Page 1 of 1

Project Theo

Posted: Fri May 15, 2009 10:14 pm
by ALAIN VAN AKEN
Onze vriend Theo Munckhof zijn project start voor de eerste maal

http://www.youtube.com/watch?v=tkTw78zs ... annel_page

Posted: Sat May 16, 2009 12:32 am
by oetker
Dat ziet er uit als een zwaar project.
Turbo diesel?? maar wat??
De plaat achter de motorruimte heeft nog al moeten wijken.
Ben benieuwd.

Posted: Sat May 16, 2009 12:42 am
by Vollegaaz
klinkt inderdaad als een zware Turbo-diesel. Benieuwd wat erin ligt.

Posted: Sat May 16, 2009 8:39 am
by henk wouterse
doodzonde vind ik het :cry:
als je toch zo handig bent met motoren legt er dan een tagora v6 in of zoiets

Posted: Sun May 17, 2009 7:25 am
by oetker
Inderdaad, ook niet mijn keus qua motor, maar het is een knap stukje werk om de Volvo er in te lepelen.
Nou doen die Diesels tegenwoordig niet meer onder voor de benzinemotoren.
Werd van de week nog verslagen aan het stoplicht door een Golf TDI, al was het nipt. :o
Wat is het volgende project?...waterstof?

Posted: Wed May 27, 2009 6:04 pm
by GODFRIED
Welke motor werd er gebruikt???? :wink:

Posted: Wed May 27, 2009 8:33 pm
by jurgen M
Gewoon water :P :P


Onlangs las ik een reportage in een wetenschappelijk tijdschrift en blijkbaar kan dit :D

Posted: Wed May 27, 2009 11:26 pm
by Muddy Bandit
jurgen M wrote:Gewoon water :P :P


Onlangs las ik een reportage in een wetenschappelijk tijdschrift en blijkbaar kan dit :D
Zeker.
Boiler erin, kolenkit ernaast... :lol:

Posted: Thu May 28, 2009 7:44 am
by Vollegaaz
Muddy Bandit wrote:
jurgen M wrote:Gewoon water :P :P


Onlangs las ik een reportage in een wetenschappelijk tijdschrift en blijkbaar kan dit :D
Zeker.
Boiler erin, kolenkit ernaast... :lol:
Dat werd tijdens de oorlog al gedaan

Posted: Fri May 29, 2009 12:34 am
by Muddy Bandit
Vollegaaz wrote:
Muddy Bandit wrote:
jurgen M wrote:Gewoon water :P :P


Onlangs las ik een reportage in een wetenschappelijk tijdschrift en blijkbaar kan dit :D
Zeker.
Boiler erin, kolenkit ernaast... :lol:
Dat werd tijdens de oorlog al gedaan
Weet ik.

Ik heb al eens geholpen met de restauratie van zo'n schuurvondst...een traction met zo'n vergasser.
Deze wagen staat nu in een priv?-collectie, en zo af en toe rijdt die nog bij evenementen waar stoommachine's de hoofdmoot voeren.
Op steenkool gestookt haalt hij ongeveer 45 km/h, op hout zo'n 15 km minder.
Was wel heel intressant om eens mee te maken hoe vindingrijk men was in de oorlogstijd, een benzinemotor ombouwen naar stoom.

Maar om dit nu in een Murena te bouwen...zal de stroomlijn in ieder geval niet ten goede komen. 8)

Posted: Wed Jun 03, 2009 11:29 pm
by Theo
Image

Wat een filmpje al niet los kan maken!
8)

Zojuist wel ff lekker diesel gegeven in de Dessert Warrior NU zonder restrictor spec. klaar voor 13-14 Juni 2de wedstrijd in NK Offroad Racing op het zanddepot bij Almere. Kom gerust kijken ik ben er wellicht ook. Nu zo'n +200kW aan diesel power !

