revisie van de hoofdrem cilinder

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
fjodor 2.2
Posts: 171
Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
Location: Amersfoort (NL)

revisie van de hoofdrem cilinder

Post by fjodor 2.2 »

Hallo matra fanaten,

Ik heb zoals jullie in ander gedeelte hebben gelezen druk met het reviseren.
De koppeling cilinder is gedaan dit was een 19mm cilinder. revisie set van simon voor een 1.6.

Image

De oude situatie hoofdrem cilinder

Image


Let op!! :-? als je de bouten van het overbreng stuk los haalt vooral de onderste twee ze kwamen los en braken af. :( Deze heb ik uitgeboort en een M8 bout in gezet.

Omdat de hoofd rem cilinder binnezijde nog goed was niets geen beschadigingen van zuigers en cilinderwand. Besloten 2x nieuwe ringen set voor een koppeling 2.2 te plaatsten. Cilinder grootte is 20.5mm.


Image

En dan nu de nieuwe situatie met een nieuwe rembekrachtiger en overbreng gedeelte van Cornelis.

Image

Nu alleen nog onluchten en stukje slang voor de bekrachtiger.

Hopelijk een duidelijk verhaal.

groet Fjodor
User avatar
hendrik
Posts: 4850
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja fjodor,dat heb je alweer mooi gemaakt nu kan ze er weer een 20 jaar
er tegen aan.Ik heb dat ook allemaal vernieuwt nog veel succes er mee.



grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7996
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ziet er weer netjes uit Fjodor.
Weer een stapje verder.
Voor de volgende keuring in november hoop ik dat ook voor elkaar te hebben.
Ben echter met te veel dingen tegelijk bezig en te weinig tijd.
That's life.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Een 2.2 met een 19mm hoofdkoppelingscilinder kun je de koppeling dan wel ver genoeg indrukken?? Anders zou je het wel merken met schakelen, toch!!!!!!!!!!!!!!!

Die pompen zijn allemaal aan vervanging of revisie toe. De hoofdkoppelingspomp is de enige die ik nog niet heb open gehad, lekt niet en werkt nog goed.
De hoofdrempomp heb ik vervangen door een nieuwe. Op Ebay zijn ze soms nog te vinden voor 30 tot 60? daar kun je niet voor reviseren als je ziet wat een revisiesetje kost.

Maar inderdaad mooi werk wat je gedaan hebt, daar kun je weer jaren van genieten. :wink:
User avatar
fjodor 2.2
Posts: 171
Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
Location: Amersfoort (NL)

Post by fjodor 2.2 »

Hoi matra fanaten,

Ik heb nog voor een revisie set gekeken voor mijn hoofdrempomp. Die moest 32,50 euro kosten bij c&c parts of zo. Ik vroeg aan hem wat zit er dan in die revisie set Deze man ging mij vertellen dat er wel 5 rubber ringen in zaten. Toe heb ik toch nog maar een set voor de koppelings pomp besteld bij simon. Ik had er name al 1 verkeerd bestelt. Er was zo'n uitspraak "meten is weten' en "gokken is dokken" . uit eindelijk viel het mee.
Bedankt voor jullie reactie.


groet Fjodor
Post Reply