Page 27 of 40

Posted: Fri Apr 25, 2014 9:37 pm
by Med
De gouden munt van Hendrik

Posted: Fri Apr 25, 2014 11:33 pm
by hendrik
Ha ha daar is ze en ik maar zoeken.Die is veel waard dat weet je toch hé Med.





grt harry de matra.

Posted: Thu May 01, 2014 7:57 pm
by Med
:lol: idd kga er nog een murena mee kopen.

Posted: Thu May 01, 2014 9:25 pm
by hendrik
Als dat zou kunnen hé dat was niet slecht.
En Med, draait de bagheera al?






grt harry de matra.

Posted: Thu May 01, 2014 10:19 pm
by Med
Nog niet.
Geen tijd gehad hopelijk kan ik volgende week beginnen.
Heb wel paar dingen nagekeken ad wagen.
De batterij is slecht en het contact draait niet en de sleutel steekt er in vast.
Darmen vd carburators moeten aangesloten worden...
Moet het eens tegoei nakijken.

Posted: Thu May 01, 2014 10:46 pm
by hendrik
Ha ha dan heb je nog veel werk zo te horen.
Als ik volgende week tijd heb kom ik eens kijken hé maar dan bel ik je wel van tevoren. Wat voor een post heb je volgende week de nacht hé?





grt harry de matra.

Posted: Thu May 01, 2014 10:55 pm
by Med
ik begin morgen op de nacht tot maandag paar dagen vrij en van donderdag tot zondag middagpost.
laat u maar horen dan.

Posted: Fri May 02, 2014 9:40 am
by hendrik
Ok Med, dan zie ik wel maar ik bel je toch éérst hé.







grt harry de matra.

Bagheera is thuis

Posted: Fri Sep 12, 2014 10:29 am
by Med
Pas verhuisd en nu gelukkig mijn bagheera ook een plaats kunnen geven.

Bagheera is thuis

Posted: Fri Sep 12, 2014 10:31 am
by Med
Op de takelwagen.

Posted: Fri Sep 12, 2014 2:19 pm
by hendrik
Nu staat ze wel lekker droog hé.







grt harry de matra.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Mon Jun 18, 2018 12:02 pm
by GODFRIED
Zijn deze onderdelen nog nieuw verkrijgbaar, deze hebben soms te veel spel.
Dit onderdeel komt me bekent voor, zit ook gedeeltekijk ( half stuk) op de ruitenwissermotor regeling van de bagheera

Harry, volgens mij kun je deze iets vaster zetten door er na plaatsing een ijzer of koper draad rond te draaien net achter de kogel. Begrijp je wat ik bedoel?

Re: Harry de Matra man.

Posted: Mon Jun 18, 2018 12:15 pm
by oetker
Richard heeft ze met de printer nagemaakt maar ik heb gewoon deze geplaatst.
Zijn dezelfde maat als op de kleine bedienstangetjes van de bak zitten (M8)
Image

Re: Harry de Matra man.

Posted: Mon Jun 18, 2018 12:15 pm
by ALAIN VAN AKEN
Zijn is veel gevallen vervangen door een (stalen) kogel verbinding. Zal vanavond thuis eens kijken wat ik hiervan liggen heb. Zit daar normaal niet altijd een ijzer draad versterking op.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Mon Jun 18, 2018 3:03 pm
by GODFRIED
oetker wrote:Richard heeft ze met de printer nagemaakt maar ik heb gewoon deze geplaatst.
Zijn dezelfde maat als op de kleine bedienstangetjes van de bak zitten (M8)
Image
Kun je die er zo opzetten of eerst aanpassingen doen? Dat lijkt me een degelijke oplossing. :wink:

Alain, Of daar een een stalen ring of ijzerdraad op zit weet ik niet. Bij mij op de ruitenwissermotor zat niks. Ik heb deze wel geplaatst dan is er wat meer spanning op de kogel en dan kan het er ook moeilijk vanaf springen.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Mon Jun 18, 2018 3:52 pm
by oetker
Ik moet even terug denken......volgens mij kun je ze er zo opzetten.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Mon Jun 18, 2018 3:55 pm
by ALAIN VAN AKEN
Ja die passen er zo op :D

Re: Harry de Matra man.

Posted: Mon Jun 18, 2018 5:02 pm
by hendrik
Dank u matramannen goed om te weten. Ik heb er nu nieuwe opgezet Die had ik nog liggen van bij cor heb gekocht. Maar bij de bagheera zitten daar de zelfde op wie weet dat?




grt harry de matra.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Tue Jun 19, 2018 7:52 am
by GODFRIED
Nee bij de bagheera is dat anders gemaakt. Zie de foto.
Op de afstelling van de ruitenwissermotor zit de helft van deze regeling wel.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Tue Jun 19, 2018 9:46 am
by ALAIN VAN AKEN
Heb thuis eens gekeken, zit geen ijzer draad op.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Tue Jun 19, 2018 11:41 am
by GODFRIED
ALAIN VAN AKEN wrote:Heb thuis eens gekeken, zit geen ijzer draad op.
Indien er speling is is een ijzerdraad of ronde veer misschien de oplossing. :wink:

Re: Harry de Matra man.

Posted: Tue Jun 19, 2018 12:35 pm
by hendrik
Ik heb er nu nieuwe opgezet en heb nu geen speling meer.





grt harry de matra.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Tue Jun 19, 2018 12:47 pm
by oetker
Dat plastic moet best wel krachten opvangen en lubbert daardoor uit.
De stalen kogels hebben geen last van de speling.
Dat is gewoon veel sterker.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Tue Jun 19, 2018 4:25 pm
by hendrik
Ja als ze nu speling moesten krijgen dan zet ik ook van die met stalen kogels er op.




grt harry de matra.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Thu Jul 05, 2018 8:25 am
by GODFRIED
Heeft er hier bij MatraMania iemand ervaring met olietoevoegingsproducten?

Harry zijn Matra Murena zou iets roken tijdens het schakelen en hij overweegt om een product toe te voegen in de olie om dit te overkomen.
Volgen Harry zou dit begonnen zijn na een tijdje gereden te hebben met half synthetische olie, deze werd al vlug vervangen omdat er toen ook olie lekken waren. De kleppenhoedjes werden enkele jaren geleden reeds vervangen samen met de revisie van de cilinderkop.
Graag jullie mening hierover. :wink:

Re: Harry de Matra man.

Posted: Thu Jul 05, 2018 11:30 am
by oetker
Als de compressie goed is en de klephoedjes vervangen, dan blijft zuigerveren over.
Als je overgaat op semisyntheet na altijd minerale olie zou er best wat rook kunnen ontwikkelen.
Semisyntheet reinigt de motor en er kan daardoor wel wat rookontwikkeling ontstaan maar dat zou na een tijdje moeten minderen.
Zelf ben ik in de 1600 enkele jaren terug van minerale 15W40 naar semisyntheet 10W40 over gegaan zonder nadelige gevolgen.

We voegen hier wel is 5 in 1 toe als we rokende auto's hebben, dat werkt soms wel wat.
https://www.5in1power.com/index.php?rou ... duct_id=52

Groet Herman

Re: Harry de Matra man.

Posted: Fri Jul 06, 2018 8:14 am
by GODFRIED
oetker wrote:Als de compressie goed is en de klephoedjes vervangen, dan blijft zuigerveren over.
Als je overgaat op semisyntheet na altijd minerale olie zou er best wat rook kunnen ontwikkelen.
Semisyntheet reinigt de motor en er kan daardoor wel wat rookontwikkeling ontstaan maar dat zou na een tijdje moeten minderen.
Zelf ben ik in de 1600 enkele jaren terug van minerale 15W40 naar semisyntheet 10W40 over gegaan zonder nadelige gevolgen.

We voegen hier wel is 5 in 1 toe als we rokende auto's hebben, dat werkt soms wel wat.
https://www.5in1power.com/index.php?rou ... duct_id=52

Groet Herman
Ik ken het product 5 in 1 niet maar bedankt voor je reactie. :wink:
Kunnen de dichtingen van onze Matra's wel tegen die synthetische olie. Harry heeft deze terug verwijdert omdat er toen olie lekken waren. Ik gebruik ook minerale olie in mijn bagheera.
Harry wat ga je doen. Ben je er al uit?

Re: Harry de Matra man.

Posted: Fri Jul 06, 2018 10:20 am
by oetker
semi syntheet is minder agressief dan vol syntheet.
Rij er al weer 2 jaar mee zonder problemen.
De Engelse Matra techneut Roy Gilliaard rijdt in de 2.2 al vanaf nieuw met vol syntheet zonder problemen.
Dat durf ik niet aan.
Onze auto's zijn in principe ontworpen voor Minerale olie dus 15W40 Mineraal is ook prima.
Gewoon elke 5000km verversen en dan blijft het ook schoon.

Groet Herman

Re: Harry de Matra man.

Posted: Fri Jul 06, 2018 12:43 pm
by ALAIN VAN AKEN
Zelf Shell Helix 15W40 zowel in Bagheera als in Murena.

Re: Harry de Matra man.

Posted: Fri Jul 06, 2018 1:01 pm
by benny
De goedkoopste minerale olie van vandaag is volgens mij vele malen beter dan die van 30 jaar geleden. Dus de goedkoopste olie is meer dan goed genoeg voor onze oude karren.