keeringen

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
Super 7
Posts: 34
Joined: Fri Dec 14, 2007 7:09 pm

keeringen

Post by Super 7 »

Omdat ik binnenkort de versnellingsbak ga demonteren om de koppeling te vernieuwen heb ik direct alle relevante keeringen besteld. prise-as, krukas en aandrijfassen.
Nu zitten er 2 o-ringen van een redelijk grote diameter bij welke wel heel dun zijn. Ik kan op voorhand niet bedenken waar die voor zijn. Ik neem aan dat iemand mij dat wel kan vertellen.
Bij voorbaat dank.

Super 7
Met een Seven in de zomer en een Matra in de winter kom ik lachend het jaar door.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

http://www.simon-auto.de/matra/deutsch/kat_mur.htm

Dit kan je mischien al verder helpen?
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De twee grote ringen zouden volgens mij voor het volgende moeten zijn. De minste is de dichting kant poulie. Die dichting kan je na demontage van de polie er zo uitnemen. De grote is normaal aan de kant van de koppeling. Doch die zit in een aluminium plaat vast. Die plaat moet je eerst demonteren en dan kan je de dichtingsring uitnemen. Dus voor die plaat zou er in de dichtingsset ook een joint moeten zitten.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag benny.

Dat klop de grote is van de koppelingskant en de kleinste is van de poliekant en aan de koppelingskant moet je de aluminium plaat demonteren succes er mee.

grt hendrik.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag benny.

benny kan jij nog aan die oliekeerringen geraken ik zoek 3x voor aan de koppelingskant van een murena 1.6 en 4x voor de versnellingsbak voor de aandrijfassen alvast bedankt.

grt hendrik.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik zal eens zien wat ik voor je kan doen.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hendrik, mocht je het onderdelenboek van Simon gedownoad hebben, kan je dan de juiste nummers doorgeven. Dat weet ik zeker wat ik moet zoeken. Dit om alle misverstanden te voorkomen. Ik moet mij wenden tot een zaak die algemene auto-onderdelen verkoopt. Dus ik kan op gebied van prijs niets garanderen.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Benny ik heb de onderdelenboek van simon niet en de nummers heb ik ook niet. Anders bel ik wel naar verhulst daar kan ik ze ook wel krijgen.
Maar toch bedankt. ik lost het wel op. Hier in de autoshop kan ik ze niet meer krijgen.

grt hendrik.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De dichtingsring die aan de kant van het vliegwiel zit heeft volgende maten: 71x88x8. Dat is degene die in een plaat ingebouwd zit.
De ringen die in de bak zitten waar de steekassen inschuiven hebben de maat 35x50x8.
Ik zal maandag eens gaan vragen of ze te krijgen zijn. Maar indien je naar een autoshop geweest zijt, denk ik dat ze hier dezelfde catalogus gebruiken. Maar ik zal zeker eens informeren.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

De oliekeerring aan de zijde van het vliegwiel is zeker nog verkrijgbaar, ik heb hem besteld en 2 dagen later was hij in mijn autoshop aanwezig, volgende week ga ik hem afhalen.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag jurgen m.

Bij mij in de autoshop zijn ze niet meer verkrijgbaar.

benny ik hoor het wel van je alvast bedankt.

grt hendrik.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

hendrik wrote:Dag jurgen m.

Bij mij in de autoshop zijn ze niet meer verkrijgbaar.

benny ik hoor het wel van je alvast bedankt.

grt hendrik.
In hun meest gebruikte catalogus stonden de oliekeerringen ook niet meer, maar bij een andere leverancier bleken ze nog leverbaar binnen de week of zo. Het helpt natuurlijk dat de man achter de toonbank ook een oldtimerliefhebber is. :D
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag benny ik heb de oliekeerringen bij verhulst bestelt.Dan is dat probleem opgelost.Dan kan ik mijn reserve motor eens afmaken want die wil ik in de grijze murena plaatsen dan komt de grijze ook eens in orde. En dan ga ik de gas er ook uit halen want ik rij niet graag op gas.

grt hendrik.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De dichtingen zijn hier zonder problemen te krijgen. Ze kosten per stuk ? 8.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

hendrik wrote:Dag benny ik heb de oliekeerringen bij verhulst bestelt.Dan is dat probleem opgelost.Dan kan ik mijn reserve motor eens afmaken want die wil ik in de grijze murena plaatsen dan komt de grijze ook eens in orde. En dan ga ik de gas er ook uit halen want ik rij niet graag op gas.

grt hendrik.
Niet graag op gas? Als je de installatie weggooit, wil ik ze wel komen halen, dan rijden al mijn auto's op lpg.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja benny dat is nu te laat ze zijn nu bestelt vrijdag zijn ze hier.
Maar toch bedankt.

grt hendrik.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag jurgen m

Ik ga die gasinstallatie verkopen want die is maar 3 jaar oud en er zijn ook papieren bij.Je kan ze ook ruilen voor andere onderdelen van een murena.


grt hendrik.
Post Reply