Page 3 of 5

Posted: Tue Sep 28, 2010 9:00 am
by jurgen M
matrafan wrote:
dit is in België veiliger dan op benzine of diesel rijden.

Jammer dat ze er zoveel taks op heffen ondanks dat het milieuvriendelijker is dan andere brandstoffen.
Zal wel aan de belgische overheid liggen.

.
In een murena kan je volgens mij de verdamper en de tank achterin inbouwen zonder dat je het aan de buitenkant kan zien. Jammergenoeg krijg je extra gewicht achter de achteras.

Posted: Tue Sep 28, 2010 10:40 am
by GODFRIED
Dat die diesels stinken, daar weet ik ook alles van heb , heb er ook twee in huis. Ik begrijp niet dat ze dat toegelaten hebben. Hoeveel mensen die geen 10000km maken op een jaar rijden met een diesel!! Maar veel!!

Posted: Wed Sep 29, 2010 4:58 pm
by oetker
Ja dıe moet er tussen.

greets from Turkey

Posted: Wed Oct 27, 2010 5:03 pm
by Richard
In de begrenzer zit echter een veer die je wat zwaarder kunt zetten, en dat heb ik dan maar gedaan zodat er ongeveer 10% meer vacuum was als wat de Murena geeft.

Heb je hiervoor die vacuum schakelaar open moeten halen ? Ik ben er ook mee aan het expirimenteren maar schakelen doet hij niet. De switch (van een iets ander type dan jij hebt) zit in elkaar 'geklikt' en zal dus evt open moeten om hem aan te passen.........

Posted: Wed Oct 27, 2010 7:08 pm
by oetker
De pomp moet eerst de zaak op onderdruk zetten dan schakelt de pomp af.
Als het vaatje er tussen staat kan dat wat langer duren, en als er een vacuumlek zit dan heb je een probleem.
Schakelt de pomp wel af als je de slang met je vinger dicht houdt?
De pijl op het schakelventiel moet richting pomp wijzen.
De slangen tegenover elkaar.
De bovenaansluiting wordt niet gebruikt.
In 1 van de ventielen die ik tot mijn beschikking had was de switch in het ventiel stuk.

Als je de 3 nokjes in het ventiel met een schroevendraaier indrukt dan spring die open.
Als je de veer wat uit trekt wordt de onderdruk hoger.
Beetje experimenteren en het lukt vast wel.

Posted: Wed Oct 27, 2010 7:18 pm
by Richard
de pomp zelf draait zonder schakelaar continue, dat is dacht ik goed anders hoefde de schakelaar er niet tussen.

ik heb hier 2 schakelaars om te testen, geen van beide schakelt. (ik ga ervan uit dat het een normaal verbeek contact is (hiermee schakel ik het relais))

Ik heb er 1 even losgehaald maar er zit alleen een membraam in. Het leek mij dat ik door ergens met de hand druk op te zetten ik het schakelen zou kunnen simuleren maar ik kan hem niet laten schakelen.

Ik heb momenteel de slang rechtstreeks naar de schakelaar zitten, met een terugslagklep direct echter de pomp. De druk blijft er keurig op dus e.e.a. is wel dicht / geen lekkage

Posted: Wed Oct 27, 2010 7:25 pm
by oetker
Er zit een membraam en een veer in.
Het membraam bediend de schakelaar.
Als je de boel even uit elkaar neemt kun je met een ohm meter de schakelaar testen.
Het is inder daad een breekcontact, wat breekt als de onderdruk bereikt is.
Als je de vinger op de slang naar het vat legt moet deze na 2 seconden afschakelen.

Posted: Wed Oct 27, 2010 7:48 pm
by Richard
ik zie denk ik wat over het hoofd. Zie hieronder het model dat ik heb. Als ik de bovenste kap eraf haal kijken ik op een metalen plaatje, deze sluit de buis naar beneden af. Ik zou verwachten dat ik met deze plaat de schakelaar zou kunnen beinvloeden, maar dat is niet zo. Waar zit het schakelgedeelte ?

Op de foto niet goed te zie is dat boven de in en uit aansluiting zitten

Posted: Wed Oct 27, 2010 7:52 pm
by oetker
Dat is een heel ander geval dan dat ik hier heb.
Komt die wel uit een Volvo?

Posted: Wed Oct 27, 2010 7:56 pm
by oetker
Ik heb deze.
Image

en deze
Image

Posted: Wed Oct 27, 2010 8:11 pm
by Richard
klopt, die van jouw had ik gezien. Deze komt van een volvo volgens mij een V40. Ik heb nog een kleiner model ook. Qua principe zullen ze toch hetzelfde zijn lijkt me. Ik verder op de type nummers touwens ook niets vinden om zodoende de exacte werking te achterhalen.

