voorbumper gezocht

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

voorbumper gezocht

Post by joost »

heeft er iemand een goede voorbumper te koop liggen?

Bij carjoy kost deze 400 euro....eerlijk gezegd heb ik geen idee of dit een hoge prijs is voor een voorbumper :)

een voorligger die een inschattingsfout had begaan tov zijn eigen voorligger had uit paniek alles toegeslaan waardoor ik deze moest ontwijken en hierbij heb ik een ijzeren omheining heb :)

resultaat voorbumper heel zwaar beschadigd, alsook een grote barst in de voorruit :)

bij deze....heeft er ook iemand een voorruit liggen??

verder wat schade aan de koplampen door de slag en aan de motorkap, alook voorste zijpaneel :)

het moet je maar overkomen...
Geert
Posts: 209
Joined: Sun Aug 20, 2006 7:46 pm
Location: Gingelom

Post by Geert »

Hallo Joost. Jammer van je wagen maar als je er zelf niets aan over gehouden hebt zal het wel in orde komen.
Wat je onderdelen betreft: ik heb onlangs contact gehad met iemand uit Waalwijk (NL). Hij is zijn 2.2 aan het slopen en bied zijn onderdelen ook op Marktplaats aan. Voorbumper en voorruit zal je er niet meer vinden maar de motorkap, zijpaneel en lampunits had hij nog wel.
Zijn tel.nr. is:0031655115765.
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Voorruiten staan 5 in clubstock volgens stocklist.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

Post by joost »

ik ben helaas niet lid van de club :)

enig idee wat zon vooruit kost?
User avatar
matrafan
Posts: 2151
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Effe PM sturen naar Godfried of Alain.

Zullen je waarschijnlijk wel kunnen helpen.
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Carglas €800.- ex plaatsing.
Carjoy 2 jaar terug €450.- (zelfplaatsing met hulp).
Club iets van €200.- + 25.- lidmaatschap :wink: :lol:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Spijtig van je murena en de kosten.

Zoals Herman aanhaalt.

Als clublid heb je een voorruit voor €200 en voor €25 ben je clublid.
Matra Bagheera S - 1977
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Direct clublid gaan worden Joost, die € 25,= lidmaatschap weegt niet op tegen alle voordelen die je als Matramania-lid hebt. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Muddy Bandit wrote:Direct clublid gaan worden Joost, die € 25,= lidmaatschap weegt niet op tegen alle voordelen die je als Matramania-lid hebt. :wink:
Met die gedachte ben ik ook begonnen, maar na een meeting of rondrit ken je heel wat leuke mensen extra. En dan blijf je natuurlijk.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

MatraMania is een fijne bende waar iedereen zich vlug thuis voelt. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

Post by joost »

kijkt me een leuke beperkt groepje van matra rijders :)

ik ga zeker lid worden...wie is het contactpersoon hiervoor

ik kan me nog maar 1 keer herinneren dat ik een andere matra de straat zag op rijden...we willen meer van dat....

heeft de club ook voorbumpers op stock?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Joost,

ALAIN VAN AKEN is onze voorzitter die na betaling jou login en je paswoord in orde maakt.

Het lidgeld bedraagt 25 Euro/jaar en kan gestort worden op rekening 979-3880654-77. Het lidgeld dekt een periode van 1 jaar, die begint te lopen van het moment dat het lidgeld op de clubrekening staat. Een aanpassing naar 31/12 gebeurt het jaar na de eerste inschrijving.


Voorbumpers hebben we niet in de clubstock, alleen kleine of moeilijk te vinden onderdelen. We helpen wel zoeken naar onderdelen of bestellen deze.
Zo vlug je clublid bent kun je op het ledengedeelte en zie je alle onderdelen die in de clubstock zijn. Deze kun je bestellen door mij een PM te doen.

Je bent van harte welkom bij MatraMania en hoop elkaar spoedig te leren kennen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
johanansingh
Posts: 94
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm

Post by johanansingh »

Hallo joost.

