remmen

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
hendrik
Posts: 4852
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Jean, je moet die borgingsnok eens goed inspuuten met kruipolie want daar moet je toch wel voorzichtig mee zijn.





grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Hier enkele problemen die de werking van de zuiger kunnen beinvloeden.
Attachments
He grondig zuiver maken was geen overbodige luxe. (Medium).JPG
He grondig zuiver maken was geen overbodige luxe. (Medium).JPG (47.72 KiB) Viewed 3847 times
Na het verwijderen van de koperpasta kwam het vuil tevoorschijn. (Medium) (2).JPG
Na het verwijderen van de koperpasta kwam het vuil tevoorschijn. (Medium) (2).JPG (93.94 KiB) Viewed 3847 times
roest (Medium).JPG
roest (Medium).JPG (106 KiB) Viewed 3847 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

GODFRIED wrote:Dag Matravrienden,

Ik heb de rempomp open gedaan en gezocht naar een fout aan een dichting, roest of beschadiging van de cilinderwand.
Helaas kan ik geen fout vinden. Het zal een raadsel blijven wat het probleem heeft veroorzaakt!!!!!!
Ik heb een rembekrachtiger gereviseerd die ik dan samen met de hoofdrempomp die bij Jean is geweest heb ingebouwd. Deze rempomp past niet op de rembekrachtiger van mijn bagheera daarom een andere rembekrachtiger geplaatst.
Het is die rempomp wat niet te ontluchten was en waar waarschijnlijk een defect in was. Toch na opening en controle geen fout aan de rempomp kunnen vinden.

Na inbouw op mijn bagheera en na het vullen met olie enkle malen gepompt zonder enige druk te voelen. Toen heb ik de remleidingen aan de pomp losgmaakt en gewacht tot de olie begon te druppen. De leidingen opnieuw aangesloten en na enkele keren het pendaal in te drukken stond de pomp onder druk. De remmen werken perfect en de druk blijft op de pomp. Dit zonder het systeem te ontluchten. Dat is mogelijk omdat ik geen olie uit de leidingen heb laten lopen en aan de pomp ontlucht heb.

Jean waarom jullie deze pomp niet ontlucht kregen blijft me een raadsel!!!
Als je niet zo ver woont dan was ik naar je toegekomen.
Waarschijnlijk heb je ergens een leiding niet goed vastgedraait en kwam er daardoor steeds lucht in de pomp .
Attachments
klaar voor inbouw [800x600].JPG
klaar voor inbouw [800x600].JPG (162.71 KiB) Viewed 3804 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Het gaat om deze rempomp!!
Attachments
hoofdrempomp_defect_____medium__148.jpg
hoofdrempomp_defect_____medium__148.jpg (81.02 KiB) Viewed 3797 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Ja inderdaad heb dit nochthans niet alleen gedaan blijkbaar toch iets verkeert gedaan zeker aangezien de pômp perfect werkt toch content dat hij niet stuk was.
Toch raar dat die andere pomp direct goed werkte mss toch iets overhoofd gezien zeker :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb er ook iets van geleerd. Ik had nog nooit alleen aan de pomp ontlucht. Kon me ook niet voorstellen dat een nieuwe rempomp defect is. Je weet natuurlijk niet wat er al mee gebeurt is , ze lag waarschijnlijk ook al 20 jaar ergens in stock.
Spijtig voor al die ergernis wat je met de pomp hebt gehad. :(
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Ergenis nee nee was blij dat ik op het einde toch geholpen was :D
Post Reply