Vacuum rembekrachtiging ofwel zuigen kreng.

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
User avatar
oetker
Posts: 7607
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Sat Mar 24, 2012 9:16 pm

Ik zit ook nog te overwegen voor een klein extern voorraadvaatje.
Heb toch weer een licht lek op het vacuum
Vermoedelijk is de switch gaar, maar heb nog een reserve die iik pas gereviseerd heb.
Vacuummetertje is wel leuk en de voltmeter zeker practisch.
Dat ding in de Murena is veel te slow, maar als je hem kent toch wel betrouwbaar.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
Richard
Posts: 1816
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Sat Mar 24, 2012 9:38 pm

ja mijn vaccum lekt ook iets, weet niet waar maar hij loopt langzaam af. Dit zal hij blijven doen ben ik bang of ik moet misschien ook een klein terugslagklepje tussen de vacuum schakelaar en de leiding plaatsen
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Honda PCX125, 2015

User avatar
oetker
Posts: 7607
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Sat Mar 24, 2012 10:14 pm

Spuit hier en daar maar is silconen olie in dan komt het wel naar voren waardat lek zit.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
Richard
Posts: 1816
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Sun Mar 25, 2012 1:28 pm

in die schakelaar ??
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Honda PCX125, 2015

User avatar
oetker
Posts: 7607
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Sun Mar 25, 2012 2:04 pm

Richard wrote:in die schakelaar ??


yep in de vacuumpijpjes.
Siliconenolie tast de rubbers niet aan.
Die switch is goed uit elkaar te halen trouwens om te reinigen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
maxderoswell
Posts: 38
Joined: Sun Jan 29, 2012 7:12 pm

Post by maxderoswell » Sun Jul 20, 2014 10:12 am

Hello,

I have the volvo switch but is it better to use the festo solution ?

Have you some details about your wiring and your settings with this switch ?

Thank you.

Mathieu
Espace II 1995 2,1L TD 243 000 kms blue
Espace II 1995 2,1L TD 226 000 kms green
Matra Murena 1.6L 82 violet
[s]Espace III RTE 1997 2,2L TD 250 000 kms grey[/s] sold
[s]Espace II 1995 2,1L TD 487 310 kms black[/s] recycled

User avatar
Richard
Posts: 1816
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard » Sun Jul 20, 2014 3:21 pm

i don't know the volvo switch.
the festo is easy, i connected it to a relay. the relay operates the pump.
there is a little adjustment screw that you can use to set the right switching point. th festo is connected to 12v, the relay and the vacuum lines. the connector to use is called a m8 connector
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Honda PCX125, 2015

User avatar
oetker
Posts: 7607
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Mon Jul 21, 2014 11:34 am

I don't know about the festo switch yet because I mounted the Volvo switch.
The Volvo switch works fine as it is but the festo switch is adjustable and can be adjusted to a higher vacume.
Ofcourse higher vacume give more brakepower.
You can adjust the Volvo switch to by giving the inside spring more tension but it is fine as it is.
Image
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
Richard
Posts: 1816
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: Vacuum rembekrachtiging ofwel zuigen kreng.

Post by Richard » Wed Jun 03, 2015 2:12 pm

Ik wil toch de boel nog eens iets efficiënter maken met minder koppelingen in de leiding zodat hij beter dicht is. Vacuüm pomp achterin zoals nu. Met een dunne leiding naar voren voorin een vacuüm reservoir en dikke(re) leiding. Nu kwam ik een reservoir van Audi tegen, heb deze er even in geprutst.
Ik heb hem nu met bandjes aan de balk en koelslang gemaakt. De locatie is goed, bevestiging doe ik later nog wel eens iets aan.
Omdat ik nog een aantal koppelingen gebruik en op sommige punten niet al te dikke leiding is het resultaat nog niet zoals het kan. Wel gaan de lampen nu wel iets gelijkmatige open en dicht. Het scheelt maar iets, maar alle beetjes helpen.

vacuum3.jpg
vacuum3.jpg (189.49 KiB) Viewed 3009 times

vacuum2.jpg
vacuum2.jpg (155.13 KiB) Viewed 3009 times

vacuum1.jpg
vacuum1.jpg (173.83 KiB) Viewed 3009 times



voor

http://youtu.be/Q7A2eUOXDVs

na

https://www.youtube.com/watch?v=Jjt5AoXrucE
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Honda PCX125, 2015

User avatar
oetker
Posts: 7607
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Vacuum rembekrachtiging ofwel zuigen kreng.

Post by oetker » Wed Jun 03, 2015 5:22 pm

Je hebt nu het vat achterin laten vervallen?
Het verschil in remmen met of zonder de UP28 pomp is levensgroot.
Stapte vandaag in de 2.2 voor een proefrit en dan merk je dat wel.
Hoef lang niet zo hard te trappen.
Ga het waarschijnlijk ook op de ex-rat bouwen
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
Richard
Posts: 1816
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: Vacuum rembekrachtiging ofwel zuigen kreng.

Post by Richard » Thu Jun 04, 2015 7:25 am

vat achterin heb ik al heel lang niet meer, werkt zonder ook prima. Klein vaatje leek me handig om de eerste vraag op te vangen.
op de plaats achterin waar het vat vandaan komt heb ik op het ook om de koppeling bekrachtiger te plaatsen.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Honda PCX125, 2015

Post Reply