Koppeling vervangen?

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Koppeling vervangen?

Post by Paul »

Ik ga deze site trachten wat actiever te maken met een vraag waar ook anderen mogelijk iets aan hebben. :D

Simpele vraag, hoe vervang je een koppeling?
Hoe moet of kan ik te werk gaan?
Waar moet ik aandacht aan schenken?
Extra tips?

Paul,
Last edited by Paul on Sun Feb 27, 2005 11:24 am, edited 1 time in total.
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

een 1600 of een 2200.
Benny
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Oeps, snelle reactie en weerom van handige Benny. :lol:
Er zijn toch nog wakkere jongens zoals Benny dus!!
In mijn specifiek geval gaat het over een 2,2L Murena.

Paul,
Last edited by Paul on Sun Feb 27, 2005 11:24 am, edited 1 time in total.
benny
Posts: 3837
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Paul,
indien ik de volledige beschrijving hiervan op de site zou zetten, zou dat van het goede te veel zijn om op de site te zetten. Maar we zijn bezig om de club nieuw leven in te blazen zodat er opnieuw rondritten komen, het tijdschrift er opnieuw komt en er weer meer contacten komen tussen de leden. Ik had gedacht om in het tijdschrift een rubriek:" techniek " te introduceren. Daar kunnen dan leden vragen om verdere uitleg i.v.m zaken die hen interesseert, of om een oplossing vragen bij een probleem. Zoals jou vragen bijvoorbeeld. Die kunnen dan eventueel ( indien mogelijk met begeleidende foto's ) uitgelegd worden. Die vragen kunnen en mogen van zeer uiteenlopende aard zijn. Ik zou voorstellen om enkel dringende gevallen op de site te zetten, omdat sommige zaken niet in ??n twee drie kunnen uitgelegd worden. Mochten er toch plots grote problemen opduiken kan er wel snel uitgekeken worden om je te helpen. Let wel, dit is mijn standpunt dat je hier leest, ik weet niet hoe anderen daarvan denken en of ze akkoord zijn met mijn uitleg.

Groeten Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Volledig akkoord Benny.
Om even simpel op Paul zijn vraag te antwoorden.
Demonteer de linker draagarm en cardan, dan de versnellingsbak demonteren en de koppeling (schijf, drukgroep en lager) vervangen. Let wel dit is vlugger neergeschreven dan gedaan.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Sorry, mijn bedoeling is om wat wakker te maken bij eventuele bezoekers van deze site.

Ik heb dan wel wat losgeweekt en dat is reeds zeer bevredigend en geruststellend maar het zijn dan blijkbaar ook altijd de zelfde jongens die een reactie neerzetten.

Ik had gehoopt op meer, van anderen.

Jullie zijn alvast bedankt hoor! Mijn vraag is preventief, om informatie en reacties los te weken. Dat het niet van je zo zo zal gaan betwijfel ik niet. Ik vind het wel jammer dat er geen ervaringen gedeeld worden, dat is toch de bedoeling dacht ik. Verder heb ik weinig ervaring met dit medium.
Het is dan toch geruststellend dat er gereageerd is en dat er een tijdschrift is , of komt.

Paul
Post Reply