Page 17 of 19

Posted: Fri Jun 11, 2010 10:48 pm
by Vollegaaz
ok, maar op jouw model (de laatste modellen) werd een rubber gebruikt, mijn model heeft nog de chroom sierlijst. Dus die moet er bij niet bij, de sierlijst heb ik al een jaartje liggen, de ruit ook trouwens, maar sinds kort zit ik met een lek, t'regent binnen, en het regent nogal veel, teveel naar m'n zin de laatste tijd 8)

Posted: Sat Jun 12, 2010 6:09 am
by oetker
Ik heb zelfs nog een goedkopere specialist gevonden, maar die heeft er een hard hoofd in.

Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=mx7UMMlgsPA

Posted: Sat Jun 12, 2010 9:00 am
by djapo
lichtelijk gestoord.......wat een mafkees

Posted: Sat Jun 12, 2010 9:23 am
by GODFRIED
Ik heb de voorruit van mijn bagheera zelf geplakt en alleen geplaatst. Het enige wat ik fout gedaan heb is dat je goed moet opletten dat de kit goed op de rand van de ruit komt anders is hij zichtbaar achter de lijst. Opletten dus!!


David, bekijk de foto's van de achterste remslangen eens, zijn het deze wat je zoekt???? Heb je ook die kopere banjofittingen op je remklauwen zitten?

Herman, Die op dat filmpje, daar zou ik niet graag ruzie mee krijgen, als je die een kopstoot geeft!!!!!! Normaal is die vent niet!!!

Posted: Sat Jun 12, 2010 9:26 am
by Vollegaaz
euhm, voor zover ik me herinner zit de banjo fitting vast aan de remleiding. Als ik vandaag of morgen even tijd heb zal ik de leiding demonteren.

Posted: Sat Jun 12, 2010 9:54 am
by GODFRIED
Dan heb je een van de laatste bagheera's en deze hebben al de murena remslangen. Geef me de totale lengte van de remslang inclusief banjo en aansluiting remleiding. :wink:

Posted: Fri Jun 25, 2010 11:53 am
by Vollegaaz
vandaag even het wiel eraf gehaald, remklauw is ok, zit goed los, flexibel ziet er prima uit, maar verstopt, zelfs met 10bar geen beweging in te krijgen.

@Godfried: 38 cm lang, maar je hebt gelijk, de banjo kan eraf, dan is't zo'n 35cm. Ik spring er even in de lokale autoshop mee binnen, mocht dat niet lukken hoor je van me.

Posted: Fri Jun 25, 2010 6:21 pm
by GODFRIED
Ik zal ze nameten en dan stuur ik ze je maandag op. :wink:

Posted: Sat Aug 21, 2010 5:17 pm
by Vollegaaz
Vandaag olie wissel gedaan+nieuwe oliefilter, nieuwe luchtfilter.
Koelwater stond onder peil ? Bijna een liter bijgevuld, effe laten draaien en OK. Ritje gemaakt, tank volgegooid en hup...tot 10 km verder plots een enorme wolk...? Koelwaterbuis doorgescheurd net voor de radiator, stoom en rook alom.... :oops:

Posted: Sat Aug 21, 2010 6:45 pm
by hendrik
Ja dat zijn nu dingen die kunnen gebeuren maar goed dat je niet zo ver van huis was. Maar het blijft altijd kloten als je zo iets gebeurd succes met de hersteling.




grt harry de matra.

Posted: Sun Aug 22, 2010 8:39 am
by GODFRIED
Als het de originele koelbuis is zal ze langs de binnenzijde aangetast zijn door roest!

Zeer vervelend als je aan het rijden bent.
Succes met de herstelling.

Posted: Sun Aug 22, 2010 12:23 pm
by oetker
Staat bij mij ook nog op de prioriteitenlijst.
Het is een kwestie van tijd dat ze door roesten, en we zullen er allemaal mee te maken krijgen.
Beste preventief te vervangen.
Ik hoop dat ze nog een jaartje volhouden.

Posted: Wed Sep 01, 2010 12:23 pm
by Vollegaaz
afgelopen dagen de bagheera stapsgewijs gesloopt, de bewuste koelbuis eronder uitgehaald, hier had ik al een stuk tussenuit gezaagd en vervangen door een rubber flexibel, maar nu was het wat verderop doorgeroest, net bij de radiator.

