Inbraak in de murena.

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Inbraak in de murena.

Post by MatraMurena.nl »

Ja, na de vandalen die mijn spiegels gemold hebben is het weer eens zo ver.

Mijn murena (de gele 1.6) gisteren avond naar de garage gebracht voor apk. Belt de man vanochtend dat hij de auto op contact zette en er niks gebeurde. toen hij aan de draden onder het stuur prutste hoorde hij geknetter. Hij wilde dus niks doen wegens brandgevaar (hij wist dat ik alles zelf doe aan de auto).
Hij had het ook over een kap op de passagiersstoel, dit vond ik al vaag.

Ik dus maar 2 uur eerder vrij genomen van het werk met het vermoeden op inbraak, en ja hoor.

Gelukkig heb ik nog niks kunnen zien aan de deur, waarschijnlijk met zon ijzer langs het raam losgemaakt. echter binnenin is het andere koek.

Wat hebben ze gedaan:

Het hele onderste paneel onder het stuur is met geweld losgetrokken (stuk dus). en hebben ze de draden van het contactslot losgemaakt om waarschijnlijk de auto te kunnen starten voor een joyride..... Dit is niet gelukt, maar de losse draden veroorzaakte dus het geknetter.

Daarnaast lag alles uit het dasboard over de hele vloer verspreid. De bekleding in de breedte van het dashboard zat los bij de bediening van de ventilator. Niet stuk volgens mij.
Ze hebben de radio willen jatten (wat niet gelukt is). maar wel met het gevolg dat je duidelijk een punt in je dashboard naast de radio verkloot is omdat ze met een schroevendraaier hebben lopen kloten.

Al met al ben ik blij dat ik geen lakschade heb gezien. De auto gaat as we speak door de apk, dus hopelijk komt hij er gewoon doorheen, ben ik daar iig van af. Daarna even inspecteren op schades.

Tis wat.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Is de garagist niet verantwoordelijk voor je wagen wanneer je hem daar achter laat?
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

mja, zou kunnen. Hier is 2 weken geleden een auto bij de plaatselijke garagehouder van de parking gestolen, maar weet echter niet hoe dat nu verder is afgelopen.

Anderzijds, het is wel balen...
Bagheera X '78
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dat is balen als je dat overkomt hopelijk valt de schade mee.




grt harry de matra.
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

benny wrote:Is de garagist niet verantwoordelijk voor je wagen wanneer je hem daar achter laat?
Geen idee. Ga ik me ook niet druk over maken

Kosten zijn nieuwe kappen bij het stuur (ook bovenste). en het slot kan ik met een half ingestoken sleutel openen, en tevens met de sleutel van de tank.... dit is dus ook kapot.

edit: Ik heb andere kappen liggen, alleen zijn verneukt door een spuitbus...

Wie heeft er bruine kappen voor rond het stuur (boven en onder) liggen. in nette staat dan wel. En wil er voor een redelijke prijs vanaf?
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

benny wrote:Is de garagist niet verantwoordelijk voor je wagen wanneer je hem daar achter laat?
In België zeker, bestaat rechtspraak over.
Als het voorvalt politie PV laten opmaken, terplaatse.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik heb nog twee paar bruine kappen liggen. Je mag één paar gratis van me hebben. Maar je moet ze wel komen halen of ik moet ze aan iemand kunnen mee geven. Je laat het me maar weten.





grt harry de matra.
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

jo wrote:
benny wrote:Is de garagist niet verantwoordelijk voor je wagen wanneer je hem daar achter laat?
In België zeker, bestaat rechtspraak over.
Als het voorvalt politie PV laten opmaken, terplaatse.
weetje wat het is, het is goed afgelopen voor een dergelijke situatie. de schade is van zulk laag caliber, dat ik het niet eens de moeite vind voor het hele politie / garage aansprakelijk gedoe.

kappen kosten bij simon nieuw 60 euro samen. dus dat is de prijs niet. sloten heb ik nog wel liggen.

edit: heb overigens wel aangifte gedaan op internet. toch belangrijk om te melden dat het gebeurt is.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

hendrik wrote:Ik heb nog twee paar bruine kappen liggen. Je mag één paar gratis van me hebben. Maar je moet ze wel komen halen of ik moet ze aan iemand kunnen mee geven. Je laat het me maar weten.





grt harry de matra.
Dat is fijn om te horen. Kom jij naar de bordermeeting op de 19e?
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik niet maar godfried wel denk ik. Ik zal het hem eens vragen dan kan hij ze voor je mee nemen. Je hoort het wel van me. Ik zal dan de mooiste mee geven.



grt harry de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Dat is wel flink balen, ik hoop dat je de schade vlot kunt herstellen en dat de kosten nog mee gaan vallen.

