remklauwen achteraan murena 1.6

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
denbever
Posts: 20
Joined: Sat Apr 24, 2004 6:50 pm
Location: Denderleeuw
Contact:

remklauwen achteraan murena 1.6

Post by denbever »

Hallo,

Ik heb sedert een half jaar een murena 1.6. De wagen had voor mijn aankoop zo'n 5 jaar stilgestaan. Ik heb al een aantal keren de achterwielen laten 'vrij'maken, maar telkens weer komen ze vast te zitten. Men heeft mij nu verteld dat het de remklauwen zijn die moeten vervangen worden en dat dit een redelijk kostelijke zaak is (ong. 17000 oude bfr. /stuk). Klopt dit en klopt het ook dat deze nieuwe klauwen door hun ontwerp na enige tijd misschien terug vast zullen lopen... ?
Is er een andere oplossing voor dit probleem ?

alvast bedankt voor jullie helpende replies...

Bart.
Guest

Post by Guest »

Hallo Bart,

Dat remcilinders vastzitten na een lange stilstand is normaal. Maar dat er sprake is van vervangen, vind ik te vlug. Indien de cilinders niet ingeroest zijn, moet je geen nieuwe remklauwen kopen. Indien wel, moet je wel nieuwe remklauwen kopen. Indien de remklauwen in goede staat zijn, moet het volstaan met de remklauwen volledig te demonteren en een nieuw revisie-setje te plaatsen. Dat bestaat uit een paar dichtingen en een paar mechanische onderdelen. Dat zou normaal moeten volstaan om de problemen op te lossen. Let wel, een auto die niet veel gebruikt wordt heeft ook dat probleen. Ik geloof dat Alain zo'n set liggen heeft. Groeten Benny
Guest

Post by Guest »

Hoi Bart,

kijk eens op de volgende site voor uw remmen:http://www.politecnic.com/freins.htm

Groeten Benny
denbever
Posts: 20
Joined: Sat Apr 24, 2004 6:50 pm
Location: Denderleeuw
Contact:

Post by denbever »

alvast bedankt Benny,

Ik heb ondertussen prijzen gekregen van Carjoy (Nederl) : 135 euro/stuk
voor de klauwen achteraan (bij Politecnic:210 euro zonder tax, perstuk of paar is niet duidelijk)... Heb ook geinformeerd bij Garage Verhulst en wacht nu op hun prijzen...

groeten,Bart.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4061
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

De prijs bij Politecnic is wel degelijk per stuk en zonder btw pas ook op voor de verzendingskosten
Post Reply