Ontsteking 1.6

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
djapo
Posts: 105
Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
Location: Hilversum (NL)

Ontsteking 1.6

Post by djapo »

Na de afstelling van de caburateur, nieuwe bougies, kabels etc, is ook tijd om te zien of ie mooi op tijd staat. Ik heb begrepen dat 10gr het beste is.
Echter is mij niet duidelijk en kan daar ook niet goed wijs uit worden uit het boek, alwaar ik dat precies kan zien. Ik heb rond de ontsteking gekeken, maar kan het niet zien. Wellicht komt dat omdat je er slecht bij komt, zit het gewoon tegen het blok aan?
Elk probleem heeft een houdbaarheidsdatum...
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Even op het koppelinghuis kijken, daar zit een rechthoekige rubberen dop die je eraf kunt halen. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
matrafan
Posts: 2150
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Op het difirentieelhuis staan de graden en op het kroonwiel het merkteken.

Op de zijkant van de motor, kant alternator/waterpomp.

Merkteken op de poelie van de krukas en de graden om de zijkant van de motor.
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

kijk aan de bovenkant waar de bak en motor samenkomen. hier zie je op de bak een uitsparing met nummers (4 tot 14 denk ik).

binnenin zie je de rand van het vliegwiel/kroonwiel. hier zit een putje in. deze zie je op de momenten dat de oscilloscoop licht geeft. deze moet idd op 10. maximaal 12.

ik heb hem op 11,5 ongeveer. vind ik iets fijner.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
User avatar
djapo
Posts: 105
Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by djapo »

Oke, ga ik morgen bekijken, dank voor de uitleg, wil ik meteen ook de kleppen even stellen.
Elk probleem heeft een houdbaarheidsdatum...
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik heb het putje op het vliegwiel wit gemaakt. Werkt gemakkelijk tijdens het instellen van het ontsteking
Post Reply