Page 12 of 15

Posted: Sat Jul 31, 2010 4:38 pm
by MatraMurena.nl
De auto heeft nu nieuwe schijven en blokken voor.

Nu is de auto klaar voor de vakantie.

godfried. voor 38 euro voor een set schijven van de voorzijde slag ik er liever wat meer in met mijn rijstijl :D.

Posted: Sat Jul 31, 2010 5:13 pm
by GODFRIED
Ik kan je alleen maar gelijk geven, vroeg of laat zullen ze het dubbel kosten! Ik kan me niet voorsdtellen dat ze die nog bij maken, wegens te weinig vraag.

Posted: Tue Aug 03, 2010 11:18 pm
by Richard
JEAN wrote:kon hier in de buurt wel de remblokken krijgen voor de murena maar daar zaten de rammelveren niet bij jammer :cry:
Hoe vaak moeten die rammelveren worden vervangen dan ? die gaan toch wel een hele tijd mee lijkt mij zo ?

Posted: Tue Aug 03, 2010 11:22 pm
by oetker
Ze zijn nog al roestgevoelig, en ze breken nog wel is.

Posted: Tue Aug 03, 2010 11:22 pm
by Richard
okay, vandaar........

Posted: Wed Aug 11, 2010 10:01 pm
by Richard
Richard wrote:
GODFRIED wrote:Richard, verduidelijk dat tikken nog eens!
het tikken lijkt te komen van de remklauw aan bijrijder kant. Deze klauw lijkt iets te klein te zijn of afwijkend qua model. Hierdoor is er speelruimte tussen de beugel waar de klauw in zit en de klauw zelf (dit is ook zichtbaar op de eerder geposte foto) als ik nu ga rijden lijkt het erop dat de klauw niet stil staat maar steeds iets heen en weer gaat. Dat getik is goed hoorbaar.

Oude klauw weer geplaatst, deze zit er strakker tussen.

De verkoper van de nieuwe klauwen had nog een set liggen hij stuurt me de bijrijder kant op zodat ik kan testen of deze beter is.

Het verbuigen van de veren leek een verbetering, maar tijdens het rijden worden de krachten toch groter dan de veertjes op kunnen vangen.
Even een paar weken niet naar de remmen omgekeken. Inmiddels had ik een nieuwe remklauw door de verkoper opgestuurd gekregen om deze uit te proberen. Inderdaad het getik doet zich bij deze niet voor...... raar maar waar....... het tikkende exemplaar krijgt de verkoper retour. Inmiddels zijn er ook nieuwe schijven en blokken (V + A) naar mij onderweg. Binnenkort zijn de remmen dus weer als nieuw. Ik ga ervan uit dat ik dan weer fatsoenlijk stil kan komen......

Posted: Wed Aug 11, 2010 10:10 pm
by oetker
Rare zaak eigenlijk.
Je mag toch aannemen dat uit een gietmal fysiek dezelfde dingen komen.
Als de blokken nieuw zijn heb je alles wel een beetje gehad.
Zou dan toch een keer goed moeten zijn

Posted: Wed Aug 11, 2010 10:16 pm
by Richard
ik pak nu alles maar aan, dan weet ik zeker dat het de komende jaren weer mee kan. Gelijktijdig hoop ik daarmee wat openstaande probleempjes op te lossen.

Posted: Thu Aug 12, 2010 6:44 am
by GODFRIED
Ik heb dit opgelost door de veren iets te vervormen zodat deze de remklauw beter tegen het zadel drukken.

Posted: Thu Aug 12, 2010 12:11 pm
by Richard
GODFRIED wrote:Ik heb dit opgelost door de veren iets te vervormen zodat deze de remklauw beter tegen het zadel drukken.
Dat heb ik ook gedaan mede op jouwadvies, maar hij tikte nog.

Posted: Thu Aug 12, 2010 1:59 pm
by GODFRIED
Inderdaad. :oops: Ik hoop dat je het opgelost krijgt door die andere remklauw.

Posted: Fri Sep 24, 2010 8:47 pm
by Richard
Heb nu ook de remmen losgehaald, en ik heb dit topic nog eens een paar keer aandachtig doorgelezen om de tips en tricks over te kunnen nemen.

de cilinders, hebben ze bij mij in de primer en zilververf gezet.
(ik bedoel degene zoals op de foto hieronder)

dit wil ik eraf hebben want volgens mij gaan ze zonder lak een prima.
Zijn er nog tips te geven hoe dit eraf te krijgen ? Is het een kwestie van krabben of kan ik hier ook met wat agressievere middelen opkomen ?


Image

Posted: Fri Sep 24, 2010 11:16 pm
by Muddy Bandit
Als ze nog in elkaar zitten en je nog moet reviseren kun je ze eerst even stralen.

Posted: Fri Sep 24, 2010 11:21 pm
by hendrik
Dat krijg je met een staal borstel heel goed af. Maar richard je moet ook de cilinder er uithalen he en goed oppollieren.





grt harry de matra.

Posted: Fri Sep 24, 2010 11:27 pm
by Richard
je bedoelt de zuiger ? daar komen nieuwe in.

Posted: Sat Sep 25, 2010 11:03 am
by hendrik
Waarom zijn de zuigers zo slecht ?




grt harry de matra.

Posted: Sat Sep 25, 2010 12:18 pm
by Richard
voor zover ik het kan beoordelen zijn ze prima. ik wil graag voor de toekomst ook safe zitten, dus als ik er nu nog aan kan komen plaats ik liever nieuwe. Mocht er ooit wat aan mankeren (of misschien wel een tweede Murena erbij) heb ik spare parts liggen.

brengt mij overigens bij de volgende vraag. Zit in nieuwe zuigers het binnenwerk ook standaard of moet dat apart aangeschaft worden ?

Posted: Sat Sep 25, 2010 2:09 pm
by hendrik
Dat weet ik niet dat moet je eens aan herman vragen.Maar ik denkt het wel.





grt harry de matra.

Posted: Sun Sep 26, 2010 8:13 pm
by oetker
Quote
--------
of misschien wel een tweede Murena erbij.
=============================

Het Matra-virus slaat weer toe :wink:
Kijk uit het is besmettelijk voor katten.
Volgens de Heer Nilssen van Budweg zijn de zuigers compleet.

Posted: Sun Sep 26, 2010 8:20 pm
by Richard
oetker wrote:Quote
--------
of misschien wel een tweede Murena erbij.
=============================
in mijn ogen is dat dé manier om te zorgen dat je goed in de onderdelen komt te zitten. Zo had ik een 2e Corrado aan delen en ook een 2e Honda XL600RM aan delen :lol:
HAD want zo in de loop van de jaren gebruik je geleidelijk heel wat delen op

Posted: Sun Sep 26, 2010 9:16 pm
by oetker
Als ik de meeste Murenarijders mag geloven gaan ze 500.000 km en gaat er nooit wat stuk 8)
Om de e.o.a. reden geloof ik dat niet :roll:

Posted: Wed Sep 29, 2010 6:01 pm
by Richard
Vandaag de nieuwe remzuigers opgehaald. dit was de laatste set, maar ze dachten er nog wel aan te kunnen komen als er weer vraag zou komen. Er zit dan wat levertijd op.

Ze kosten 76 euro per 2. (Carjoy vraagt voor gebruikt in goede staat 69 euro)

Er zit geen binnenwerk in, de veer om het zaakje op de plaats te houden is er wel bij.

ik kan weer aan de slag.........

Ik heb het aluminium van de remklauw helemaal blank gemaakt, het was zilver gespoten maar dat zag er niet meer uit. Kan ik dit verder blank laten of is het verstandig het nog te behandelen om corrosie tegen te gaan.

Posted: Wed Sep 29, 2010 7:06 pm
by hendrik
Ik heb die van mij gespoten,en ik denkt dat ieder matrafreak dat wel doet.





grt harry de matra.

Posted: Thu Oct 07, 2010 11:19 am
by oetker
Mooi dat je de zuigers nog hebt kunnen bemachtigen.
Met compleet bedoelden ze zeker met veer :roll:

Ik heb mijn cilinders gewoon allu gelaten.
Ziet er nog steeds goed uit.

Posted: Thu Oct 07, 2010 12:34 pm
by Richard
ja goede tip, ik heb het binnenwerk overgezet, dat mankeerde niets.

Heb nog zilverkleurig brake caliper lak kunnen bemachtigen, valt niet mee want alles is knal rood of geel... Ik hoop dat dit gaat drogen want na 2 dagen voelt het nog steeds iets plakkerig aan. Heb niet zoveel zin om nog een keer met de dremel alles blank te maken.

Posted: Thu Oct 07, 2010 12:59 pm
by oetker
Door de porueze structuur zijn die dingen vaak inwendig vet.
Hecht dan gewoon slecht.

Posted: Wed Oct 13, 2010 9:32 pm
by Richard
Ik ben de remmenboel weer aan het terugbouwen en direct de ferodo blokken ertussen die ik laatst had besteld. Nu zitten er bij die blokken andere rammelveren dan de standaard. Ik zag ze er laatst bij Herman ook opzitten op een foto. Nu heeft hij er ook de kleine veertjes nog opzitten. Maar dat gaat bij mij niet passen omdat er geen schuin kantje aan de blokken zit. Is het voldoende allen de lange veren te gebruiken ?

Posted: Wed Oct 13, 2010 9:51 pm
by oetker
De lange veren passn alleen aan de buitenzijden van de disk.
Aan de binnenzijden zitten ze veel te strak, waardoorde blokken gaan klemmen.
Ik zou even dat hoekje uitslijpen zodat de anti rammelveren passen.

Posted: Wed Oct 13, 2010 10:07 pm
by Richard
dan doe ik dat.......

Posted: Wed Oct 13, 2010 10:10 pm
by oetker
Oh ja, en die dopjes in dat gat van de blokjes kun je verwijderen.
Zitten in de weg voor de veertjes, en gebruik wat koperslip op de glijdende delen.
succes