http://www.rallymaniacs.nl/images/stori ... Almere.pdf

http://www.rallymaniacs.nl

Groeten, Theo

Posted: Thu Jun 04, 2009 12:30 am
by Muddy Bandit
Theo wrote:
Zojuist wel ff lekker diesel gegeven in de Dessert Warrior NU zonder restrictor spec. klaar voor 13-14 Juni 2de wedstrijd in NK Offroad Racing op het zanddepot bij Almere. Kom gerust kijken ik ben er wellicht ook. Nu zo'n +200kW aan diesel power !

http://www.rallymaniacs.nl/images/stori ... Almere.pdf

http://www.rallymaniacs.nl

Groeten, Theo
Zou graag weer eens een keer meedoen met de CCR, is voor mij al weer 15 jaar geleden.
Helaas is m'n licentie niet meer geldig en beschik ik ook niet meer over een gekeurde auto.... :cry:

Maar het is een mooi terrein daar, pas alleen even op in de "wasstraat" daar (dat ondergelopen viaduct), deze is vaak dieper dan die lijkt. :wink:

Posted: Thu Jun 04, 2009 10:17 am
by oetker
Lijkt me een mooi parcours voor de murena :oops:
Zijn er ook bab terre banden voor?
De voorkant is in ieder geval geschikt.
Zoals de Engelsen het een wedge noemen, zie ik het wel als de ideale schep :)

@ Theo,
Zie dat je het kruisstukje inmiddels hebt.
Kan ik de mijne weer in de reservebak doen.
Herman

Posted: Thu Jun 04, 2009 10:35 am
by oetker
Quote Muddy.
=========
Maar om dit nu in een Murena te bouwen...zal de stroomlijn in ieder geval niet ten goede komen.
===========================================

Nog even een trekhaak opzoeken, en klaar.
Image
Dit is een zgn houtskoolvergasser.
Werkt niet op stoom zoals misschien wel gedacht, maar op houtgas wat tijdens de verbranding vrij komt.
Heb opa er nog wel is over horen kletsen.
Die schijnt het op zijn Panhard te hebben gereden, voordat ze auto begroeven, om hem aan het oog van de vijand te ontrekken.
Na de oorlog hebben ze hem weer op gegraven, echter 100 liter Fertan was niet genoeg geweest :lol:

Posted: Thu Jun 04, 2009 10:41 am
by GODFRIED
Wat een machine!!!! :wink: Een rijdende frituur!!!!

Posted: Thu Jun 04, 2009 11:09 am
by oetker
Quote Godfried.
============
Een rijdende frituur!!!!
========================

A-ha, dus dat gebruiken ze om de Belgische frites te maken.
Zal het er is met mijn zoon over hebben.
Die begint 1 Juli als kok in een Belgisch restaurant.
Dat zal hem niet meevallen.
Verplicht slappe frites maken en zo, en dan met zo'n frituur :)

Posted: Fri Jun 05, 2009 9:27 am
by GODFRIED
Pasop !!! Geen slecht woord over de Belgische friet want jet krijgt de helft van het forum op je nek. :lol:

Posted: Fri Jun 05, 2009 9:57 am
by oetker
Ja, dat zijn de gevoelige punten tussen onze landen.
Frites en bier, hebben we schijnbaar een andere kijk op.
Het zal in ieder geval voor mijn zoon niet mee vallen zich aan te passen aan de andere eetcultuur en werkomstandigheden.
Hij zal zich er toch een jaar of 4 moeten handhaven.
Zolang zal zijn vriendin nog zeker met de studie bezig zijn.
We zullen zien hoe het hem vergaat.

Posted: Fri Jun 05, 2009 10:37 am
by ALAIN VAN AKEN
Herman je bent gewaarschuwd, geen slecht woord over de Belgische friet. :D

Posted: Fri Jun 05, 2009 6:39 pm
by GODFRIED
Ik denk dat die niet meer terug wil naar Nederland!! Goede friet, lekker bier en een knappe vrouw , wat moet je nog meer!!! Een Matra............:lol:

Posted: Fri Jun 05, 2009 8:53 pm
by oetker
Quote Godfried.
==========
wat moet je nog meer!!! Een Matra.
========================