Image


Image

Ondertussen hangt de nieuwe koelbuis op haar plek, wat niet echt vlot ging, straks het koelcircuit opvullen, maar eerst de bokaal eens schrobben...wordt vervolgd.

zo, alles opgevuld, dacht eerst even dat ik een lekke radiator had, ik had al een andere van zolder gehaald, maar toen ik aan de demontage wou beginnen zag ik dat het lek van het stukje darm koelbuis-->radiator kwam. Alles ontlucht en laten warmdraaien, daarbij kwam de oude koelbuis aardig van pas, die heb ik in de uitlaat gepropt en de andere kant door de deur.

Morgen alles monteren...

Posted: Thu Sep 02, 2010 1:36 pm
by oetker
Er is dus even flink gepijpt in de Bagheera :P

Posted: Thu Sep 02, 2010 6:11 pm
by Vollegaaz
loll, zo kan je't wel stellen...ondertussen steekt het geheel terug in elkaar, nog even de achterste remklauwen vervangen, ik heb een setje gereviseerd de afgelopen weken, en dan kan ze terug buiten...

Posted: Thu Sep 02, 2010 8:32 pm
by matrafan
Misschien toch best het hele koelsysteem meerdere malen spoelen.

Zo te zien hebt ge er aardig wat roest inzitten.

Heb bij m'n bagheera ook meerdere malen gespoeld zelf met soda in het water.

Vervolgens na elke rondrit de bokaal leeggemaakt en gevuld met zuiver gedistilleerd water.

Nu, 5 maanden en een 8000 km verder blijft het water zuiver.

Tegen de winter nog wat anti-vries erbij en dan kan het er weer tegen.

Posted: Thu Sep 02, 2010 11:42 pm
by Vollegaaz
Wel, het systeem is nu bijna 3 maal volledig doorgespoeld, ik had de eerste maal met nieuwe koelvloeistof opgevuld, ontlucht en laten warm worden toen ik vooraaan een lek zag, ik kon de lek niet meteen tegoei lokaliseren maar het leek de radiator. Alles terug afgelaten, de mooie groene vloeistof was al meer naar de kaki-bruine kant. Toen het lek was gevonden heb ik deze vloeistof er terug in gedaan om vervolgens weer op eventuele lekken te checken. Toen alles goed leek, heel de boel weer laten leeglopen om vervolgens terug op te vullen met nieuwe koelvloeistof.
Na het ontluchten en goed op te warmen + een flinke testrit nogmaals gecheckt op lekken, alles ok, vloeistofniveau OK en mooi groen. Ik ga er dus vanuit dat dit probleem voorgoed van de baan is.

Achterste remklauwen ook vervangen, dit in samenwerking met nieuwe flexibels, top A+ ! De Handrem heeft het voordien nooit zo goed gedaan.

Ben nu toch al een hele week bezig, begint op een kleine restauratie te lijken 8)

Morgen de bodem achteraan opnieuw mooi maken, daar zit toch wat roest aan de wielranden, en nog nieuwe rubbers op de schokdemper achteraan/of nieuwe schokdempers, de rubbers zijn echt wel opgebruikt.

Dan moet ze maar weer een jaartje verder... :lol:

Posted: Fri Sep 03, 2010 6:16 am
by GODFRIED
Met zoveel liefde gaat deze bagheera nog een eeuwigheid mee. :wink:

Posted: Fri Sep 03, 2010 7:02 am
by Vollegaaz
GODFRIED wrote:Met zoveel liefde gaat deze bagheera nog een eeuwigheid mee. :wink:
Mja, toen ik na het plaatsen van de nieuwe koelbuis de koelvloeistof zag druppelen aan de radiator werd ik toch even stil, ik prevelde de woordjes; dit is een eindeloos geval en een bodemloze put :lol:.

