Kit voor hoofdremcylinder ?

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
denbever
Posts: 20
Joined: Sat Apr 24, 2004 6:50 pm
Location: Denderleeuw
Contact:

Kit voor hoofdremcylinder ?

Post by denbever »

Hallo,

Kan iemand mij bevestigen of er zoiets als een 'kit' voor de hoofdremcylinder bestaat (enkel de rubberen dichtingen, niet de hoofdremcylinder zelf) van de murena 1.6 ? En of iemand mij daaraan kan helpen, of moet ik gewoon een volledige hoofdremcylinder bestellen ? ( onderdeelnr 13019 : 133 euro bij auto-simon in duitsland) .

Bart.
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Een kit mrt enkel de rubbers bestaat. Die heb ik vroeger nog gekocht. Maar er zijn ook kits die de centrale as met de rubberen dichting hebben. Het probleem is dat we niet weten voor welke andere auto's die delen eveneens gebruikt werden. Ik weet zeker dat er andere auto's geweest zijn met dezelfde remservo. Telefoneer eens naar garage Horizon. Telefoon: 056/ 710019. Die heeft nog een hoop onderdelen liggen van Matra. Ik heb ook nog coctact opgenomen met de winkel waar ik veel ga, maar die zal in de loop van de week pas weten of het bij hen nog te krijgen is of niet. Veel succes.Benny.
denbever
Posts: 20
Joined: Sat Apr 24, 2004 6:50 pm
Location: Denderleeuw
Contact:

Post by denbever »

bedankt Benny,
Ik heb ondertussen de benodigde rubberen dichting al op de kop kunnen tikken,
Maar ik ben ook nog op zoek naar de rubberen beschermhoezen die over de achterste aandrijfassen zitten ? bel ik daarvoor ook naar garage Horizon ? of kan iemand anders mij daaraan helpen ?

Bart.
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Je kan eerst contact opnemen met Alain. Misschien heeft die er in voorraad. Je kan telefoneren naar garage Horizon of je kan ook bellen met de volgende zaak: Stekelorum tel: 051/ 30 20 02. Veel succes, Benny.
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Indien je die rubbers in een winkel gekocht hebt, zou je dan daar eens kunnen navragen voor welke wagens die sets eveneens passen. En vraag dat ook eens voor de Bagheera. Benny.
denbever
Posts: 20
Joined: Sat Apr 24, 2004 6:50 pm
Location: Denderleeuw
Contact:

Post by denbever »

die rubbers kunnen ook bij Simon-auto in Duitsland besteld worden (kosten ongeveer 5 euro per stuk)... www.simon-auto.de (onderdeel nr.13022 in de murena onderdelen catalogus)
Met de stofhoezen voor de cardanas heb ik nog geen succes gehad, maar dit weekend ga ik eens rondneuzen op de retro-beurs in Brussel en in uiterste nood kan ik ze ook bestellen bij politecnic in frankrijk (ze zijn daar nogal prijzig: tussen 20 en 25 euro/stuk) : www.politecnic.com/boitemur.htm
matrafamily
Posts: 69
Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
Location: zoersel
Contact:

Post by matrafamily »

De stofhoezen voor de cardanassen, zijn ook bij Simon te verkrijgen, seite 44 het heet een manschettesats 16, 26 en 43 euro. ex BTW hangt af van het model, heb je haast dan heb ik ze waarschijnlijk liggen.

groeten cornelis
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Heb je uw stukken reeds gevonden Bart.
denbever
Posts: 20
Joined: Sat Apr 24, 2004 6:50 pm
Location: Denderleeuw
Contact:

Post by denbever »

Nee, op de retrobeurs in brussel was het heel magertjes wat betreft onderdelen (voor matra: niks!)...
('k heb wel nieuwe deurrubbers gekocht en gestoken en 't verschil met de oude, gescheurde is aanmerkelijk : veel minder 'storende' rijgeluiden van buitenaf.)
Heb ook al gebeld naar garage Horizon en Stekelorum : niks!
dus als iemand van jullie mij een paar wil verkopen, stuur mij maar een mail met de prijs : denbever@hotmail.com . Ik kom ze dan wel ophalen!
T zijn de stofkappen voor de cardanas rechtsachter (vooral kant van boite want die is helemaal doorgescheurd, maar indien je ook de kant van 't wiel liggen hebt mag je me die ook verkopen)...

thanks,
Bart.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Even met Cor contact opnemen en je kan weer verder.
Post Reply