Dichtingen gaan kapot door stilstand. Indien het lager verkeerd gemonteert is ( 180? gedraaid rond zijn as), is het lager niet goed vastgehouden door de klembeugel. Het lager kan bewegen. Daardoor kan er rumoer ontstaan.
Paul,
sorry! Alhoewel het moet kunnen.
Ik heb ooit een koppeling vervangen van een Ford die maar 30000km gelopen had. Dit omdat de koppeling lawaai maakte.Toen ik de drukgroep eruit had zag ik het probleem. Op de koppelingsplaat zitten veren om brute krachten op te vangen. De fout zat bij ??n van deze veren ze draaide soms in de plaat. Voor de rest was de koppeling nog 100% IO. Ik heb toen de volledige drukgroep vervangen maar het was eigenlijk niet nodig geweest. Het lawaai was wel weg. Wat lawaai maakt de koppeling?
Meer lawaai als normaal, in warme toestand en koppeling vrij gerelateert aan het toerental.
Mogelijk een lager, het geeft mij wel die indruk.
Bij korte ritten zoals onlangs hoor ik niets verontrustend.
Ik ben haast zeker dat het de lager is wat betreft het lawaai van de koppeling.
Paul 100 % droog, nergens een spatje olie, nergens geen oliezweet is niet mogelijk. Niet bij eender welke Matra, niet bij welk ander merk.