Page 1 of 1

Elektrische Murena

Posted: Tue Aug 26, 2008 6:51 pm
by benny
In Nederland tegen Venlo verbouwt Theo zijn Murena. Op de volgende site kan je zijn vorderingen volgen met de ombouw naar elektrische aandrijving.
http://elektromurena.come2me.nl/

Posted: Tue Aug 26, 2008 7:54 pm
by Muddy Bandit
:cry: Zonde van die Murena :cry:

Gebruik toch een daihatsjoe of deewoe (in ieder geval een merk waar er nog teveel van zijn)

Posted: Tue Aug 26, 2008 10:28 pm
by matra530lx
Wat gaan ze daar van op de technische keuring zeggen?
In Nederland kan dit misschien, maar in Belgi? is dat een ander paar mouwen.

Mvg,

Jean

Posted: Tue Aug 26, 2008 10:31 pm
by matramurena
In Nederland zal de wagen opnieuw gekeurd moeten worden. Aangezien dit de eerste van dit soort is bestaat er ook nog geen typegoedkeuring voor.... Dat kan nog erg moeilijk worden voor hem.. De V6 conversie heeft al wel een typegoedkeuring in Nederland en is dardoor veel makkelijker.

Maar... Zolang je maar aan alle eisen voldoet lukt het allemaal wel. ALs de wagen maar niet gevaarlijker wordt (motor waar het chassis niet op gebouwd is bijvoorbeeld) is het meestal geen probleem.

Posted: Tue Aug 26, 2008 10:36 pm
by matrafan
Regelrechte "verkrachtiging" van de Murena.

Nochthans een mooi proefproject om verder op te volgen.

Veel succes.

Posted: Tue Aug 26, 2008 10:45 pm
by Muddy Bandit
matramurena wrote:In Nederland zal de wagen opnieuw gekeurd moeten worden. Aangezien dit de eerste van dit soort is bestaat er ook nog geen typegoedkeuring voor.... Dat kan nog erg moeilijk worden voor hem.. De V6 conversie heeft al wel een typegoedkeuring in Nederland en is dardoor veel makkelijker.

Maar... Zolang je maar aan alle eisen voldoet lukt het allemaal wel. ALs de wagen maar niet gevaarlijker wordt (motor waar het chassis niet op gebouwd is bijvoorbeeld) is het meestal geen probleem.
De auto zal als eerste een typegoedkeuring moeten krijgen van RDW.
Dus eerst een technische keuring met daaropvolgend de praktijktesten in Lelystad.
Het is allemaal wel te doen zolang je aan alle technische eisen blijft voldoen, maar reken hierbij wel op een kostenplaatje van ongeveer 1500 euro voor de keuringen, praktijktesten en papierwinkel... :cry:

Posted: Wed Aug 27, 2008 12:09 am
by matramurena
Klopt! En gelukkig is dat met een Murena v6 allemaal al een keer gedaan ;)

Posted: Wed Aug 27, 2008 10:54 am
by jurgen M
Een elektrische murena, heb ik ooit al eens van gedroomd... :P . In Belgi? is een eenmalige keuring niet zo eenvoudig, vandaar dat bij zo'n ombouw de keuze vaak komt bij auto's van voor 1968 dan was er geen gelijkvormigheidsattest en kunnen motorwissels wel zonder probleem. Maar ja oldtimers van voor 68 die je niet wil origineel houden wordt ook minder en minder. :wink:

Posted: Sun Sep 07, 2008 11:06 am
by GODFRIED
Het blijft een uitdaging die waarschijnlijk veel geld zal kosten. Zeker de moeite om op te volgen. Ik wens Theo succes :wink:

Posted: Wed Sep 10, 2008 12:07 am
by MatraMurena.nl
electro is koppel. dat is een voordeel.

Posted: Wed Sep 10, 2008 12:21 pm
by oetker
quote
------
electro is koppel. dat is een voordeel.
--------------------------------------------
Inderdaad, maar waar je normaal met een 40 liter benzinetank kunt volstaan, moet er nu een paar 100 kilo's aan accu's meegsjouwd worden.
Voor de korte afstand wel leuk, maar voor de lange baan nog geen optie.

Theo hoeft zich volgens mij niet te vervelen met al die Murena-projecten 8)