Dat zullen we maar niet doen, anders moeten we er weer 1 afschrijven.
Het is en blijft nou eenmaal een lompe beer, dus ik denk dat we daar maar niet aan moeten beginnen.
De Sunny is ook inmiddels al omgetoverd tot vuilnisbak, maar goed, daar hoef ik me niet meer aan te ergeren.
Hij is inmiddels definitief uitgevlogen.
Het is stil om me heen de laatste tijd.
Geen Guitar Hero spelende, en brassende vrienden meer van hem hier.
Je wordt ouder papa....... :cry:

Posted: Fri Jun 05, 2009 11:48 pm
by matrafan
Hij is inmiddels definitief uitgevlogen

Denk dat als hij eenmaal het belgische frieten bakken onder de knie heeft dat hij ook definitief uit Nederland gevlogen is.

Die wil dan absoluut geen nederlandse friet noch bier meer eten of drinken.

Weat and you'l see.

Posted: Sat Jun 06, 2009 1:06 am
by oetker
Er kleven ook wel wat nadelen aan 2 nationaliteiten.
Zo tellen de jaren gewerkt in Belgie niet mee met de AOW voorziening in Nederland.
De auto moet officieel geexporteerd worden na 1 jaar.
Nou kijkt niemand daar naar bij de Gendarme, maar als ze moeilijk gaan doen zullen we een truc moeten uithalen.
Je wil een oude Sunny eigenlijk niet exporteren.

Bij ziekte heb je het voordeel van de goedkope verzekering.
Dat kost in Nederland de wereld.
Je moet dan wel een extra hospitaal verzekering af sluiten, maar dat maakt het nog steeds een stuk goedkoper in Belgie.

Dan heb ook nog dat je als werkende/wonende Nederlander in Belgie zo hier en daar wel tegenwerking ondervind door bepaalde vooroordelen.
Nou ja, hij zal zijn weg wel vinden daar.
Geloof dat het plan na de studie was, om naar Nieuw Zeeland te vertrekken.
Pfff, dan ga je ook niet even meer op verjaardagsvisite.
Zal mijn vakantiebestemming aan moeten gaan passen in de toekomst.
Daar zijn geen matra's :(

Posted: Sat Jun 06, 2009 10:02 am
by GODFRIED
Ik kan er niet aan doen maar als je het woord lompe beer gebruikt schiet iedere keer in de lach. Welke troetelnaam heeft hij jou gegeven???????:wink:

Posted: Sat Jun 06, 2009 4:30 pm
by oetker
Ik heet gewoon ouwe, en Linda wordt hier trutje genoemd, en dochterlief muts.
Zoonlief heet dan lompe beer of knoest.
Dat is nog iets uit Amsterdam, waar koosnaampjes nog al gebruikelijk zijn.
Natuurlijk maakt het wel uit wie het zegt.
Wel anders als in belgie waar ik ook vaak nog u hoor tussen echtgenoten.
Als Nederlander vindt ik dat te formeel, maar is wel correct.
Ga zo even de frites in de pan gooien.
Zaterdag fritedag.
Oma's Belgische frutselfrietjes of zo.
Maakt mij niet uit, het blijft een gebakken aardappel 8)

Oops, Theo's topic is van diesel naar frituurolie verschoven :oops:

Posted: Sat Jun 06, 2009 4:47 pm
by GODFRIED
Oops, Theo's topic is van diesel naar frituurolie verschoven

Hij moet wel toegeven, we blijven in de olie!!
Dus als vrienden mogen we je ook ouwe noemen!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, nu je opa bent moet dat kunnen. :lol: :lol: :D

Posted: Mon Jun 29, 2009 11:01 pm
by Theo
Een frietje is wel lekker ja :D

Image
Zoek de Murena... enne ik was zo'n beetje de enige die NIET vast reed met een "gewone" productie auto daar in de zandbak.

Beetje off-topic hier!
Enne in d'n olie is nie erg enkel als 't van te veul Duvelke's is heb ik slechte ervaring ... ofschoon het moeilijk blijft er niet aan te beginnen hahaha

Enne een leuke spreuk voor op tegeltje "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen".
Houdoe, Theo