Klokkenspel
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Klokkenspel
Ik rijdt al een tijdje zonder het km-tellerpaneel rond.
Reden was dat km-teller niet helemaal goed aanwees.
De teller wilde niet boven de 120 aanwijzen.
De as waar de kabel op zat was ok, dus het moest in de teller zitten.
De boel maar is uit elkaar gehaald.
Tellerwerk met lucht uitgeblazen asjes gesmeerd en hij deed het weer goed.
De krasjes op het perspex zijn ook niet om aan te zien, dus ik zocht naar een oplossing.
Nou staat er al een tijdje een ingelijste foto op de schoorsteen, die sinds kort verdwenen is.
Katten gooien ook alles om he.
Deze lijstjes zijn in de maat 30x24 cm.
Laat 30 cm nou net de lengte zijn die in het tellerpaneel past.
Had nog een glassnijder liggen, en het glasplaatje even op de juiste breedte afgesneden.
Met de slijpschijf een paar kleine hapjes uit de zijkanten van het glas gehaald en dat valt dan precies in de nokjes die aan de zijkanten in het tellerpaneel zitten.
Stukje tape om de scherpe rand, en voila.
Dat glas is natuurlijk breekbaarder dan perspex, maar het kan best wat hebben.
Deze lijstjes kosten bij de Kwantum hallen 3 voor €8.-
Voor die prijs kun je nog een keer missnijden en heb je nog een reserve.
Weer een irritatie minder.
Reden was dat km-teller niet helemaal goed aanwees.
De teller wilde niet boven de 120 aanwijzen.
De as waar de kabel op zat was ok, dus het moest in de teller zitten.
De boel maar is uit elkaar gehaald.
Tellerwerk met lucht uitgeblazen asjes gesmeerd en hij deed het weer goed.
De krasjes op het perspex zijn ook niet om aan te zien, dus ik zocht naar een oplossing.
Nou staat er al een tijdje een ingelijste foto op de schoorsteen, die sinds kort verdwenen is.
Katten gooien ook alles om he.
Deze lijstjes zijn in de maat 30x24 cm.
Laat 30 cm nou net de lengte zijn die in het tellerpaneel past.
Had nog een glassnijder liggen, en het glasplaatje even op de juiste breedte afgesneden.
Met de slijpschijf een paar kleine hapjes uit de zijkanten van het glas gehaald en dat valt dan precies in de nokjes die aan de zijkanten in het tellerpaneel zitten.
Stukje tape om de scherpe rand, en voila.
Dat glas is natuurlijk breekbaarder dan perspex, maar het kan best wat hebben.
Deze lijstjes kosten bij de Kwantum hallen 3 voor €8.-
Voor die prijs kun je nog een keer missnijden en heb je nog een reserve.
Weer een irritatie minder.
Last edited by oetker on Sat Oct 29, 2016 1:47 pm, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
Re: Klokkenspel
my god ....wat een werkje .... mijn "things to do lijstje " groeit weer,
maar ik durf er toch niet aan te beginnen... zonde dat je niet in mijn
straat woont ...............
stef
Reden was dat km-teller niet helemaal goed aanwees.
De teller wilde niet boven de 120 aanwijzen.
De as waar de kabel op zat was ok, dus het moest in de teller zitten.
De boel maar is uit elkaar gehaald.
Tellerwerk met lucht uitgeblazen asjes gesmeerd en hij deed het weer goed.
De krasjes op het perspex zijn ook niet om aan te zien, dus ik zocht naar een oplossing.
Nou staat er al een tijdje een ingelijste foto op de schoorsteen, die sinds kort verdwenen is.
Katten gooien ook alles om h?.
Deze lijstjes zijn in de maat 30x24 cm.
Laat 30 cm nou net de lengte zijn die in het tellerpaneel past.
Had nog een glassnijder liggen, en het glasplaatje even op de juiste breedte afgesneden.
Met de slijpschijf een paar kleine hapjes uit de zijkanten van het glas gehaald en dat valt dan precies in de nokjes die aan de zijkanten in het tellerpaneel zitten.
Stukje tape om de scherpe rand, en voila.
