Origineel 1.6 matra blok herkennen & reservewiel 1.6/2.2

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Origineel 1.6 matra blok herkennen & reservewiel 1.6/2.2

Post by MatraMurena.nl »

Ik heb ooit eens een Solara SX blok in mijn 1.6 murena gelegt. En het oude "mogelijk originele" blok ergens in een hoek gezet, mocht ik ooit willen reviseren.

Nu hoorde ik laatst van een andere murena rijder dat dit geen origineel matra blok was. Kunnen jullie hier uitsluitsel over geven. Als dit geen origineel blok is, gaat hij de deur uit.

Hoe kan ik een origineel matra 1.6 blok herkennen?

hier fotos van de type plaatjes:
Image

Image



Verder heb ik nog een vraag over de reservewielen in een 1.6, 2.2 of 2.2S

In mijn 1.6, en de 1.6 die ik gesloopt heb lag een stalen 13 inch velg als reserve. In de 2.2S die ik zojuist gekocht heb ligt een lichtmetalen.

Hoe zijn van oorsprong de reservewielen geleverd bij de verschillende modellen? weet iemand hier meer van?
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Hoi,

Ik ben een nieuwkomer in Matra land, dus kan zelf niet bepalen of het klopt, maar ik heb mij laten vertellen dat dit een origineel wiel is van een 1.6

Image
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

Richard wrote:Hoi,

Ik ben een nieuwkomer in Matra land, dus kan zelf niet bepalen of het klopt, maar ik heb mij laten vertellen dat dit een origineel wiel is van een 1.6

Image
dat is inderdaad het wiel wat ook in mijn 1.6 ligt, en in de gesloopte 1.6.
Bij jou zijn wel de randen afgedraaid en zo te zien gepolijst. origineel heeft de rand nog een opstaand stukje.




iedere 1.6 heeft origineel een stalen reservewiel?, ookal zijn ze geleverd met licht metaal? of werd het reservewiel dan ook van LM?

een 2.2S heeft dat standaard dan een LM reservewiel, of hoort deze ook een stalen te hebben?

Dit is wat ik vast wil stellen.
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Standaard 1.6 vijf stalen velgen zoals op de foto en de vier op de auto voorzien van de chroomrand eveneens zoals op de foto.
2.2 vijf alu-velgen, dus nooit een stalen velg.
Wat dat motorblok betreft, dit is een Solara blok 1.6.
Dat is op zich geen probleem, mits de juiste aanpassingen een echt Murena blok van te maken.
Wat mij ook opvalt is dat er aan dat motorplaatje al geprutst is, ooit gedemonteerd geweest volgens mij.

Mvg,

Matra 530 LX
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

dan gaat het blok de deur uit. staat in de weg. en ga voorlopig toch niet met een revisie beginnen.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Wanneer je een nokkenas hebt met het nummer 407126 erin en 5 gietranden dan heb je een blok die 90 pk levert. Vind je terug in het werkplaatshandboek
Post Reply