Hopelijk kom je er nog eens achter wie de dader is, kun je hem gelijk met een stuk hout even alle hoeken van de garage laten bekijken.
Dat soort tuig verdient gewoon een stevige aframmeling en 10 jaar opsluiting in een strafkamp. :evil:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
djapo
Posts: 105
Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by djapo »

Geluk dat er weinig buiteschade is maar interne schade is toch net zo vervelend. Hopp dat je je elektra nog op orde kunt krijgen.
Elk probleem heeft een houdbaarheidsdatum...
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

de auto is goedgekeurd op emissie na, dus dit hebben ze even bijgesteld. teveel co. maar voor de rest goed door de keuring. weer een jaar apk op de auto.

electrisch is er niks stuk. ze hadden enkel de stekkers losgetrokken van het contactslot.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
User avatar
djapo
Posts: 105
Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by djapo »

dan valt het gelukkig mee, fijn dat er weer apk op zit, kan je weer een jaartje toeren.
Elk probleem heeft een houdbaarheidsdatum...
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Je zou haast denken dat iemand op jou murena gemunt heeft :-? of er wonen rare mensen in je buurt :lol:
In ieder geval laag bij de grond dat is wat ik er van denk :evil:
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Tja dat is zwaar balen.
In ieder geval goed dat je aangifte hebt gedaan, maar daar schiet je meestal weinig mee op.
Het verdwijnt in de catacomben van de administratie, en de daders zullen nooit gepakt worden.
Hier is ook weer een spiegel afgetrapt een paar weken geleden en heeft iemand zijn trekhaak geparkeerd in mijn achterbumper.
Gelukkig kosten de Uno spiegels maar €10.- op de sloop, maar vrolijk word je er niet van.

Ik ga wel naar de bordermeeting en kan het eventueel mee naar Tiel nemen.
Ik hoor het wel.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Maar hoe komen ze tot bij jou?




grt harry de matra.
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Re: Inbraak in de murena.

Post by brinkie »

MatraMurena.nl wrote: Tis wat.
Is dus de reden dat ik naarstig op zoek ben naar stallingsruimte. De auto staat nu bij mijn ouders op de oprit, maar als hun huis (staat al 2 jaar te koop) eens verkocht is, dan heb ik geen plek meer om de auto met een gerust hart neer te kunnen zetten. Bij mij in de straat is geen optie, daar wonen teveel "ignorant people" (ik kan even geen goed Nederlands woord verzinnen daarvoor) die hun portieren openslaan tegen de auto ernaast. En alle burgermannetjes die eerst jaloers kijken met een blik van "dat mag toch niet van mijn vrouw" en vervolgens gaan klagen dat we nu 3 parkeerplaatsen bezet houden (mijn firmawagen, de Focus mijn vrouw en de Murena).

Resultaat van de zoektocht is tot op heden nihil. :(
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het is wat afgelegen, maar in dreumel is nog plaats.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

oetker wrote:Het is wat afgelegen, maar in dreumel is nog plaats.
Drie kwartier/50 km rijden is niet het andere eind van de wereld. Met andere woorden: graag! :) Ik neem buiten het forum om wel even contact met je op.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

Ik heb de radio weer vast zitten. en het randje rondom werkt de schade van de schroevendraaier weg. De losse bekleding zit weer vast. alleen de kappen nog, en het slot.

Harry, neem je zondag de kappen mee, en had jij ook nog een antenne liggen? deze had ik namelijk ook nog nodig :D. (jaar geleden al overigens).
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik kom zondag niet dat weet je toch. Als godfried moest gaan dan geef ik het hem mee. Ik heb de kappen en antenne klaar liggen voor je.





grt harry de matra.
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

hendrik wrote:Ik kom zondag niet dat weet je toch. Als godfried moest gaan dan geef ik het hem mee. Ik heb de kappen en antenne klaar liggen voor je.





grt harry de matra.
o, niet goed meegekregen, geen punt!
Ik merk het wel harry, iig dank.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Post Reply