Dat glas is natuurlijk breekbaarder dan perspex, maar het kan best wat hebben.
Deze lijstjes kosten bij de Kwantum hallen 3 voor €8.-
Voor die prijs kun je nog een keer missnijden en heb je nog een reserve.
Weer een irritatie minder.[/quote]
maar ik durf er toch niet aan te beginnen... zonde dat je niet in mijn
straat woont ...............
stef
Reden was dat km-teller niet helemaal goed aanwees.
De teller wilde niet boven de 120 aanwijzen.
De as waar de kabel op zat was ok, dus het moest in de teller zitten.
De boel maar is uit elkaar gehaald.
Tellerwerk met lucht uitgeblazen asjes gesmeerd en hij deed het weer goed.
De krasjes op het perspex zijn ook niet om aan te zien, dus ik zocht naar een oplossing.
Nou staat er al een tijdje een ingelijste foto op de schoorsteen, die sinds kort verdwenen is.
Katten gooien ook alles om h?.
Deze lijstjes zijn in de maat 30x24 cm.
Laat 30 cm nou net de lengte zijn die in het tellerpaneel past.
Had nog een glassnijder liggen, en het glasplaatje even op de juiste breedte afgesneden.
Met de slijpschijf een paar kleine hapjes uit de zijkanten van het glas gehaald en dat valt dan precies in de nokjes die aan de zijkanten in het tellerpaneel zitten.
Stukje tape om de scherpe rand, en voila.
Dat glas is natuurlijk breekbaarder dan perspex, maar het kan best wat hebben.
Deze lijstjes kosten bij de Kwantum hallen 3 voor €8.-
Voor die prijs kun je nog een keer missnijden en heb je nog een reserve.
Weer een irritatie minder.[/quote]
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Je bent zomaar een paar dagen aan het prutsen met zo'n paneel als je het grondig aanpakt.
Vaak moet je ook nog contacten van de connector vast lijmen frontje spuiten. enz.
Maar daar heb je dan weer een net paneel voor.
@ richard,
Als het in de Matra past verdwijnt hier van alles
Vaak moet je ook nog contacten van de connector vast lijmen frontje spuiten. enz.
Maar daar heb je dan weer een net paneel voor.
@ richard,
Als het in de Matra past verdwijnt hier van alles
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- djapo
- Posts: 105
- Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
- Location: Hilversum (NL)
Wat grappig, zat vanmiddag ook denken om het venster te vervangen door glas. Heb dat nog niet gedaan gezien ie straks weder uit elkaar moet.
Wel een mooi voorbeeld zo
Wel een mooi voorbeeld zo
Elk probleem heeft een houdbaarheidsdatum...
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
in een DHZ kun je toch ook acrylaat platen kopen, misschien iets minder breekbaar.
In elk geval ziet het er goed uit.
In elk geval ziet het er goed uit.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Die zou ik niet graag betaald hebben.
Kastelen en koetsen huren en dat soort dingen zijn nog al aan de prijs.
Als je na gaat dat de meeste mensen tegenwoordig pas bij hun 3e relatie gelukkig worden hebben we nog wat te goed
Kastelen en koetsen huren en dat soort dingen zijn nog al aan de prijs.
Als je na gaat dat de meeste mensen tegenwoordig pas bij hun 3e relatie gelukkig worden hebben we nog wat te goed
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
wat is de truuk met de klemmetjes om het paneel te verwijderen. Er zitten schroefjes doorheen, deze zijn verwijderd, maar dan ? zo op de foto's hiervoor te zien komen de klemmen mee met het paneel. moet ik ze met een tangetje aanpakken of wat is de truuk ? Heb al zitten drukken van achteraf maar wil niets afbreken
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Je moet eerst het paneel met de kachelbediening verwijderen.
2 schroefjes aan de onderzijde en de plastic knoppen van de schuiven aftrekken.
Dat kan zwaar gaan.
De draaiknop kan je laten zitten.
Dan doe je met 2 schroevendraaiers de klemmen naar beneden drukken, en klap je het paneel een stukje naar voren.
Er zitten 3 nokken aan de onderzijde in sleufjes.
Nu eerst de km tellerkabel los trekken.
