onderste rand side skirt zwart

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

onderste rand side skirt zwart

Post by MatraMurena.nl »

Ik heb sinds mijn nieuwe laklaag side skirts op mijn 1.6 murena. dit in verband met bredere velgen in de zomer die aansluiten op de breedtes van de skirts.

nu vind ik ook dat deze skirts een nadeel hebben. de auto lijkt hoger vanaf de zijkant, en dit komt vooral door de onderste rand waarin de popnagels vastzitten. deze is ook niet recht, maar meer gebogen aan de onderkant.

zie:

Image

nu zit ik eraan te denken deze rand zwart te maken, of eventueel meer zwart te maken. heeft iemand dit al gedaan? en kan deze mijn voorbeeld fotos laten zien voordat ik dit doe met mijn auto.

ik heb 2 mogelijkheden.
ik heb even gephotoshopt:

mogelijkheid 1, enkel het onderste randje zwart:
Image

mogelijkheid 2, hele onderkant zwart:
Image

ik vind de 2e mogelijkheid er ook erg mooi uitzien..

jullie mening, en iemand die zoiets al heeft gedaan?
User avatar
hendrik
Posts: 4852
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik zou alleen het onderste randje dan zwart maken dan ziet het er ook goed uit.


grt harry de matra.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Optie 2, ziet er mooi strak uit dan.

Maar ja, ieder z'n smaak :lol:
Bagheera X '78
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

voor mij ook optie 2.vind ik mooier
User avatar
oetker
Posts: 7996
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik zou ook voor optie 2 kiezen.
Ziet er wat strakker uit zo op het oog.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

Nu is het de vraag, als ik optie 2 neem. dan word dit mat zwart.

Ik kan het laten spuiten, echter vind ik dit dan te prijzig worden voor deze ingreep.

ik kan ook gewoon spuiten met een erg goede mat zwarte lak uit een busje (miljoen keer beter als motip).

dit is natuurlijk niet 2k lak, en zou iets zachter zijn lijkt mij.

en kwa schuren. is dit noodzakelijk voor zon stukje. of is goed ontvetten van de gele lak voldoende voor de hechting in dit geval....... (op deze manier is het ook mogelijk om de zwarte lak eraf te halen en de ongeschuurde gele lak terug te krijgen mocht het niet bevallen).

ik ga even testen met installatietape hoe een lijn geplaatst kan worden..
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

ik heb net even geexperimenteerd.

optie 2 valt ongeveer af. door de buiging in de skirt (breder worden) is er niet een mooie lijn te vinden voor de overgang naar zwart.

optie 1 lijkt me geschikt.

deze fotos vormen het verschil met of zonder zwart:

Image
Image

Image

Image

Image
Image

Image
Image

optie 1 houd mooi de vloeiende vorm van de skirt. met optie 2 is de kans groot dat ik het verpest.

let overigens niet op de ontbrekende uitlaat :D
User avatar
matrafan
Posts: 2147
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Mocht het mijn murena zijn zou ik aan de bumpers ook een zwart boordje mee schilderen,
breedte van hetgene dat ge nu gedaan hebt aan de zijkanten.

Zou volgens mij niet misstaan.

Is natuurlijk een kwestie van persoonlijk smaak.
dieterwieter
Posts: 148
Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
Location: Hechtel

Post by dieterwieter »

Hoi makkers,

doe voor mij maar gewoon mat-zwarte dorpels (zoals vb op m'n eigen Murena ; zie foto).

Skirts zijn niet mijn smaak ; het doet afbreuk aan het lijnenspel van de Murena.

Groetjes,
Dieter
Attachments
102_0485_225.jpg
102_0485_225.jpg (83.77 KiB) Viewed 4359 times
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

dieter,

betreft originele breedte van de velgen heb je gelijk, dan is de skirt to much.

echter ik heb nu tijdelijk de originele velgen eronder gezet.

ik heb voor de zomer andere velgen die ik nu mee bezig ben.

zie hier enkele foto's. In dit geval vind ik de skirt erg passen, deze vormt de lijn tussen de voor en achterband.

Image
Image
Image
Image

misschien dat ik de achterste velgen nog iets verder naar buiten zet.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Persoonlijk zou ik gaan voor optie 1, die houdt visueel de lijnen van de skirt er in.
En voor het zwart spuiten zou ik dan gewoon zwarte steenslagbescherming gebruiken. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

vandaag ga ik optie 1 uitvoeren. niet met lak, maar met tectyl body safe uit spuitbus. dit is iets dikker, ook mat zwart en beschadigd dan minder snel door steentjes (waardoor je het geel anders weer ziet).

het is ook met terpentine weer makkelijk te verwijderen mocht het nodig zijn.

edit:

dit is het eindresultaat:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Post Reply