Kontrolelampje oliedruk.

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Kontrolelampje oliedruk.

Post by Vollegaaz »

Op mijn Bagheera zit zo'n olie-Peilstok met een weerstand in, echter het olie waarschuwingslampje brandt nooit. Ik kan in de manual ook niets terugvinden van dit systeem (zeer weinig eigenlijk over de kontrolelampjes :roll: )
Ik denk dan ook dat het systeem afkomstig is van een later model.
In principe zou het lampje toch moeten branden wanneer het kontakt aangezet wordt ? Ik meet ook geen weerstand op de peilstok.
Iemand suggesties ?
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

bij die groene x die verkocht is brande het kontrole lapje ook niet als het kontakt op stond .het was ook een stift met weerstand.het flikkerde wel de eerste keer toen ik hem starde, olie vervangen en het was gedaan sindien niet meer zien branden,ik start hem nog iedere dag.hij staat hier nog tot koper stalling heeft.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Dus m.a.w. geen zorgen maken ?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dit is op mijn S van 1977 niet voorzien, alleen de X of latere modellen misschien? Ik wist niet dat op een bagheera was voorzien.
Als het er op staat moet het een functie hebben! Is daar een draad op aangesloten? Is het een magneet? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

er is idd een aansluiting aan de peilstok, maar ik zou toch graag het lampje eens zien branden voor alle zekerheid. k'moet toch nog een oliewissel doen, dan test ik het wel of het systeem werkt.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Als het ??n kabeltje is! Dan kun je dit eens aan het chassis leggen dan zou het lampje in de bagheera moeten branden. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply