hoort dit gat in een draagarm?

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

hoort dit gat in een draagarm?

Post by Yoran »

Lijkt me niet he?
Image

Alvast bedankt
Yoran
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Lijkt mij niet origineel....
Is het geen gaatje wat er in is geboord om een inwendige ML-behandeling te kunnen doen?...zo ja, snel een dopje erin drukken om ophoping van vuil tegen te gaan.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
dieterwieter
Posts: 148
Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
Location: Hechtel

Post by dieterwieter »

Hoi Makkers,

nop, dat gat hoort er ni?t te zitten. :o

Zit er aan de rechter draagarm eveneens een gat?

Mij lijk't idd iets wat Muddy Bandit aanhaalt mbt de anti-roest behandeling.

Snel dichtmaken die handel, vooraleer er vuiligheid of zelfs water in komt te staan. Tenzij je d'r visjes in wilt houden...! :wink:

Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Heb dit gat niet gezien in de exemplaren van de 1.6 die bekeken heb.
Sommigen hadden een ontwateringsgaatje aan de onderkant.
Dit lijkt me meer een tectielgat.
Wel een gekke plaats om te boren.
Vergelijkl is met de andere kant.

Edit
Dieter had het zelfde antwoord net iets eerder.
Je hebt hem nu 2 jaar, dan zou ik de tectyl een keer nabehandelen en er een verse dop zetten.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Post by bart_heemskerk »

Tik eens met een hamer voorzichtig rondom het gat.
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

Ik was dus bezig met het nabehandelen van de tectyl toen ik dit tegen kwam :)

Aan de andere kant zit er geen zelfde soort gat.

Ik dacht ook aan een gaatje om de binnenzijde te tectieleren,
aangezien het best rond is en niet zo'n haarscheur die je vaak ziet.

Rondom geklopt is de arm hard en klinkt niet verrot.
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Rare plek voor een tectyl gat.
Zelf zou ik dat aan de onderzijde hebben gemaakt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Lijkt mij idd een standaard tectylgat, als ik het juist heb heeft mijn murena die ook.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Standaard zit er geen gat in, je kan eventueel (als de rest van de draagarm goed is) in beide armen op dezelfde plek een afdichtingenrubber voorzien om langs hier antiroestbehandeling uit te voeren.
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

inmiddels bij carjoy laten beoordelen, niks aan de hand.
Lassen, schuren, beschermen.
Nog steeds de originele draagarmen en hopelijk weer jaren plezier :)
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Toch een gat door roest Yoran?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Yoran
Posts: 266
Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
Location: Amersfoort

Post by Yoran »

ja maar dus extreem plaatselijk :)
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Yoran wrote:ja maar dus extreem plaatselijk :)
vandaag de murena eens op de put gezet om cardanhoes te controleren, ondertussen ook de ophanging gecontroleerd en op exact dezelfde plaats ook 2 gaten :)
Post Reply