Een tas koffie later kon ik weer verder, bleek uiteindelijk de verbindings darm te zijn die een scheurtje had, waarschijnlijk bij het demonteren van de oude buis stuk getrokken. Ik wil maar zeggen, als het wat tegenzit best even afstand nemen, om er vervolgens weer met nieuwe moed in te vliegen :P :P

Posted: Fri Sep 03, 2010 4:14 pm
by Vollegaaz
Proefrit 1 vroegtijdig moet afbreken, rookontwikkeling achteraan, vulstop koelcircuit lekte. Oorzaak: roest onder het rubber, nieuwe dichting voor gemaakt en alle roest eruit, dicht ok.

Proefrit 2 ging alles vlot, dik 120km gedaan zonder probleem ! Ikke blij, morgen de bodem achteraan onder handen pakken!

Posted: Sat Sep 04, 2010 10:10 am
by Geert
Tja, afstand nemen en het probleem dan nog eens bekijken...
Daar ben ik al 2 jaar mee bezig. :P

Posted: Sat Sep 04, 2010 2:32 pm
by Vollegaaz
en ? lukt het zo'n beetje :lol:

Vandaag de bodem achter de achterwielen zuiver gemaakt en roeststopper + nieuwe coating, viel nog mee, vooral vliegroest.

Volgende week eens bezighouden met de voorruit te vervangen.

Posted: Sun Sep 05, 2010 9:14 am
by GODFRIED
Die voorruit vervangen is ook een mooi werkje. Let er op dat je de kleefstof niet te ver naar het midden van de venster spuit anders zie je ze zitten.
Succes. :wink:

Posted: Sun Sep 05, 2010 10:29 am
by Vollegaaz
Wel, dat zal een spannende klus worden, ik heb zoiets nog nooit zelf gedaan.
Eerst op zoek naar zuignappen...

Posted: Sun Sep 05, 2010 8:32 pm
by jo
Zuignappen in de DHZ in de rommelbakken van een paar Euro liggen die.

Posted: Sun Sep 05, 2010 9:01 pm
by Muddy Bandit
...en anders even naar een verhuurbedrijf/glaszetter, dan heb je wel materiaal wat "iets" betrouwbaarder is. :wink:

Posted: Sun Sep 05, 2010 10:12 pm
by Vollegaaz
Heb wel een mooi voorbeeld van een verstopte remleiding, enkel is m'n digitaaltje in beslag genomen door dochterlief...zal is zien of ik er morgen een beeldje kan van schieten.

alsook morgen op zoek naar zuignappen

Posted: Mon Apr 25, 2011 1:22 pm
by Vollegaaz
het is alweer een tijdje geleden, maar de bagheera heeft niet stilgestaan, ze doet het eigenlijk zeer goed, maar wat gebruikt wordt verdient ook de nodige aandacht.

Ik was afgelopen week op het magische circuit van Le-mans, het circuit waar het voor de bagheera begon, bij thuiskomst ben ik maar meteen aan de bagheera begonnen, jaarlijkse onderhoudsbeurt en ook een klus die ik al behoorlijk lang uitstel...

bron van ergernis :


Image




die barst zit er nu al 3jaar, en ik wordt er steeds vaker op gewezen door omstaanders, zodus die ruit moet eruit. Even de sierlijsten eraf gegooid ...

Bijkomend dit fenomeen tussen stijl en dak...na 4 jaar gebruik toch wel even onder de aandacht brengen...

Image

na het verwijderen van de sierlijsten toch maar het raamkader wat beschermd mbv ductape

Image

een uurtje later ...

Image

dat ging goed, maar dan kwam de schrik van elke bagheera eigenaar tevoorschijn...

Image

net dat iets erger dan vliegroest, maar gelukkig zit het nog wel aan de oppervlakte en prima behandelbaar, het lasapparaat mag werkloos blijven.


Image

de rest van het raamkader ziet er eigenlijk prima uit

Image

Image

die andere huiskat kwam ook even kijken...

Image

Posted: Mon Apr 25, 2011 2:09 pm
by GEN3
Dat ziet er al super uit!

Is toch nog redelijk vlot eruit gegaan?

Posted: Mon Apr 25, 2011 2:19 pm
by Vollegaaz
Die ruit eruit halen was een fluitje van een cent, ging vrij vlot, ondertussen is de snuit vooraan losgemaakt zodat ik dat roestige hoekje kan behandelen, en ook dat is reeds gebeurt. Afwerking is voor komende week zodat eventueel de ruit er komend weekend in kan.