Ik ben een murena aan het opknappen/restaureren. En heb daarbij een donor auto gekocht voor allerlij kleine onderdelen. Maar ben de voorkant verder niet nodig. Zoals bijvoorbeeld de bumper ,zijschermen,frontkap en misschien ook wel een voorruit. Maar die ruiten zij niet echt handig te demonteren en dan is de donor ook nog eens lek...als het raam er uit zal gaan. Beter een nieuwe ruit bestellen denk ik. Heb zelf 1 uit engeland laten komen, maar dat kan wel even duren voor dat die geleverd word. Pas bij genoeg bestellingen produceren ze daar weer een paar. Wel geodkoop vond ik 130 euro ongeveer. Als je dus nog een bumper nodig bent of iets dergelijks hoor ik het wel. Zelf demonteren dus zachte prijs.De delen zijn goud van kleur maar geen mooie lak meer.

Ps; bij schade moeten we elkaar toch helpen..

Groeten johan.
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

waar in engeland kan ik een ruit voor 130 bestellen dan? ik heb er nu nog een hele in de auto. maar op het midden van het glas zitten op de meest vreemde plekken diepe krassen die ontstaan zijn met mijn schuurwerk......
wil ik toch een keer vervangen. kan ik het dak ook opnieuw inleggen.
johanansingh
Posts: 94
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm

Post by johanansingh »

Heb ruit besteld via een autoruiten handel in assen. Een 1 mans bedrijfje. Zal de rekening opzoeken voor een telefoon nummmer en het adres.
Ik dacht toen ik mijn ruit sloopte met het demonteren, Shit vind nu maar eens een andere. Maar dat was dus geen probleem.
Duurde 3 maand voor dat ie het raam binnen had.
Auto wordt deze zomer gespoten zullen dan eens kijken of de ruit ook een beetje past. Heb wel eens van iemand begrepen dat reproductie ruiten soms iets af kunnen wijken van origineel.
Dan maar wat extra raam kit...komt vast goed

Stuur wel een pb voor het adres van die handel.

groeten johan.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat zou zeer goedkoop zijn, kan het me moeilijk voorstellen maar alles is mogelijk.

Ik had ook graag dat adres. Waarschijnlijk hebben ze ook ruiten van andere merken. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

mijn ruit van carjoy was van pilkington. toendertijd voor 320 euro.

welk merk zijn die ruiten via assen uit engeland? (pilkington is toch engels?)
johanansingh
Posts: 94
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm

Post by johanansingh »

Ik zal morgen kijken.. Heb de auto bij m,n ouders in een schuur staan en daar liggen ook alle rekeningen.
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

Post by joost »

ik word zo snel mogelijk lid :) lijkt me best spannend...

leuk dat er zoveel reactie komt voor een matra in nood :p

maar ze moet zo snel mogelijk weer de baan op om de mensen het nakijken te geven!!
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

Post by joost »

nog een vraagje wat betreft de snelheid.....als ik 140 rijd met mijn 1.6 matra heb ik zo het gevoel dat ze op die snelheid bijna op het maximum zit....

als ik 120 a 130 rijd heb ik de indruk dat dit het comfortabelste is voor de auto....

of scheel er iets aan men motor ;);)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Tot wat snelheide een murena 1.6 in staat is weet ik niet, maar ik vermoed dat daar toch nog enkele km bij kunnen. Met mijn bagheera vind ik 130km op de snelheidsmeter de beste snelheid op een autostrade, dit is 120 werkelijke snelheid( op GPS).
Hoe snel mijn bagheera gaat weet ik ook niet, nooit geprobeerd.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4862
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag joost, ik rij ook met een 1.6 en als ik 140 rij is ze ook niet meer zo comfortabel. Maar wat het maximum snelheid is van 1.6 weet ik niet vermoed toch 160-170 maar ik heb het nooit geprobeerd.



grt harry de matra.
johanansingh
Posts: 94
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm

Post by johanansingh »

Ik heb even gekeken wat voor ruit ik heb staan. Het gaat om een pilkington ruit. En die heb zoals eerder gemeld in assen besteld. Bij autoruitenservice schoon. De prijs dat ik dacht dat het was klopt niet helemaal maar is eigelijk nog niet duur. 145 euro ex btw totaal kwam op 172,55 euro.

evt adres en telefoon nr
Zeilmakerstraat 29
9403 VA Assen

0592341427.

artikelcode op de rekening is DIV8010.

Laat je niet verrassen wat op onderdelen verdient wordt...
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Bedankt voor de gegevens.

De prijs is nog steeds goed. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply