Werktemperatuur 2.2L motor?

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Werktemperatuur 2.2L motor?

Post by Paul »

Weet iemand de werkelijke bedrijftemperatuur van een 2.2L motor.
Ik heb ooit per ongeluk de motor op een temperatuur van ruim 95? laten komen bij stationair draaien. Als ik dit vaststelde (borrelend water) ben ik in panniekstemming in de wagen gesprongen om een ritje te maken en de motor en mijzelf wat af te koelen. Met succes trouwens(de motor). Wat ik wel vaststelde was dat hij accellereerde als een speer! Onvoorstelbaar. Nu blijft de temperatuur rond de 70?. De speer is er wel uit nu. De te warm oplopende motor vond zijn oorsprong bij een slecht ontlucht koelsysteem door de verkoper. Dit is trouwens ook reeds verholpen. Maar waar is die speer gebleven?

Groeten aan allen,
Paul
robin2cv
Posts: 71
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:07 am
Location: elewijt

Post by robin2cv »

hello

een normale bedrijfstemperatuur ligt normaal gezien rond de 80?c. dit is bij de meeste auto' zo.

greetings robin
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

speer

Post by henk wouterse »

De speer waren mischien de zenuwen, hwpaints
georges
Posts: 22
Joined: Sun Aug 11, 2002 2:00 am

temp. 2.2l

Post by georges »

normaal 85?, de mijne bij "zwaar" gebruik bergop 90? (als de temperatuuraanduiding correct is?). Normaal moet de ventilator van de radiator aanslaan als de temp te hoog wordt- bij meer dan 100?- (je kan dit horen bij stationair draaien - eventueel uitstappen - zoniet nazien

Groetjes

Georges
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

OK, dus 85?.
De koeling was op dat ogenblik blijkbaar niet normaal door lucht in de leidingen, dit lijkt nu verholpen.
De ventilator heeft het ooit wel eens gedaan maar voor de zekerheid zal ik deze maar eens nakijken.

Bedankt Georges,

Paul

Aan Henk, toch niet, die zenuwen, maar puur doordat de motor zo "heet" stond!
Post Reply