Page 11 of 15

Posted: Wed Jul 28, 2010 9:54 pm
by oetker
Nu ik er over nadenk, is het nog iets uit de pre-historie van me, waarbij de remmen slechts 1 circuit kende.
Dan begon je altijd met de meest ver verwijderde remcilinder.
Doe ik nog steeds.
Jong geleerd, oud gedaan.
Of het echt nog nodig is....theoretisch niet denk ik.

Posted: Wed Jul 28, 2010 10:50 pm
by jo
Zijn de remmen niet kruislings gescheiden?
Normaal begin je bij de langste leiding en stop je bij de kortste.

Posted: Wed Jul 28, 2010 10:54 pm
by oetker
Bij de Murena voor en achterscheiding.
Achter zit ook nog een begrenzer tussen.

Posted: Thu Jul 29, 2010 4:16 am
by GODFRIED
Het pedaal van mijn murena voelt ook hard aan en de murena remt zeer goed, beter dan de bagheera. Murena grijpt agressiever aan.

Richard,

Ik heb de homokineet open gehad. Ik heb geen ernstige defecten kunnen vinden, heb wel het oude vet verwijdert en nieuw in gedaan. Het getik was toen voor 90% weg. Uiteindelijk had ik er te weinig vet in gedaan, met een vetpomp toen langs de hoes, aan de beide zijden de zelfde hoeveelheid vet bij gedaan.
Daar moet veel meer vet in dan je denkt. Jean heeft de hoeveelheid ergens op het forum gezet!

Posted: Thu Jul 29, 2010 6:38 am
by Richard
Ik heb zowel de nieuwe klauw als nieuwe blokken binnen. e.e.a. moet er nog even in, dan kan ik het verschil bekijken.

Als ik iets rem (als de wagen rolt) stopt het tikken, vandaar dat ik niet denk dat het bij mij om de homokineet zal gaan. maar misschien klopt mijn theorie niet.

Wat mij nog wel opviel, maar ik weet niet of het kwaad kan, is dat er verschil zit in de weerstand die de wielnaaf geeft tijdens het draaien.
Met de wielen niet gemonteerd. Als ik de naaf een zetje geef draait hij nog even door aan de bestuurderkant, aan bijrijderkant staat hij bijna direct stil (zonder remklauw). Moet dit beter worden afgesteld ? Met het wiel erop loopt hij niet extreem zwaar ofzo.

Posted: Thu Jul 29, 2010 8:10 am
by oetker
Daar is niets te stellen.
Als die kant zwaarder loopt zou dat een droog lopende of matige wiellager kunnen zijn.

Posted: Thu Jul 29, 2010 6:17 pm
by MatraMurena.nl
Ik heb vandaag remschijven remblokken en 5 x 4 rammelveertjes binnen voor 84 euro incl zenden!.

Remschijven zijn van brembo
blokken van ABS

Ik ben er benieuwt naar hoe het staat met de verkrijgbaarheid van remdelen.

Moet ik remschijven extra inslaan, of zijn deze voorlopig nog genoeg te krijgen van de voorzijde?

Posted: Thu Jul 29, 2010 7:47 pm
by JEAN
rammelveren die heb ik in de buurt nog niet gevonden beter te verkrijgen in nederland dan in de belgische autozaken :( als ik alles zo lees kan toch niet dat ik in het buitenland rammelveren moet bestellen :-?
Heeft er al iemand in belgie rammelveren gekocht en zo ja WAAR??????

Posted: Thu Jul 29, 2010 8:02 pm
by oetker
De remschijven beginnen zo links en rechts ook uitverkocht te raken.
Had ze vorig jaar nog bij autopartsonline gekocht, maar daar is de hele Talbot sectie nu ook al verdwenen.
Rammelveren had ik bij sommige remdelen gewoon bij zitten, vandaar dat ik wat reserve had.
Dat heb ik inmiddels ook zo links en rechts uitgedeeld, dus zal nog is wat proberen bij te bestellen.

