type bougies

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
Super 7
Posts: 34
Joined: Fri Dec 14, 2007 7:09 pm

type bougies

Post by Super 7 »

Welk type bougies wordt er voorgeschreven in de Murena 1.6 ?
Iemand enig idee hoe het komt dat de auto bij constante snelheden licht inhoud? Bougiekabels en verdelerkap zijn reeds vervangen. Ook de caberateur is gereinigd.
bougies heb ik laten zitten omdat er van die 3 punt long life bougies in zitten die er nog goed uit zagen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Super 7,

In mijn bagheera zitten Champion N6YC bougies en deze ga je ook nodig hebben voor de murena. Als je interesse hebt!!! Als clublid kun je aan alle werkplaatshandboeken en onderdelenboeken geraken aan een betaalbare prijs. Ook kan de club voor je onderdelen aankopen en deze krijg je aan de inkoopprijs. Je kan dan ook gebruik maken van de clubstock en de informatie onder het ledengedeelte.

Zijn er vragen of problemen laat ze maar komen.

Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Super 7
Posts: 34
Joined: Fri Dec 14, 2007 7:09 pm

Post by Super 7 »

Thanks, ik hou het in gedachten. Kan je me nog iets vertellen over het in lichte mate inhouden van de motor? Dit alleen bij constante snelheid en toerentallen rond 3000-4000 t/min.
Bougies ga ik vervangen.

Groet Super 7
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Het kan diverse oorzaken hebben, maar ik denk hier toch voornamelijk aan een of meerdere kleppen die niet meer voor de 100% dicht zijn, in het vakjargon worden dit verbrande kleppen genoemd.
Dit kan je vrij snel controleren met een kompressie test, de max. afwijking per cilinder bedraagt 0.5kg.
Indien dit toch in orde is, dan moet het gezocht worden in de algemene afstelling van het motor geheel.

Mvg, Jean
Super 7
Posts: 34
Joined: Fri Dec 14, 2007 7:09 pm

Post by Super 7 »

Bij het vervangen van de bougies kwam ik verteerd schuimrubber tegen in het luchtfilterhuis en in de sproeiers. Vorige week heb ik de cabarateur helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Vandaar dat ik hier geen rekening mee heb gehouden.
Dit blijkt afkomstig te zijn uit de houder van de aanzuigslang. Deze is gevoerd met schuimrubber dat na 25 jaar wel zijn beste tijd heeft gehad.
Vervanging van de bougies en reinigen van de sproeiers lijken het euvel opgelost te hebben.
Maar gewoon even afwachten.
In ieder geval bedankt voor uw antwoord.

Super 7
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Mooi, probleem opgelost! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply