Page 1 of 1

Benzinegeur in het interieur

Posted: Mon Aug 04, 2008 7:59 pm
by benny
Wanneer ik met de Murena rij en het klapdak of ??n van de zijraampjes open, dringt er een benzinegeur naar binnen. Ik heb reeds 2 uur gezocht naar een lek maar niets gevonden. Zijn er mensen die dit ook ervaren hebben? En was er iets aan te doen?

Posted: Mon Aug 04, 2008 8:22 pm
by Urbain
Dag Benny,

Ik heb ook een benzinegeur als ik de Murena warm binnen zet. Bij mij komt dat voornamelijk langs de vulstop die waarschijnlijk niet volledig luchtdicht afsluit. Soms kan ik ook benzine ruiken voor het achterwiel waar het slangetje van het overdrukventiel uitkomt. Het is minder als ik niet vol tank, dan blijft er meer ruimte in de tank voor het uitzetten van de benzine door de warmte in het motorcompartiment.
Maar tijdens het rijden heb ik nog niets geroken.

Posted: Mon Aug 04, 2008 8:38 pm
by benny
Dat is nu net wat ik niet heb. Ik heb boven de draaiende motor geroken, eens gas gegeven, maar er is niets te ruiken. Het is door de onderdruk dat ik die geur in het interieur krijg. O ja Urban, de vijfde versnelling werkt perfect.

Posted: Mon Aug 04, 2008 9:18 pm
by oetker
Mijn rubber in de vulstop was vergaan.
Je moet een vulstop hebben zonder ontluchting.(dus zonder gaatje)
Als er wel ontluchting op zit gaat die ruiken.

Posted: Mon Aug 04, 2008 9:26 pm
by GODFRIED
Zou het niet normaal zijn. Bij mijn bagheera ruik ik ook benzine als hij goed warm is. Vooral als ik ergens stopt met warme motor en de wind zit mee dan ruik je de benzine. :o

Posted: Tue Aug 05, 2008 8:16 pm
by benny
Ik ruik het enkel tijdens het rijden en dan nog enkel wanneer er iets open staat. Dus die geur moet binnen komen door de ontstane onderdruk in het interieur. Ik begrijp het niet hoe er benzinegeur het interieur kan binnendringen. Er is toch geen opening tussen het interieur en de motorruimte.

Posted: Tue Aug 05, 2008 9:01 pm
by Urbain
Benny,

Ben je zeker dat je geen benzine verliest tijdens het rijden? Ik had het toen ik de Murena ging afhalen, toen volgetankt en door een ontluchtingsgaatje in de tankdop verloor ik benzine. Daarna het gaatje gedicht met een M3 schroefje.

Posted: Thu Sep 25, 2008 11:47 am
by benny
Ik heb eindelijk de oorzaak gevonden van de benzinegeur. De overloopventiel ontbreekt en daardoor kon de benzine vrij weglopen via een gaat net achter de vuldop.
Is er iemand die zo'n overloopventiel teveel heeft?

Posted: Fri Sep 26, 2008 5:52 am
by GODFRIED
Heb je een foto of kun je iets duidelijker zijn!! Misschien dat ik je kan helpen, maar ik zou graag geweten hebben welk deel het is dan weet ik wat ik moet zoeken, als het voor een bagheera is, of het zelfde voor de murena!! :wink:

Posted: Fri Sep 26, 2008 5:20 pm
by benny
Godfried, het gaat om het volgende onderdeel. Dat zit erop geschroefd met een M10-schroefdraad.

Posted: Mon Sep 29, 2008 11:11 am
by GODFRIED
Benny,

Spreken we van het zelfde deel, zie foto en wat heb je nodig!

Posted: Mon Sep 29, 2008 4:45 pm
by benny
Godfried, het is dit onderdeel, maar het is niet hetzelfde als dat van een Bagheera. Op de foto zie je hoe het onderdeel eruit ziet. Ik heb een mailtje gekregen van Theo ( elektrische Murena) en ik kan het onderdeel bij hem kopen. Dus dit probleem zou van de baan moeten zijn.

Posted: Mon Sep 29, 2008 6:44 pm
by GODFRIED
Inderdaad dit is niet het zelfde onderdeel. Gelukkig dat je geholpen bent. Dit is toch ook de bedoeling om elkaar verder te helpen , iedereen heeft wel iets liggen!! :wink:

Posted: Tue Oct 07, 2008 7:34 pm
by oetker
@Benny,
Als je daar toch bezig bent, is het misschien wel handig om de volgende modificatie door te voeren.
Image
Image

Posted: Tue Oct 07, 2008 8:02 pm
by oetker
Dit ventiel lijkt verassend veel op een Bosch ontluchter, nummer 0280142345 Bosch

Die was op de volgende auto's gemonteerd.

AUDI A2 SEAT IBIZA IV CORDOBA IBIZA Mk IV SKODA: FABIA Praktik, VW: POLO GOLF V PLUS CADDY III Kombi NEW BEETLE (9C1, 1C1)

Als het niet zou passen, lijkt het me passend te maken.

Image

Posted: Mon Apr 14, 2014 7:29 pm
by Richard
oetker wrote:Mijn rubber in de vulstop was vergaan
is dit een beetje een gangbaar / universeel rubber ? is hij te vervangen voor een andere, de mijne wordt er nl ook niet beter op

Posted: Mon Apr 14, 2014 8:54 pm
by oetker
Heb je geen oude oliedop waar nog een rubber inzit. :wink:
Ze zeggen dat meerdere talbot doppen passen en ook van Mercedes 190 maar die zijn geventileerd.
Volgens mij krijgt de Murena zijn ventilatie via dat dat witte dingetje dat op de tankslang zit.
Op de 2.2 heb ik een ongeventileerde zitten en die ruikt niet meer.
Vraag me alleen niet meer waar ik hem vandaan had.

Deze is de Valeo voor Talbot uitvoering met ventilatie.
http://www.ebay.com/itm/Locking-Fuel-Ca ... 6f&vxp=mtr

Posted: Tue Apr 15, 2014 7:09 pm
by bart_heemskerk
oetker wrote:Heb je geen oude oliedop waar nog een rubber inzit. :wink:
Inderdaad rubber van een olievuldop voldoet ook.

Posted: Fri May 02, 2014 4:53 pm
by oetker
Bij de Gamma ligt dit bij de sanitair afdeling voor een paar Euri..
Image

Dat past goed.
Heb ik een paar dagen in de thinner gelegd en lost niet op.
Heb hem met wat kit erin geplakt.
werkt goed
Image
Image
Image
Image

Posted: Sat May 10, 2014 8:38 pm
by Richard
ik had deze
besteld op e-bay ook voor een paar euro. Past prima, gat is iets groter, maar dat maakt op zich niet uit, de ring is wel net zo groot en dik als origineel.