matra rijders belgi

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

matra rijders belgi

Post by joost »

ik zou graag eens weten of er eigenlijk veel matra rijders in het leuke belgi? rondbollen......

ik heb nagenoeg nog nooit een matra murena zien rijden :)

waar zitten de mederijders hier gestationeerd??

iemand enig idee hoeveel er rijdende zouden zijn in belgi????
LeMisanthrope
Posts: 29
Joined: Sun Apr 05, 2009 8:19 pm

Post by LeMisanthrope »

In de buurt van Zellik toert alvast een donkerblauwe Murena rond. Wat de aantallen betreft: ik heb via mijn werk een bestand van 2006 met de personenwagens per merk. Helaas staat Matra niet als Matra in de lijst... Je hebt Matra-Renault (dat zullen dan die Espaces zijn - of was de Jet ook niet op Renault-onderdelen gebaseerd?) en de Bagheeras zullen bij Simca zitten, de Murena's bij Talbot. Ik kan het dus helaas niet precies nagaan en als ik het juist heb kan je die info aanvragen bij het ministerie/FOD... maar dat kost geld.

(Ik weet sinds deze week dat je ook moet dokken als je de keuring voor gelijkvormigheid met succes hebt doorlopen en je gelijkvormigheidsattest wil opgestuurd krijgen. Afpersing eigenlijk...)

Mijn gok zou zijn dat er een honderdtal Murena's in Belgie zijn.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

In regio Ninove-Zottegem reed tot voor kort een gouden exemplaar met witte rechter achterkant, in Aalst kwam ik ook een goudkleurige tegen. En ikzelf rij nu nog rond in regio Zottegem.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

hier enkel in de buurt van Mechelen-Putte heb ik een paar keer een grijze Murena gespot, verder niks voorlopig.
Bagheera X '78
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Je komt ze nog wel eens tegen, uiterst zelden. Toch vermoed ik dat er nog een betrekkelijk aantal rondrijden. Jaarlijks kom ik er een 5 tal bij toeval tegen, onlangs nog een groene.
Ik vertoef nu zondag in het Limburgse tussen Alken en Bokrijk met de grijze Murena, daar er slecht weer en regen belooft is.
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

Post by joost »

jurgen M wrote:In regio Ninove-Zottegem reed tot voor kort een gouden exemplaar met witte rechter achterkant, in Aalst kwam ik ook een goudkleurige tegen. En ikzelf rij nu nog rond in regio Zottegem.
ik ben van geraardsbergen! dat is vlakbij dus :) ikzelf rijd met een donkergroene murena :)

gaat binnen dit en 2 weken terug naar de keuring en moet opnieuw ingeschreven worden :)

ik heb nog nooit een matra tegengekomen op de openbare weg :p buiten 1 van een kennis die ook matra rijd.......

superleuk is dat mensen niks vermoeden dat dit een wagen is van 83....aanzien dit vaak als een nieuw ongekend merk :) buiten de matra kenners natuurlijk
Post Reply