Posted: Thu Jul 29, 2010 8:04 pm
by JEAN
kon hier in de buurt wel de remblokken krijgen voor de murena maar daar zaten de rammelveren niet bij jammer :cry:

Posted: Thu Jul 29, 2010 8:31 pm
by GODFRIED
MatraMurena.nl wrote:Ik heb vandaag remschijven remblokken en 5 x 4 rammelveertjes binnen voor 84 euro incl zenden!.

Remschijven zijn van brembo
blokken van ABS

Ik ben er benieuwt naar hoe het staat met de verkrijgbaarheid van remdelen.

Moet ik remschijven extra inslaan, of zijn deze voorlopig nog genoeg te krijgen van de voorzijde?
Dat niet veel wat je betaalt hebt. :wink:

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:39 am
by MatraMurena.nl
oetker wrote:De remschijven beginnen zo links en rechts ook uitverkocht te raken.
Had ze vorig jaar nog bij autopartsonline gekocht, maar daar is de hele Talbot sectie nu ook al verdwenen.
Rammelveren had ik bij sommige remdelen gewoon bij zitten, vandaar dat ik wat reserve had.
Dat heb ik inmiddels ook zo links en rechts uitgedeeld, dus zal nog is wat proberen bij te bestellen.
Is het verstandig om een voorraad op te bouwen met remdelen??
Anders bestel ik wel een paar sets remschijven en blokken extra. kan ik iig een goedkoop voorraadje aanleggen.

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:44 am
by oetker
Blokken zijn nog wel te vinden, echter van de A-merken steeds minder.
Schijven heb ik al een extra setje liggen.
Niet dat je die iedere week hoeft te vervangen.
Met de km's die ik maak zal ik daar nog wel een tijdje mee vooruit kunnen.
Het is natuurlijk altijd verstandig om de spullen die moeilijker worden wat te hamsteren.

Posted: Fri Jul 30, 2010 10:05 am
by hendrik
Ja dat is verstandig om nu te hamsteren ik heb 20 dozen remblokken in vooraad staan 12 dozen voorkant en 8 achterkant.En remschijven heb ik ook al genoeg in vooraad liggen want achter een jaar of vijf vind je ze mischien niet meer dan zit je met een groot probleem.Ik kan normaal een 100 jaar verder met al mijn onderdelen.




grt harry de matra.

Posted: Fri Jul 30, 2010 10:27 am
by MatraMurena.nl
Ik ga denk ik wel hamsteren, aangezien autopartsonline de talbot eruit heeft. en onderdelendirect ook geen schijven voor meer heeft.

zit er aan te denken 3 of 4 sets schijven voor in voorraad te leggen (voorraad voor 2 murena's)

en verder alvast iets van 6x een complete remblokken set rondom van All Brake Systems. ben ik tevreden over. op het doosje van de remblokken voorzijde staat alpine/matra. dus echt specifiek voor de murena met de compount enzo.

4 sets schijven en 12 sets blokken (6x complete auto) kost ook maar slechts.......400 euro. Dan heb ik iig een leuke voorraad zonder dat het teveel kapitaalsvernietiging is.

Zijn remschijven (1.6) van de achterzijde nog ergens goedkoop te verkrijgen? Deze wil ik ook wel op voorraad.

helaas is het niet meer mogelijk om goedkoop te hamsteren voor de 2.2

Posted: Fri Jul 30, 2010 11:12 am
by jurgen M
JEAN wrote:rammelveren die heb ik in de buurt nog niet gevonden beter te verkrijgen in nederland dan in de belgische autozaken :( als ik alles zo lees kan toch niet dat ik in het buitenland rammelveren moet bestellen :-?
Heeft er al iemand in belgie rammelveren gekocht en zo ja WAAR??????
Autorova Zottegem, had er een tijd terug ( Ferodo onderdelen) stonden toen nog in hun boek als renault onderdeel, jammergenoeg vindt ik geen bestelnummer terug.

Posted: Fri Jul 30, 2010 12:35 pm
by GODFRIED
Die rammelveertjes zijn hier niet meer leverbaar of ze doen geen moeite want er is uiteindelijk weinig aan verdient. :wink:

Posted: Fri Jul 30, 2010 2:19 pm
by MatraMurena.nl
Herman, die rammelplaatjes die jij op je murena hebt zitten. is een latere toevoeging vanuit matra? zitten deze voor en achter, of alleen achter?

Wat zijn overigens de maten van de remschijven achter (1.6). is dit 240 mm en 58 diep zoals bij de voorzijde van de bagheera?

Posted: Fri Jul 30, 2010 6:58 pm
by oetker
Volgens mijn gegevens zijn de schijven voor de 1.6 achterzijde 234 mm. (zie layout hieronder).
Die rammel plaatjes zaten bij de originele Bendix revisiekitjes die ik gekocht had.
Je hebt er niet veel aan, want je kunt er maar 1 rempad per cilinder mee doen.
Aan de binnenkanten zitten ze veel te strak.
Ik heb ze gemonteerd, maar veel nut zie ik er niet van.

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:12 pm
by MatraMurena.nl
Ik heb iets gevonden:
zoek het euvel:

Image

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:21 pm
by oetker
Je moet ook niet zo scheuren :lol:
Even de vergelijkende auto's waar deze schijven opzitten uitgezocht.
Grappig is dat ze ook op een kadet hebben gezeten.

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:29 pm
by matrafan
Hoe heb je in godsnaam dit voor mekaar gekregen?

Zijn deze schijven zo dun geworden?

Of misschien slechte staalkwaliteit?

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:40 pm
by MatraMurena.nl
Ik heb toch maar even een monster bestelling gedaan.

4 sets remschijven voor
2 sets achter 1.6 (was te vinden bij 2.1s gedeelte).
6 sets blokken voorzijde
6 sets blokken achterzijde.

gekocht bij www.autoonderdelenwebshop.nl

daarnaast nog 2 zakjes rammelveren en 2 luchtfilters 2.2s en 2 luchtfilters 1.6.

alles bij elkaar 550 euro.

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:42 pm
by MatraMurena.nl
matrafan wrote:Hoe heb je in godsnaam dit voor mekaar gekregen?

Zijn deze schijven zo dun geworden?

Of misschien slechte staalkwaliteit?
de schijven zijn nog 10 mm dik.

deze heb ik zelf nooit geplaatst. rijd al 6 jaar met deze schijven (waarvan 3 jaar effectief misschien :D, de rest was stilstaan en schuren).

mogelijk heeft roest of de schijf invloed gehad. aangezien de auto 2,5 jaar heeft stilgestaan wegens spuiten. je kan de putjes met roest nog zien op de schijf.

overigens waren de schijven nieuw toen ik de auto kocht. iig nauwelijks gesleten en 11 mm. rijd ik toch met mijn rijstijl in 20 a 25k km een mm van de schijf af......

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:46 pm
by oetker
Dan kun je voorlopig weer vooruit met al die remonderdelen. 8)

Posted: Fri Jul 30, 2010 9:50 pm
by MatraMurena.nl
oetker wrote:Dan kun je voorlopig weer vooruit met al die remonderdelen. 8)
geeft een prettig gevoel als je voorraad hebt. zeker met mijn rijstijl :D.

Posted: Fri Jul 30, 2010 10:37 pm
by MatraMurena.nl
herman, kan jij ook zien in je onderdelen programma op welke autos de voorste schijven van de murena hebben gezeten?

Posted: Fri Jul 30, 2010 10:54 pm
by oetker
Het programma geeft dit voor de voorschijven.

Posted: Fri Jul 30, 2010 11:50 pm
by MatraMurena.nl
Dank herman. ziet er inderdaad uit dat het wel een keer moet stoppen met de productie van de schijven. want hoeveel van die talbots rijden er nog....

zullen overigens vast wel alternatieven zijn. maar voor 38 euro per set leg ik liever gewoon 4 sets reserve.

Posted: Sat Jul 31, 2010 11:05 am
by GODFRIED
Dat heb ik nog nooit gezien!!!

Mooie voorraad daar kun je kun je even verder mee. :lol: