Page 3 of 40

Posted: Sat Mar 21, 2009 9:10 pm
by hendrik
Herman, die schokdempers zijn niet te koop dat zijn nog nieuwe.
Maar die van de witte sloop murena verkoop ik mischien wel we zien wel.
Ik denk dat ik nog een murena ga kopen voor afbraak de vijfde en de laatste ik moet eens stoppen. mijn vrouw verklaart mij anders nog eens voor gek. ik ben wel gek maar op matra.moest ik 20 jaar jonger zijn dan
kocht ik ook nog een paar bagheeras dat is mijn jeugt auto dat blijft toch
iets speciaal.ik hebt er vier gehad in 1980 en daar heb ik nog veel spijt
van dat ik die niet meer heb.
Maar ik zie je morgen wel hoop ik .


grt harry de matra.

Posted: Sat Mar 21, 2009 10:16 pm
by oetker
Als alles volgens plan verloopt dan ben ik er tegen 14.00 uur.

Posted: Fri Apr 24, 2009 9:18 am
by GODFRIED
Harry heeft een nieuwe radiator in zijn murena geplaats.
Zie en geniet.

Posted: Sat Apr 25, 2009 7:00 am
by oetker
Toch gelukt er 1 te vinden dus? of een nieuwe bij de dealer opgedoken?

Posted: Sat Apr 25, 2009 8:49 am
by GODFRIED
Het is een nieuwe en koste 400? :cry: :cry: :cry:

Posted: Sat Apr 25, 2009 9:21 am
by oetker
Au.
Dat moet beter kunnen.
Ruilprijs zie.
http://www.webdealauto.com/m16/NRF/p404 ... _info.html

Het schijnt ook mogelijk te zijn een Visa/C15 radiator aan te passen.
Deze moet je op zijn kop monteren en de bevestigin aanpassen.
Link naar E-bay met tekening van deze radiator.

http://cgi.ebay.nl/CITROEN-C15-VAN-CITR ... 240%3A1318

Posted: Sat Apr 25, 2009 9:43 am
by GODFRIED
Ik zou ook zoeken voor een alternatieve, 400? is veel geld voor een radiator. :wink:

Posted: Sat Apr 25, 2009 9:49 am
by henk wouterse
2,2 199 euro en een S 299 euro bij Carjoy, en volgens mij zijn ze bij verhulst goedkoper, en dat zij al niet de goedkoopste handalaartjes
400 euro is afzetterij volgens mij

Posted: Tue Apr 28, 2009 6:53 pm
by GODFRIED
Harry heeft nieuwe remschijven gezet. Het worden voor en achter van die sportieve remschijven. :wink:

Posted: Tue Apr 28, 2009 7:40 pm
by oetker
Dat helpt wel in de bergen van Belgie 8)
Paar mooie velgjes er op zodat het goed zichtbaar is, en je maakt de blitz.
Komt goed Harry.

Posted: Tue Apr 28, 2009 8:04 pm
by benny
Inderdaad mooie schijven. Maar wat zal de technische controle van die schijven zeggen?

Posted: Tue Apr 28, 2009 8:29 pm
by jurgen M
benny wrote:Inderdaad mooie schijven. Maar wat zal de technische controle van die schijven zeggen?
volgens mij merken ze er weinig van, of maakt het hen niets uit. Over mijn inox sportuitlaat, hebben ze in 3 jaar tijd nooit een opmerking gemaakt. :P

Posted: Tue Apr 28, 2009 10:10 pm
by hendrik
Dag benny,dat is geen probleem voor de technische controle.
Ik heb eens gebelt naar de auto keuring en dat zou geen probleem zijn.
Ja herman,ik heb er open velgen op zitten zeer mooi.


grt harry de matra.

Posted: Tue Apr 28, 2009 10:19 pm
by Vollegaaz
ik zie het probleem niet, waarom zouden ze moeilijk doen op nieuwe schijven ?

Posted: Tue Apr 28, 2009 10:42 pm
by matrafan
Het enigste probleem dat er zou kunnen ontstaan is dat ze gaan zeggen dat het Tunning-schijven zijn.

Als dit zo is eisen ze een attest dat bij de schijven hoort.

Maar ik dacht dat Harry de wagen als odtimer laat keuren, dan is er zeer zeker geen probleem.

Posted: Wed Apr 29, 2009 6:57 am
by GODFRIED
Ik zou het belachelijk vinden als ze daar moeilijk over doen op de keuring. Inderdaad Harry zijn murena is oldtimer gekeurd. Dat is ook zo met mijn bagheera en ik zal de murena ook oldtimer laten keuren!! Jaarlijks naar de keuring met 5 wagens is me wat te veel. :wink:

Posted: Wed Apr 29, 2009 6:07 pm
by benny
Keuring voor oldtimer is geen probleem wanneer er veranderingen gedaan worden aan de wagen. Voor dagelijks gebruik moet een auto voldoen aan het gelijkvormigheidsattest. Dus hij moet origineel zijn, tenzij je van de contructeur een papier hebt die aantoont dat de onderdelen voldoen aan de eisen van de contructeur.

Posted: Sat May 09, 2009 10:21 am
by GODFRIED
Hier nog enkele foto's van Harry zijn grijze murena.

Dat ziet er zeer mooi uit. Mooi opnieuw in de lak gezet. :wink:

Posted: Sat May 09, 2009 10:34 am
by oetker
Ziet er weer heel strak uit.
Kan straks zo de showroom in.

Posted: Sat May 09, 2009 9:17 pm
by matrafan
Z????r mooi Harry, proficiat.

Is het de bedoeling dat ge d'r mee gaat rijden of komt ie ergens ergens in ??n of ander toonzaal staan zoals Herman aanhaalt.

Zou wel jammer zijn als ie vuil ging worden.

Veel plezier ermee.

Posted: Sun May 10, 2009 10:12 am
by GODFRIED
Morgen ga ik deze murena bewonderen. :lol:

Posted: Sun May 10, 2009 10:41 am
by hendrik
Ja matrafan,daar ga ik zeker mee rijden als ze klaar is. Maar mijn dochter
wil ook een matra hebben ze heeft ook de matravirus te pakken. Maar ze wil graag de gele hebben maar die is van mij.Vandaag is mijn matrakat
ook gestorven naar 18 jaar. Dat vind ik jammer,alweer een matrafan
kwijt.




grt harry de matra.

Posted: Sun May 10, 2009 5:16 pm
by oetker
Ik leef met je mee Harry.
Als je zo'n beest 18 jaar om je heen hebt doet dat pijn.
Paar keer slikken en een potje janken mag dan gewoon.
Het is altijd weer moeilijk een huismaatje te verliezen.
Het zijn soms net je kinderen.

Posted: Thu May 14, 2009 10:27 am
by GODFRIED
Mooi gedaan door Harry de Matra.

Posted: Thu May 14, 2009 11:49 am
by oetker
Leuk gedaan Harry.
Daar heeft iemand ooit is mooie plaatjes voor laten maken.
Image

Posted: Thu May 21, 2009 6:25 pm
by GODFRIED
Enkele dagen geleden heeft Harry zich flink geschrokken, tijdens het rijden hoorde plotseling een slag en voelde een schok aan zijn murena.
Wat was er nu gebeurd??

De eerste spanband op de benzinnebak was losgekomen en onder het wiel terecht gekomen en de band afscheurde van zijn bevestiging.
Was dat even schrikken!!! :wink:

Posted: Thu May 21, 2009 8:36 pm
by matrafan
Das inderdaad effe schrikken geweest maar goed dat het de andere band niet was, dan had de benzine-bak tegen de motor kunnen zakken.

Nu blijft ie gelukkig op de chassis-balk hangen als hij al naar beneden was gegaan.

Eigenlijk toch een gevaarlijke situatie, toch effe de banden nazien van m'n bag???

Posted: Fri May 22, 2009 8:38 am
by GODFRIED
Dit had inderdaad een gevaarlijke situatie kunnen worden. Geen overbodige controle om te controleren!! :wink:

Posted: Fri May 22, 2009 9:33 am
by Vollegaaz
klopt, toen ik verleden week de linkse cardan demonteerde vond ik ook dat er nogal wat speling op die band zat, heb het ook moeten bijstellen/controleren.

Posted: Mon May 25, 2009 8:50 pm
by GODFRIED
Harry heeft een nieuwe pers gekocht!
Als ik iets te persen heb weet ik hem te vinden. :wink: