Page 1 of 1
Centrale deurvergrendeling
Posted: Sun Sep 20, 2009 4:35 pm
by johanansingh
Hey hallo. Ik was laatst met andere deuren voor m,n murena bezig en kwam erachter dat er verschil zat in de stekkers die door de Astijl gaan.
Bij nader onderzoek bleek de originele deur centrale deurvergrendeling te hebben. dat ben ik nu dus aan het overzettn van de ene deur naar de andere. Maar m,n vraag is, gaat die servomotor van de vergrendeling vaak stuk? En is dat te testen. want de deuren moeten eerst in de goede kleur gespoten worden en worden daarna pas gemonteerd. dus het zal jammer zijn als later blijkt dat er iets stuk is..
mvg johan; murena 2,2 met dubbele solex carbs (S paket).
Posted: Mon Sep 21, 2009 6:39 am
by oetker
Hallo Johan.
Welkom op het forum.
Ken 1 geval waar de plastic buitenkant een barst vertoonde.
Kan eigenlijk weinig stuk aan deze dingen.
Met een externe 12 Volt kun je ze wel testen.
Heb je 2 draads of 4 draads uitvoering?
Zet even een foto om te zien of je de originele uitvoering hebt of after market.
Posted: Mon Sep 21, 2009 9:14 pm
by matramurena
Volgens mij kun je gemakkelijk van binnen uit de servomotor vervangen mocht hij niet werken. In principe kan er weinig aan stuk zijn, even testen kan inderdaad met een externe 12V voeding, of even direct over je accu zetten om te testen.
Posted: Mon Sep 21, 2009 10:57 pm
by johanansingh
Bedankt voor de snele reactie. Zal eens ff kijken heb volgens mij een 4 polige stekker er op zitten. maar moet ook nog het het het hele deur mechanisme over zetten. zag dat er verschil in zit,de 1 heeft wel een bevesteging voor het stangetje van de vergrendeling en de ander niet.
En als dat over geplaatst is zal ik ff 12v er op zetten.
Heeft iemand nog een idee of ik nog ergens rubber verbindings slang oid voor tussen de deur en de A stijl kan vinden. waar de bedrading door heen loopt.
Posted: Mon Sep 21, 2009 11:14 pm
by oetker
Topic over o.a deurrubbers van een Range/landrover.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1246
Posted: Thu Sep 24, 2009 5:56 pm
by johanansingh
Ben al bij een autosloop geweest en daar stonden 3 laro discovery,s en een range rover die uitgebrand wat. maar de deur rubbers waren nog oke.
voor vijf euro en een paar vieze handen was ik de nieuwe eigenaar. ook weer opgelost.
toch handig als er mensen zijn die mee denken.
bedankt voor de tip.
Posted: Thu Sep 24, 2009 6:17 pm
by randha
Hoi Johan
waarschijnlijk heb je met een orginele murena 2.2 S deur te maken
daar zat de vergrendeling standaard erin.
dit verklaart de verschillen
groetjes Randha
Posted: Fri Sep 25, 2009 8:43 pm
by johanansingh
Hey randha.
Het gaat om die rode murena die je toen ook hebt gezien. toen je langs kwam voor die 505. Maar dat was geen 2.2 S. Wel 1van de laatsten van bj83. Misschien dat het ook op de latere types 2.2 standaard was. Maar de beide deuren zijn net boven de bovenste schanierpunt aardig rot. Dan gaat de deur naar beneden hangen, vandaar de deur wissel. Maar heb inmiddels originele S solexen incl spruitstuk op de kop kunnen tikken en op jou oude motor gemonteerd. nog wel wat problemen mee gehad maar inmiddels loopt de motor weer prima. Maar er moet nogsteeds een hele boel gebeuren. Al het goede komt langzaam...maar als de deuren klaar zijn kan ie bijna naar de spuiter. dus er komt schot in de zaak.
groeten
Posted: Sat Sep 26, 2009 9:08 am
by GODFRIED
johanansingh wrote:Hey randha.
Maar de beide deuren zijn net boven de bovenste scharnierpunt aardig rot. Dan gaat de deur naar beneden hangen, vandaar de deur wissel.
groeten
Volgens mij wordt het tijd dat we de versterkingen in de deuren gaan behandelen tegen roest. Een doorgezakte deur is niet zo eenvoudig te herstellen en ik hoor het steeds vaker.
Een punt om aandacht aan te geven in de toekomst!!!!
Posted: Sat Sep 26, 2009 9:59 am
by oetker
Ga er zeker aandacht aan geven als ik de boel uit elkaar heb volgende keer.
We horen dit nu voor de 2e keer, en het is schijnbaar niet eenvoudig op te lossen.
Posted: Sat Sep 26, 2009 9:31 pm
by johanansingh
Als ik er 8ter ben hoe ik een foto moet plaatsen zal ff een foto van de deur laten zien. Het is aan 1 kant echt slecht en de andere zit een roest gat in. maar de auto heeft ook een jaar of 6 buiten in weer en wind gestaan. Word niets beter van..
Posted: Sun Sep 27, 2009 9:14 am
by GODFRIED
Ja een foto zou wel duidelijkheid brengen.