De achterkant van een murena 3cm verlagen!!!!!
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De achterkant van een murena 3cm verlagen!!!!!
Beste Matravrienden,
Harry de matra man wil zijn murena 1.6 3cm omlaag halen aan de achterkant. Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er suggesties!!!
Graag jullie hulp.
Omdat het Harry niet lukte heb ik dit geplaatst.
Wie weet raad!!!!
Harry de matra man wil zijn murena 1.6 3cm omlaag halen aan de achterkant. Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er suggesties!!!
Graag jullie hulp.
Omdat het Harry niet lukte heb ik dit geplaatst.
Wie weet raad!!!!
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Ik weet niet of het allemaal zo verstandig is om de wagen naar beneden te halen, of, je zou de wagen vooraan ook evenveel naar beneden moeten halen.
Als de wagen met zijn neus omhoog komt te staan zal dat de wegligging (leest stuurstabiliteit) helemaal niet ten goede komen! Deze wagens zijn al relatief zenuwachtig op het stuur, dus?
Deze wagens zijn in verhouding erg comfortabel, dit zal ook wel anders zijn na een dergelijke ingreep.
Als de wagen met zijn neus omhoog komt te staan zal dat de wegligging (leest stuurstabiliteit) helemaal niet ten goede komen! Deze wagens zijn al relatief zenuwachtig op het stuur, dus?
Deze wagens zijn in verhouding erg comfortabel, dit zal ook wel anders zijn na een dergelijke ingreep.
-
- Posts: 69
- Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
- Location: zoersel
- Contact:
veren
Bedenk goed waar U aan begint, de meeste eigenaren die dit reeds voor U deden, plaatsen daarna weer standaard veren omdat het de wegligging niet ten goede komt.
tip de rechter en linker veer van een 1.6 zijn verschillend een merkteken plaatsen dus.
Wilt U een sterkere afvering van de wagen gebruik dan Koni of Spax dempers.
groeten Cornelis
tip de rechter en linker veer van een 1.6 zijn verschillend een merkteken plaatsen dus.
Wilt U een sterkere afvering van de wagen gebruik dan Koni of Spax dempers.
groeten Cornelis
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Volgens Harry ligt de murena aan de voorkant lager en hij wil dit ook aan de achterkant doen. Waarschijnlijk hebben ze de voorkant zolaag mogelijk gezet. Ik heb hem ook gezegd breng deze terug op de originele hoogte maar hij ziet hem liever lager!!! De beslissing is aan hem! Ik zou het origineel laten, maar dat is persoonlijke smaak.
Matra Bagheera S - 1977
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Smaken verschillen, daar heb ik begrip voor, maar, je raakt echter wel aan een concept waar is over nagedacht.
Voor een aantal modellen (van concurrerende merken) waren destijds wel aangepaste kits (Sachs, Koni,?..) te bekomen om een dergelijk resultaat te bekomen en in een aantal gevallen de wegligging danig en positief te be?nvloeden, maar, het comfort ging er vreselijk op achteruit. Nu spreek ik uit ervaring met een Duits merk.
De leveranciers van deze sets hadden dan ook nagedacht over deze combinaties en ze waren ook getest.
Dergelijke sets ben ik nog niet tegen gekomen voor een Matra en weet dus niet of ze bestaan/bestonden.
Als ze al bestaan lijkt mij dat de veiligste optie.
Voor een aantal modellen (van concurrerende merken) waren destijds wel aangepaste kits (Sachs, Koni,?..) te bekomen om een dergelijk resultaat te bekomen en in een aantal gevallen de wegligging danig en positief te be?nvloeden, maar, het comfort ging er vreselijk op achteruit. Nu spreek ik uit ervaring met een Duits merk.
De leveranciers van deze sets hadden dan ook nagedacht over deze combinaties en ze waren ook getest.
Dergelijke sets ben ik nog niet tegen gekomen voor een Matra en weet dus niet of ze bestaan/bestonden.
Als ze al bestaan lijkt mij dat de veiligste optie.
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Hier moet ik toch even meegeven dat verenstaal koud gevormd wordt en als je het gaat verwarmen de veerkracht verdwijnt, dit lijkt mij in het geval van de vering van een wagen levensgevaarlijk.
Als het toch echt nodig is om de wagen lager te leggen, laat dit dan uitvoeren door een pro.
Mvg, Jean
Matra 530 Lx
Als het toch echt nodig is om de wagen lager te leggen, laat dit dan uitvoeren door een pro.
Mvg, Jean
Matra 530 Lx
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
inderdaad de veer is koud gemaakt en word dan verwarmd en afgekoeld via een nauwkeurig proces om de juiste eigenschappen te halen
ga je nu koud vervormen dan wil de veer toch terug naar de oorspronkelijke vorm, ga je verwarmen ben je de eigenschappen kwijt
zoek achter een sportset, je weet de maten van de veer, je weet hoeveel draagkracht ze moet hebben, een deftige autopartszaak kan je helpen
ga je nu koud vervormen dan wil de veer toch terug naar de oorspronkelijke vorm, ga je verwarmen ben je de eigenschappen kwijt
zoek achter een sportset, je weet de maten van de veer, je weet hoeveel draagkracht ze moet hebben, een deftige autopartszaak kan je helpen
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986