Gevraagd; informatie over murena 2.2 (S)

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Die remdikteindicators zijn zinloos in mijn ogen. Ik zal ze nooit meer in gebruik nemen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb bij Cor een oude klepsteeldichting mee genomen voor een murena 2.2 motor maar nu zie ik dat er Ford op staat. Waarschijnlijk een dichting voor de M530.

Wie weet het juiste Peugeot nr van deze klepdichtingen voor een murena 2.2.
In de autoshop hebben ze me gevraagd om een oude mee te brengen om dat er volgens de informatie geen leverbaar meer zijn.
Zie foto van de oude klepsteeldichting.

Wie kan mij helpen?? :wink:
Attachments
Klepdichting murena 2.2 (Small).JPG
Klepdichting murena 2.2 (Small).JPG (31.32 KiB) Viewed 6842 times
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Als het goed is zitten ze in de koppakingsset voor de 505 GTI Turbo.
Kunnen ze in de shop niets met de info van deze auto.
Motor N9T(E)
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Als ik op de webshop van Carjoy kijk, zouden deze dichtingen nog verkrijgbaar moeten zijn a €2,10 ex per stuk.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zeker eens proberen met de gegevens van de Peugeot 505 GTI Turbo.
Bedankt voor de tip.

Kent iemand de Peugeot nummer van de klepsteeldichtingen?? :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Deze klepsteelrubbers zijn ook onder Peugeot niet meer te vinden.
Wie weet de originele Peugeot nr??????
User avatar
fjodor 2.2
Posts: 171
Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
Location: Amersfoort (NL)

Post by fjodor 2.2 »

Hoi Godfried,

Ik wel het matra onderdeel nr. 0016146900.

Maar misschien heb jij die zelf ook wel?

Groet Fjodor
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Was vanmiddag nog even bij Laslo.
Die vertelde dat ze daar een nieuwe partij van hadden laten maken in hoge kwaliteit.
Zijn iets duurder geworden, maar €2.70 ex per klep valt nog wel mee.
Zie die van mij ook wel is een licht rookpluimpje uitpuffen.
Het olieverbruik is nog niet schokkend, (ongeveer 1 L/10.000 Km)dus nog maar even wachten met aan het blok te sleutelen.
Zal ze binnenkort maar is op voorraad leggen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb ze in de autoshop bestelt en zijn dan toch binnen gekomen.
Ik zal eens gaan zien wat het is. Ze zijn van het merk Ajusta!!!!
Maar bedankt voor de tip. :wink:
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ajusa :o
Hmmmmm, tja....Teflon?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

oetker wrote:Ajusa :o
Hmmmmm, tja....Teflon?
Slechte ervaringen met dat merk?
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Alleen van horen zeggen.
De garagist loopt er met een bocht omheen.
Ook Laslo was er niet blij mee.
Zelf heb ik geen idee, maar luister meestal toch naar de ervaringen van anderen.
Misschien dat forumleden hier al wat mee gewerkt hebben?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Waar plaatsen jullie het brandblusapparaat in de murena?? Bij mij rolt dat wat in het koffer en dat is zeker niet de bedoeling. :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb de motor van mijn 2.2 uitgebouwd. De cilinderkop en de waterpomp hebben een revisie gehad. De koppeling is uitgebouwd.
Wat raden jullie me aan om zeker nog te controleren????
Alle tips zijn welkom.

Hier een foto van de motor.
Attachments
De motor ligt op de grond. (Medium).JPG
De motor ligt op de grond. (Medium).JPG (92.28 KiB) Viewed 6667 times
motor 2 (Medium).JPG
motor 2 (Medium).JPG (85.54 KiB) Viewed 6667 times
motor 3 (Medium).JPG
motor 3 (Medium).JPG (94.22 KiB) Viewed 6667 times
motor 4 (Medium).JPG
motor 4 (Medium).JPG (101.68 KiB) Viewed 6667 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Moeilijk te zeggen.
Als ik hem er uit zou halen zijn alle oliedichtingen gewoon aan de beurt.
Maar die van mij lekt dan ook lichtelijk.
Dat is echter nog een behoorlijke klus.
Beetje twijfelgeval om het nu preventief te doen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
hendrik
Posts: 4862
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Godfried, gelijk herman zegt alle oliedichtingen nu maar vervangen nu je er goed aan kunt.




grt harry de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ga in ieder geval alle koelwaterslangen nog even goed bekijken/betasten nu je er overal zo goed bij kunt.
(bij m'n Rancho ben ik er zo achter gekomen dat een kachelslang niet goed meer was... van buiten niets te zien maar wel een weke plek op het gevoel: daar bleek de koelvloeistof dus al op de wapening van de slang te zitten)

En verder: snaren, filters e.d. (maar die heb je vast allemaal al vervangen), alle kabels (gas, choke, km-teller) even een drupje olie in doen voordat je ze terugzet, motorrubbers controleren..... :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Misschien doorzetten en alle dichtingen maar vervangen!!
Thans hij lekt alleen achter het vliegwiel.

Ik zal extra aandacht geven aan de waterslangen. Is inderdaad nu gemakkelijk aan te komen.


Wie heeft een duidelijke foto of afbeelding van de dichting achter het vliegwiel bij een 2.2 motor??????
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Die zien er zo uit als op de veiling hieronder.
Is een soort veter die vet gemaakt moet worden.
Weet alleen de maat niet, maar de veiling is als voorbeeld.

http://cgi.ebay.co.uk/felt-gasket-seal- ... 5191f7b84d

In het ledentopic heb ik nog wat gepost.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
dieterwieter
Posts: 148
Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
Location: Hechtel

Post by dieterwieter »

GODFRIED wrote:Waar plaatsen jullie het brandblusapparaat in de murena?? Bij mij rolt dat wat in het koffer en dat is zeker niet de bedoeling. :wink:
Bij mij staat ie vlak voor de middenzit gemonteerd.
Kwestie van d'r snel bij te kunnen in geval van nood. :wink:
En op die plek zit ie ook niemand in de weg.

Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
randha
Posts: 122
Joined: Wed Feb 19, 2003 11:30 pm
Location: nederland--rotterdam

Post by randha »

distrb ketting spanner controleren,willen wel een speling hebben 8)
en de motor ophangrubbers en bussen
Talbot Matra Murena 2.2 Fleischmann F3 8)
Talbot matra murena 3.0v6 :D
Matra simca bagheera S :P
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Die dichting is maar prul gemaakt. Dit gaat voor problemen blijven zorgen. Waarom hebben ze geen oliekeerring geplaatst?

De brandblusser voor de zetels zie ik niet zo goed zitten, als je met drie zit heb je de plaats nodig. Ik heb hem een plaats gegeven in het koffer.
Laat ons hopen dat we hem nooit nodig hebben.

De distributieketting en spanner zijn gecontroleerd. Ik heb daar alles noodgedwongen open gehad, de veer van de spanner had alles weg gedrukt.
Attachments
Alles terug zuiver ,klaar voor montage. (Medium).JPG
Alles terug zuiver ,klaar voor montage. (Medium).JPG (103.99 KiB) Viewed 6608 times
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply