Centrale deurvergrendeling

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
johanansingh
Posts: 93
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm

Centrale deurvergrendeling

Post by johanansingh » Sun Sep 20, 2009 4:35 pm

Hey hallo. Ik was laatst met andere deuren voor m,n murena bezig en kwam erachter dat er verschil zat in de stekkers die door de Astijl gaan.
Bij nader onderzoek bleek de originele deur centrale deurvergrendeling te hebben. dat ben ik nu dus aan het overzettn van de ene deur naar de andere. Maar m,n vraag is, gaat die servomotor van de vergrendeling vaak stuk? En is dat te testen. want de deuren moeten eerst in de goede kleur gespoten worden en worden daarna pas gemonteerd. dus het zal jammer zijn als later blijkt dat er iets stuk is..

mvg johan; murena 2,2 met dubbele solex carbs (S paket).

User avatar
oetker
Posts: 7492
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Mon Sep 21, 2009 6:39 am

Hallo Johan.
Welkom op het forum.
Ken 1 geval waar de plastic buitenkant een barst vertoonde.
Kan eigenlijk weinig stuk aan deze dingen.
Met een externe 12 Volt kun je ze wel testen.
Heb je 2 draads of 4 draads uitvoering?
Zet even een foto om te zien of je de originele uitvoering hebt of after market.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

User avatar
matramurena
Posts: 789
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena » Mon Sep 21, 2009 9:14 pm

Volgens mij kun je gemakkelijk van binnen uit de servomotor vervangen mocht hij niet werken. In principe kan er weinig aan stuk zijn, even testen kan inderdaad met een externe 12V voeding, of even direct over je accu zetten om te testen.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2003 Mercedes V-klasse 210 CDI
2004 Volvo XC90 2.5T AWD
1976 Joda 24 Tur, Bukh DV20

johanansingh
Posts: 93
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm

Post by johanansingh » Mon Sep 21, 2009 10:57 pm

Bedankt voor de snele reactie. Zal eens ff kijken heb volgens mij een 4 polige stekker er op zitten. maar moet ook nog het het het hele deur mechanisme over zetten. zag dat er verschil in zit,de 1 heeft wel een bevesteging voor het stangetje van de vergrendeling en de ander niet.
En als dat over geplaatst is zal ik ff 12v er op zetten.
Heeft iemand nog een idee of ik nog ergens rubber verbindings slang oid voor tussen de deur en de A stijl kan vinden. waar de bedrading door heen loopt.

User avatar
oetker
Posts: 7492
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Mon Sep 21, 2009 11:14 pm

Topic over o.a deurrubbers van een Range/landrover.

http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1246
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

johanansingh
Posts: 93
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm

Post by johanansingh » Thu Sep 24, 2009 5:56 pm

Ben al bij een autosloop geweest en daar stonden 3 laro discovery,s en een range rover die uitgebrand wat. maar de deur rubbers waren nog oke.
voor vijf euro en een paar vieze handen was ik de nieuwe eigenaar. ook weer opgelost.
toch handig als er mensen zijn die mee denken.

bedankt voor de tip.

User avatar
randha
Posts: 90
Joined: Wed Feb 19, 2003 11:30 pm
Location: nederland--rotterdam

Post by randha » Thu Sep 24, 2009 6:17 pm

Hoi Johan

waarschijnlijk heb je met een orginele murena 2.2 S deur te maken
daar zat de vergrendeling standaard erin.
dit verklaart de verschillen :wink:

groetjes Randha
Matra Murena 1.6 org wit 82

Matra Murena 1.6 org goud 82


Image

johanansingh
Posts: 93
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm

Post by johanansingh » Fri Sep 25, 2009 8:43 pm

Hey randha.

Het gaat om die rode murena die je toen ook hebt gezien. toen je langs kwam voor die 505. Maar dat was geen 2.2 S. Wel 1van de laatsten van bj83. Misschien dat het ook op de latere types 2.2 standaard was. Maar de beide deuren zijn net boven de bovenste schanierpunt aardig rot. Dan gaat de deur naar beneden hangen, vandaar de deur wissel. Maar heb inmiddels originele S solexen incl spruitstuk op de kop kunnen tikken en op jou oude motor gemonteerd. nog wel wat problemen mee gehad maar inmiddels loopt de motor weer prima. Maar er moet nogsteeds een hele boel gebeuren. Al het goede komt langzaam...maar als de deuren klaar zijn kan ie bijna naar de spuiter. dus er komt schot in de zaak.

groeten

User avatar
GODFRIED
Posts: 8469
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sat Sep 26, 2009 9:08 am

johanansingh wrote:Hey randha.

Maar de beide deuren zijn net boven de bovenste scharnierpunt aardig rot. Dan gaat de deur naar beneden hangen, vandaar de deur wissel.

groeten


Volgens mij wordt het tijd dat we de versterkingen in de deuren gaan behandelen tegen roest. Een doorgezakte deur is niet zo eenvoudig te herstellen en ik hoor het steeds vaker.
Een punt om aandacht aan te geven in de toekomst!!!! :wink:

User avatar
oetker
Posts: 7492
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker » Sat Sep 26, 2009 9:59 am

Ga er zeker aandacht aan geven als ik de boel uit elkaar heb volgende keer.
We horen dit nu voor de 2e keer, en het is schijnbaar niet eenvoudig op te lossen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 2.2-1982. Matra Murena 1.6 1981. Nissan Micra 1.6 Cabrio
Bamiscooter

johanansingh
Posts: 93
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm

Post by johanansingh » Sat Sep 26, 2009 9:31 pm

Als ik er 8ter ben hoe ik een foto moet plaatsen zal ff een foto van de deur laten zien. Het is aan 1 kant echt slecht en de andere zit een roest gat in. maar de auto heeft ook een jaar of 6 buiten in weer en wind gestaan. Word niets beter van..

User avatar
GODFRIED
Posts: 8469
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED » Sun Sep 27, 2009 9:14 am

Ja een foto zou wel duidelijkheid brengen. :wink:

Post Reply