Kijk uit dat die niet knikt.
Dan de plug met de draden verwijderen.
Nu kun je het paneel verder klappen draaien en uit halen.
succes.
Als je het paneel weer monteerd, plak dan 2 kleine viltjes op de klemmen.
Dat voorkomt beschadigen van dashboard door de klemmen bij een volgende keer.
De klemmen gaan vrij zwaar.
2 schroefjes aan de onderzijde en de plastic knoppen van de schuiven aftrekken.
Dat kan zwaar gaan.
De draaiknop kan je laten zitten.
Dan doe je met 2 schroevendraaiers de klemmen naar beneden drukken, en klap je het paneel een stukje naar voren.
Er zitten 3 nokken aan de onderzijde in sleufjes.
Nu eerst de km tellerkabel los trekken.
Kijk uit dat die niet knikt.
Dan de plug met de draden verwijderen.
Nu kun je het paneel verder klappen draaien en uit halen.
succes.
Als je het paneel weer monteerd, plak dan 2 kleine viltjes op de klemmen.
Dat voorkomt beschadigen van dashboard door de klemmen bij een volgende keer.
De klemmen gaan vrij zwaar.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Je moet een klein handje hebben voor die kabel af te trekken.
Niemand zei ook dat het makkelijk ging.
Het is nu eenmaal een Matra.
Als het goed is zijn ze nog in de clubstock.
Die schuiven wat makkelijker op en af.
Niemand zei ook dat het makkelijk ging.
Het is nu eenmaal een Matra.
Als het goed is zijn ze nog in de clubstock.
Die schuiven wat makkelijker op en af.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De nieuwe type zijn iets langer, dan is dat niet nodig.
Die lopen echter tegen het kruisstukje van het stuur en er zit meer vibratie in.
Ik heb dit gedaan om het te verbeteren.
Die lopen echter tegen het kruisstukje van het stuur en er zit meer vibratie in.
Ik heb dit gedaan om het te verbeteren.
Last edited by oetker on Sat Oct 29, 2016 1:50 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Kabel is binnen, bedankt!
Ben nu weer bezig met het terugplaatsen van de cockpit. Idd de loszittende koperbaantje even weer vastgezet. Nu merk ik dat het paneel dingen doet die hij normaal niet deed. Brandstofmeter gaat bovenin staan, verlichting indicatoren branden terwijl het licht uit is............ zucht........
tevens wordt de weerstand warm/heet die tussen pen 7 en 8 zit, dat lijkt me toch ook niet de bedoeling..............
Ben nu weer bezig met het terugplaatsen van de cockpit. Idd de loszittende koperbaantje even weer vastgezet. Nu merk ik dat het paneel dingen doet die hij normaal niet deed. Brandstofmeter gaat bovenin staan, verlichting indicatoren branden terwijl het licht uit is............ zucht........
tevens wordt de weerstand warm/heet die tussen pen 7 en 8 zit, dat lijkt me toch ook niet de bedoeling..............
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Die weerstand hoort warm te worden (niet roken).
Die staat aangesloten in serie met de ankerspoel van de dynamo en die is maar een paar ohm, en paralel met het laadstroomlampje.
Je moet voorzichtig zijn met de plug.
De koperbaantjes verschuiven gemakkelijk als de lijmlaag niet goed meer is.
Altijd recht er op drukken met wat omzichtigheid.
Die staat aangesloten in serie met de ankerspoel van de dynamo en die is maar een paar ohm, en paralel met het laadstroomlampje.
Je moet voorzichtig zijn met de plug.
De koperbaantjes verschuiven gemakkelijk als de lijmlaag niet goed meer is.
Altijd recht er op drukken met wat omzichtigheid.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
de weerstand wordt al warm als het contact er alleen maar opstaan. zonder dat de stekker is ingeplugged in de cockpit. Weet natuurlijk niet of dit voorheen al zo was.......... geen fijne gedachte dit.............
ik zal het stuur demonteren zodat ik misschien beter kan zien welke koperbanen welke contacten raken
ik zal het stuur demonteren zodat ik misschien beter kan zien welke koperbanen welke contacten raken
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016