Carburator 2.2l, revisie en reinigen?

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Carburator 2.2l, revisie en reinigen?

Post by Paul »

Zoals de hoofding vermeld, hoe begin je er aan?
Een carburator voor een Murena 2.2L opfrissen. hier bedoel ik voornamelijk intern.
De carburator werkt, maar ik vermoed niet voor de volle 100%.
De wagen trekt op maar niet echt flitsend in reactie op het ingetrapte gaspedaal.

Alle tips welkom.

Paul
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Misschien moet de oorzaak niet bij de carburator gezocht worden.
Vermogensverlies kan ook gebeuren door een slecht afgesteld onstekingstijdstip en/of voorontsteking.Heeft de Murena electronische ontsteking?Ik ben allesbehalve een Murena-kenner, moet ik toegeven. Een motor die te weinig compressie opbouwt (verlies langs kleppen en/of zuigers) kan ook de oorzaak zijn.De carburators reinigen d.m.v. een ultrasoon-bad levert wel perfect schone carburatoren op.Is het luchtfilter schoon?

Bart
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

controleer eens het onderdrukklokje op je delco. Je moet zuigen aan het slangetje die tussen het klokje en de carburator zit. Je mag daar praktisch niets van lucht uitkrijgen. Indien je kan blijven lucht eruit zuigen, is het membraam in het klokje stuk. Dat heeft als gevolg dat je geen regeling van je voorontsteking meer hebt. Van zodra je uw gaspedaal indrukt komt er een grote onderdruk in de inlaatcollector, die het klokje stuurt. Dat klokje zorgt dan voor meer voorontsteking. Indien dat niet gebeurt, gebeurt de ontsteking te laat en heb je vermogenverlies. Succes. Benny.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ik kan alvast beginnen.

Thanks,
Paul
Post Reply