Posted: Wed Oct 27, 2010 8:50 pm
by oetker
Ik ken dit type niet en zou het nader moeten onderzoeken.
Ziet er totaal anders uit.

Posted: Wed Oct 27, 2010 9:17 pm
by Richard
hmmmm heb hem helemaal losgehaald, maar geen schakelaar gevonden. misschien een vacuum schakelaar en aan cruisecontrol gescoord.......

Posted: Wed Oct 27, 2010 9:22 pm
by oetker
De reserve die ik heb is de schakelaar van stuk.
Moet ik nog is uit elkaar peuteren, maar zit volgens mij ingegoten.
Daar heb je dus ook niets aan.

Posted: Wed Oct 27, 2010 9:23 pm
by Richard
staat daar een nummer op ?

Posted: Wed Oct 27, 2010 9:25 pm
by oetker
Ik moet hem even opzoeken.
Hoor je morgen.

Posted: Thu Oct 28, 2010 7:00 pm
by Richard

Posted: Thu Oct 28, 2010 7:10 pm
by oetker
Dat is een model voor druk.
Er zijn er ook voor vacuum.
Zie de webpage van de fabrikant.

http://www.omega.com/pptst/PSW-500.html

Posted: Thu Oct 28, 2010 7:16 pm
by Richard
huh...... lees ik niet goed dan ? het is toch Pressure & Vacuum Switch
dus druk en vacuum ?

ik zie het nu ook ja........ dan moet ik even een nieuwe prijs aanvraag doen....

Posted: Thu Oct 28, 2010 7:23 pm
by oetker
Als je op de website kijkt zie je dat er pressure en vacuum modellen zijn.
Druk is in psi of bar.
Vacuum is in hg of inch hg

PSW-541 of 542 zijn bruikbaar denk ik.

Posted: Thu Oct 28, 2010 7:27 pm
by Richard
ik zag het nu ook ja, eerst nu maar weer eens een prijsje vragen want ik stond op het verkeerde been.......

Posted: Thu Oct 28, 2010 7:30 pm
by oetker
Ik heb nog geen tijd gehad naar de switch te zoeken.
Dochter is bevallen dus vanavond andere verplichtingen.
Wacht nog even met bestellen.
Ik ben nog zoekende naar een oplossing.

Posted: Thu Oct 28, 2010 7:57 pm
by Richard
gefeliciteerd met je kleinkind !, ja als het veel duurder wordt dan denk ik er sowieso nog even over na.

Posted: Thu Nov 04, 2010 9:09 am
by oetker
Ik kon het ventiel hier niet meer vinden.
Ligt waarschijnlijk in de Murena, en die staat in Dreumel.
Ik heb de nummers even uitgezocht.

Het oude nummer is 31265825.
Dat nummer is tijdens het produktieproces veranderd in 30645493

Ik heb mijn spullen gehaald bij Volvo demontagebedrijf Rima in Druten, maar misschien dat er een Volvo sloperij bij jou in de buurt zit.

succes.

Posted: Thu Nov 04, 2010 7:38 pm
by Richard
okay, ik heb inmiddels een andere switch in bestelling staan. Deze doet het ook goed las ik in een forum.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0426352944

Posted: Thu Nov 04, 2010 8:19 pm
by oetker
Ik heb de technische gegeven van dat dingetje opgezocht.
Ziet er goed uit, en prima geschikt om de remkracht in te stellen op juiste waarde..
Ga ik waarschijnlijk ook doen, want dit dingetje is kwalitatief gewoon veel beter.
Wel relais gebruiken, want de max load is 3 Amp en de pomp gebruikt 4 Amp.

Posted: Thu Nov 04, 2010 8:23 pm
by Richard
ja ik had alles al op de plek incl het relais, maar toen kwam ik erachter dat ik een verkeerde switch had. Als dit binnen is kan ik direct aan de test.

Posted: Thu Nov 04, 2010 8:29 pm
by oetker
Je kunt hem mooi instellen.
Als je dat ding op max zet hoef je maar naar de rem te wijzen, maar zou toch wat lager afstellen.
Zo rond de 20-22 HG.inch lijkt me prima.

Posted: Thu Nov 04, 2010 8:51 pm
by Richard
kunnen we mooi beiden eens testen dan, heb je die op ebay besteld ?

Posted: Thu Nov 04, 2010 8:57 pm
by oetker
Ben nog op zoek, maar deze lijkt me OK.
Even vragen wat die kost met verzenden.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWAX:IT