Kinderstoel in Murena

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
dieterwieter
Posts: 148
Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
Location: Hechtel

Kinderstoel in Murena

Post by dieterwieter »

Hoi Makkers,

binnenkort zal ik de trotse vader worden van onze 1e spruit.

Buiten het feit dat m'n wederhelft me liever zou zien rijden in m'n met airbagsomringde Volvo S40, zit ik er toch aan te denken om met de zomerse ritjes 't kindje in m'n murena naar de opvang (en zo) te brengen.

Nu:
1. Iemand ervaring met een kinderstoel in een murena?
2. Zouden jullie ?berhaupt al aan denken de kleine in de murena te vervoeren?
Dit ivm de heerlijke ouderwetse aroma's van verbrandde benzine- en oliegeur die missch niet zo gezond is voor zo'n baby + de nogal belabberde botsveiligheid van de murena in vergelijking met de Volvo.

Doen?! Of toch eens dubbel nadenken?
Graag jullie advies, want 'k zit ermee in 'n dubio met mezelf en m'n vrouwtje...

Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Gewoon doen, mits op een verantwoorde manier in een veilig kinderzitje.

Ik heb het vroeger zelf ook gedaan in m'n (beetje extreem) verbouwde Suzuki SJ413 cabrio.
Zowel je eigen kinderen als die van anderen vinden het prachtig, het is een perfecte manier om de kinderen snel met elkaar in contact te krijgen.
(en als het een beetje meezit slaat het autovirus dan ook gelijk over, is je opvolger meteen bekend :lol: )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

nou ik heb ervaring met de kinderstoel en de veiligheid,

de kinderstoel gaat goed in de murena ,alleen als je goede stoelen heb zoals pas opgevuld of leer dan moet je er een kussentje onderdoen de wangen van de stoel zijn dan te stug en het stoeltje gaat scheef hangen
en de gordel zou ik voorzien van een beschermhoes om nek en schoudertje te beschermen [alleen later als ze in een grotere stoel zit]

wat betrefd de bescherming van de murena dat zit wel goed ik heb ervaring, de kleine had alleen brandwonden van de gordel
Image
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

JONG GELEERD IS OUD GEDAAN :wink:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Dat was de testwagen? 8)
Om te zien of alles goed gaat? :o

Niet mooi, maar blijkbaar goed afgelopen. Hoe is deze aanrijding er gekomen. :-?
Ik tracht mij een beeld te vormen over de stevigheid van deze wagens in relatie tot nu.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dieterwieter,

Als vader zul je alles doen om je kind te beschermen. Dus ik kan me niet voorstellen dat je gekke dingen gaat doen met een kind in de auto. Ik zie dan geen probleem om deze rittten met de Murena te maken.
Zelf heb ik mijn twee zonen jaren lang mee genomen in een Opel GT. Ik had zelfs een zitbank in de auto moeten maken wat achter kon je niet zitten. Alles is goed gegaan er we hebben er jaren plezier aan beleeft.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
Super 7
Posts: 34
Joined: Fri Dec 14, 2007 7:09 pm

Post by Super 7 »

Zeker doen, onze zoon zit op een stoelverhoger en vindt het SUPER om tussen ons in te zitten.
We hebben de Murena als vervanger voor de leaseauto. Zo rij je in je vrije tijd tenminste in de auto die je zelf hebt uitgekozen zonder bijtelling van enkele honderden euro's.
juist het "pioniers-gevoel" bij de Murena maakt het reizen tot een happening.

Groet Super 7
Met een Seven in de zomer en een Matra in de winter kom ik lachend het jaar door.
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

Paul wrote:Dat was de testwagen? 8)
Om te zien of alles goed gaat? :o

Niet mooi, maar blijkbaar goed afgelopen. Hoe is deze aanrijding er gekomen. :-?
Ik tracht mij een beeld te vormen over de stevigheid van deze wagens in relatie tot nu.
gewoon met 90 km/u een overstekende audi 80 rammen die niet uit z'n doppen keek, de murena was geheel ontzet zelfs de motor was naar voren gekomen maar de bestuurders kooi was nog heel dus als het frontaal is is het een redelijk veilige auto alleen ik zag het aankomen en heb het stuur vast gegrepen dat leverde wel een rug fractuur op en nekklachten maar de kleine kwam er goed vanaf.
dieterwieter
Posts: 148
Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
Location: Hechtel

Post by dieterwieter »

Hoi Makkers,

bedankt voor je tips!
Van zodra het zover is, zal ik jullie op de hoogte brengen.

Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
Post Reply