ontkoppelingspomp...oei oei

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

Post by joost »

ik koop geen oldtimer met de intentie er geld van te maken...

is nooit mijn bedoeling geweest :)

wel is het zo als je je oldtimer verkoopt dat je er aanzienlijk minder verlies aan zal hebben dan wanneer je een gewone of occassie wagen na x aantal jaar de deur wijst...


het is ook niet de bedoeling dat je al je sleuteluren en dergelijk aanrekend in je verkoopprijs...vind ik zelf ook beetje te gek...uit sleutelen leer je, het is plezant enz...

je hebt dan ook jarenlang rijplezier van je auto gehad..of nog steeds :)

maar in zekere zin verlies je minder geld in verhouding met ene gewone occassie bv....

ik zie wel hoe het loopt :d

de passie is er enigsinds wel...probleem is de financiele kant aan al deze zaken :)
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Inderdaad, geld gaat er best wel in zitten.
had een budget van €6000 voor dit jaar en dat is ongeveer op, terwijl de auto €4000 aanschaf was.
Je koopt zo links en rechts wat spullen, en dan gaat het hard.
Eigenlijk will ik nog het e.e.a anschaffen dit jaar, maar denk dat de vrouw gaat sputteren.
Zij moet het tegenwoordig verdienen, dus begrijpelijk.
Zelf zit ik al zowat 7 jaar achter de geraniums dus breng niets meer in.
Probeer toch een beetje binnen het budget te blijven.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Iedereen moet voor zichzelf zijn rekening maken, dat hebben andere niet te doen. Tegenwoordig is alles zo duur en zeker als je nog jong bent en nog een dak boven je hoofd wil hebben voor als je ouder bent.
Alles draait om geld, betalen en nog eens betalen, als er dan nog iets overblijft voor een hobby mag je gelukkig zijn. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

Post by joost »

daar zeg je het godfried...money:)

niet alles mag naar men autos gaan :d

anders heb ik geen geld meer om ergens naartoe te rijden :p
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

Post by joost »

daar zeg je het godfried...money:)

niet alles mag naar men autos gaan :d

anders heb ik geen geld meer om ergens naartoe te rijden :p
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Het leven heeft meer te bieden dan alleen auto's. Je geld goed beheren is tegenwoordig wel nodig. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ik ben een tijdje niet actief geweest maar nu kom ik mij eens roeren.

Ergens in mijn achterhoofd zweeft een gezegde "Bezint eer ge begint" ,...................... vind ik hier h?????l erg van toepassing.
Zondig er na al die tijd ook nog tegen, is dus geen verwijt. :lol:

Een Matra als belegging, mijn oordeel?...................... een lachertje. :roll:
Wat is een Matra dan wel, naar mijn gevoel, ................ een toch wel enigzinds unieke wagen (een DS ook trouwens) die redelijk eenvoudig is in onderhoud en al helemaal niet te duur!

De wagen verkopen? Daar ga je niet vrolijk van worden, dan was je er beter niet aan begonnen, en, dit is niet uit de lucht gegrepen, spreek uit ervaring. Je kan deze wagen beter zijn tijd gunnen en geleidelijk afwerken voor "JEZELF"! Op termijn geeft dit ook voldoening, het blijf een appart wagentje wat wel eens zou kunnen passen bij je persoonlijkheid, durf ik te stellen, ikzelf bezit intussen een paar buitenbeentjes die niet gegeerd zijn bij een breed publiek. Een Murena hoort daar ook bij!

Het hoeft voor mij geen , Mustang, Corvette, 911 of SL te zijn, daar zijn er al 13 van in een dozijn. Het geld heb ik er al helemaal niet voor over! 8)
Last edited by Paul on Sat Aug 30, 2008 7:33 pm, edited 2 times in total.
User avatar
hendrik
Posts: 4861
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja paul, daar hebt je gelijk in je moet ook van zo een wagen houden
dat is zeker.En als hij in orde is en je moet het alleen maar wat onderhouden dan is het een fijne hobby daar ben ik zeker van.


grt hendrik.
Post Reply