APK restpuntjes.......... (Murena 1.6)

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
User avatar
oetker
Posts: 7994
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Mooi dat het eenvoudig om te bouwen is.
Dat is bij de Murena heel wat lastiger.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

zoooooo......... de APK is gelukt. Remdruk links en rechts was gelijk en de remkracht was prima....... en dat na slechts 30 km met nieuwe blokken en schijven, dus dat kan denk ik alleen maar beter worden...........
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 7994
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Als de juiste spullen er maar in gaan dan remt de Murena uitermate goed.
Na de revisie bij mij is het gewoon 200% vooruit gegaan.
In iedere geval gefeliciteerd
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
hendrik
Posts: 4846
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dan kan je alweer een jaartje verder. En wat die remmen betreft die worden ook wel veel beter als die nieuwe schijven en blokken goed zijn ingelopen.





grt harry de matra.
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

het jaar was alweer om............ APK gehad met steekproef, met vlag en wimpel geslaagd :D keurmeester voor de steekproef was een kenner/liefhebber en had er veel goede woorden voor over.......... dat streelt dan toch je ego
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

Richard wrote:het jaar was alweer om............ APK gehad met steekproef, met vlag en wimpel geslaagd :D keurmeester voor de steekproef was een kenner/liefhebber en had er veel goede woorden voor over.......... dat streelt dan toch je ego
Haha, dat doet me denken aan de keer dat ik steekproef kreeg. De RDW keurmeester had nog nooit van z'n leven een Murena gezien en begon vragen te stellen over de constructie van de auto, of dat allemaal wel klopte en zo hoorde. Toen heeft de garagist 'm duidelijk gemaakt dat deze auto volledig origineel in de staat zoals 'ie destijds af fabriek geleverd en typegoedgekeurd door de RDW was (ik vraag me nog steeds af waarom 'ie zo zat te miepen).

Overigens goed dat ik dit topic nu weer onder ogen krijg. Dinsdag, in de stromende regen, hadden de diverse onderdelen van de Murena het wel moeilijk hoor. O.a. ruitenwissers die bij stationair draaiende motor een stuk langzamer gingen. Maar dat kan er ook aan gelegen hebben, dat zowel de achterruitverwarming, de blower (op vol vermogen), de verlichting en de ruitenwissers ingeschakeld waren, dat vergt natuurlijk veel van het elektrische systeem.

Evengoed moeten die ruitenwissers, of liever gezegd ruitenwissermotor, deze winter eens goed onderhanden genomen worden, want het kraakt en piept dat het een lieve lust is. Mag ook wel na 30 jaar.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
Post Reply