tip?
Attachments
llllll_001_685.jpg
llllll_001_685.jpg (44.01 KiB) Viewed 2527 times
User avatar
hendrik
Posts: 4861
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dat word heel wat sleutelen voor die nokkenas te plaasen.succes er mee.
Bij een 1.6 gaat dat goed voor de waterpomp te vernieuwen bij een S is dat wat moeillijkerdat weet ik van godfried die heeft ook een S.






grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Jammie, mooi stokje, maar daar hangt wel een prijskaartje aan :roll:
Als je de motorsteun rechtsonder los maakt (NB: wel ondersteunen), kun je de motor rechts wat op en neer bewegen.
Dat maakt de pomp iets toegankelijker.
Niettemin is het tobben.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik overweeg om mijn Bagheera van een snellere nokkenas te voorzien.
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ga je dan ook een andere carb zetten?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ja, 40-ers. Die heb ik al liggen. De cilinderkop en het motorblok zullen ook gevlakt worden om een beetje maar compressie te hebben.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

benny wrote:Ja, 40-ers. Die heb ik al liggen. De cilinderkop en het motorblok zullen ook gevlakt worden om een beetje maar compressie te hebben.
Maak de compressie niet te hoog, anders moet je straks het steeds moeilijker verkrijgbare euro-98 tanken. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Het gaat hier enkel over het standaard vlakken. En aangezien de gewone compressie al niet van de hoogste is, zal dat wel geen problemen geven.
Post Reply