Elektrische Murena

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
benny
Posts: 3840
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Elektrische Murena

Post by benny »

In Nederland tegen Venlo verbouwt Theo zijn Murena. Op de volgende site kan je zijn vorderingen volgen met de ombouw naar elektrische aandrijving.
http://elektromurena.come2me.nl/
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

:cry: Zonde van die Murena :cry:

Gebruik toch een daihatsjoe of deewoe (in ieder geval een merk waar er nog teveel van zijn)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Wat gaan ze daar van op de technische keuring zeggen?
In Nederland kan dit misschien, maar in Belgi? is dat een ander paar mouwen.

Mvg,

Jean
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

In Nederland zal de wagen opnieuw gekeurd moeten worden. Aangezien dit de eerste van dit soort is bestaat er ook nog geen typegoedkeuring voor.... Dat kan nog erg moeilijk worden voor hem.. De V6 conversie heeft al wel een typegoedkeuring in Nederland en is dardoor veel makkelijker.

Maar... Zolang je maar aan alle eisen voldoet lukt het allemaal wel. ALs de wagen maar niet gevaarlijker wordt (motor waar het chassis niet op gebouwd is bijvoorbeeld) is het meestal geen probleem.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
matrafan
Posts: 2150
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Regelrechte "verkrachtiging" van de Murena.

Nochthans een mooi proefproject om verder op te volgen.

Veel succes.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

matramurena wrote:In Nederland zal de wagen opnieuw gekeurd moeten worden. Aangezien dit de eerste van dit soort is bestaat er ook nog geen typegoedkeuring voor.... Dat kan nog erg moeilijk worden voor hem.. De V6 conversie heeft al wel een typegoedkeuring in Nederland en is dardoor veel makkelijker.

Maar... Zolang je maar aan alle eisen voldoet lukt het allemaal wel. ALs de wagen maar niet gevaarlijker wordt (motor waar het chassis niet op gebouwd is bijvoorbeeld) is het meestal geen probleem.
De auto zal als eerste een typegoedkeuring moeten krijgen van RDW.
Dus eerst een technische keuring met daaropvolgend de praktijktesten in Lelystad.
Het is allemaal wel te doen zolang je aan alle technische eisen blijft voldoen, maar reken hierbij wel op een kostenplaatje van ongeveer 1500 euro voor de keuringen, praktijktesten en papierwinkel... :cry:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Klopt! En gelukkig is dat met een Murena v6 allemaal al een keer gedaan ;)
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Een elektrische murena, heb ik ooit al eens van gedroomd... :P . In Belgi? is een eenmalige keuring niet zo eenvoudig, vandaar dat bij zo'n ombouw de keuze vaak komt bij auto's van voor 1968 dan was er geen gelijkvormigheidsattest en kunnen motorwissels wel zonder probleem. Maar ja oldtimers van voor 68 die je niet wil origineel houden wordt ook minder en minder. :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Het blijft een uitdaging die waarschijnlijk veel geld zal kosten. Zeker de moeite om op te volgen. Ik wens Theo succes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

electro is koppel. dat is een voordeel.
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

quote
------
electro is koppel. dat is een voordeel.
--------------------------------------------
Inderdaad, maar waar je normaal met een 40 liter benzinetank kunt volstaan, moet er nu een paar 100 kilo's aan accu's meegsjouwd worden.
Voor de korte afstand wel leuk, maar voor de lange baan nog geen optie.

Theo hoeft zich volgens mij niet te vervelen met al die Murena-projecten 8)
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Post Reply