Bagheera vollegaas

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Gelukkig dat je enkele vrienden hebt die je te hulp komen. Het afschuren zal enige tijd in beslag nemen.
Veel succes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2147
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Hoi,
Heb met een kuip van een motor hetzelfde meegemaakt. Is heel jammer maar er zit maar ??n ding op en dat is tot op het polyester blank schuren en dan van voor af aan. Dit is wel heel vervelend maar het resultaat zal des te beter zijn.
Iemand vraagt daar of de polyester van de bagheera's ook blaasjes vertoont, nu kan ik je vertellen dat dit ??n van de redenen is dat ik op m'n bagie het dak eraf gehaald heb en er dit met het open dak opgeplaatst heb. Was het ?ne blaasje tegen het andere. Ben daar op internet achter op zoek gegaan en men noemt dit polyesterrot , een duidelijk antwoord om dit te voorkomen heb ik eigenlijk niet gevonden.
Veel succes met het schuren en we voelen met je mee.
Groetjes,
J.B.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

bwa we zullen wel zien, t'is al wat bezonken :evil:
Bagheera X '78
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Ik dacht ook direct aan te snel de volgende laag.
misschien ook een combinatie met teveel harder in de 2? laag, tegenwoordig is het mengen vaak labowerk, het luistert heel precies op hoeveel harder of verdunner erin gaat.
Dat het snel mag opgelost worden en vooral dat het niet veel meer hoeft te kosten als afgesproken. :wink:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

De moed niet laten zakken, je moet er toch mee verder. Een tegenslag komen we allen wel eens tegen.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

update, normaal ging de spuiter mij dinsdag bellen met het nieuws van de expert, maar het bleef stil. Vandaag toch maar zelf gebeld, bleek de wagen al grotendeels opnieuw geschuurd en zou er morgen een test gebeuren met het kofferdeksel, als dat goed zit volgt de rest. Verder weinig info gekregen over wat er nu exact is foutgelopen.

Zodus, volgende week zou ie moeten in de lak staan 8)
Bagheera X '78
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Dat is nu net wat ze doen, wanneer ze niet zeker zijn van hun zaak. Jou in het ongewisse laten, want je kan niet bewijzen dat ze een fout begaan hebben.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

nou, ik vind dit toch een soort van schuldbekentenis, dus al bij al zal het wel goed aflopen, enfin, ik ben nog niet aan de kassa gepasseerd :lol:
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Het is een goed teken dat ze zelf een test aan het doen zijn. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

vandaag even binnengewipt...t'zal vrees ik niet voor direkt zijn, k'moet terug achteraan aanschuiven wegens veel werk, de matra stond ergens in een hoekje onder allerlei brol te wachten op betere tijden...jammer jammer, maar ik zal het moeten ondergaan. nog zeker 2 weken vooralleer ie verder kan doen.

Image
Bagheera X '78
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Tja, zo'n "oldtimer" is voor die mannen een goede zaak om de "gaatjes" op te vullen.
Hun planning zit meestal vol met schadewagens die zo snel mogelijk weer de baan op moeten en zo'n oldtimer is goed om de mannen aan't werk te houden in de kalmere periodes.
Hopelijk zijn het mannen die gewoon zijn om met kunststof kunnen om te gaan, soms kunnen er overal kleine blaasjes optreden.
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Vollegaaz,

Het belangrijkste is dat het spuitwerk io is en dat de kosten niet te hoog oplopen. Geduld, het is niet anders!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2147
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Ik was effe naar de eerste foto's van uw bagie aan het zien, zag daar op de bumper twee rubber stukken zoals op de simca 1100 van vroeger.
Is dit standaard of is dit bijgebouwd. Op die van van mij zat dat ook op maar dat was een jubilee uitvoering van 1980, toen was dat standaard.
Zie daar ook nog sierlijsten op de bumper ??????????????? Bagheera of niet?
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Die sierlijsten waren door de vorige eigenaar aangebracht, met revetten, daar ben ik effe zoet mee geweest om al die gaatjes toe te maken. Waren wel zeer flexibele sierlijsten en degelijk materiaal, maar t'was geen zicht :roll:

Die stootrubbers zijn origineel, ik dacht ergens gelezen te hebben dat die erop gekomen zijn vanaf 79, maar dan niet op de S en wel op de X, denk ik tenminste, want Matra had blijkbaar de gewoonte om altijd wel een detail te veranderen.
De mijne zijn iet ofwat verstorven/barstjes, k'moet nog eens zien of ik er wat kan aan doen, anders moet ik nog op zoek naar andere.

t'is me trouwens nog steeds een raadsel wat die vorige eigenaar z'n bedoeling was, naargelang ik bezig was met de werken leek het erop alsof de wagen kompleet uitmekaar is geweest, terug opgebouwd en dan in de grondverf gezet, maar om een of andere reden is ie zo rijklaar gemaakt en zijn bv die sierlijsten aangebracht over de grondverf ? En zo waren er wel meer zaken die nog los stonden of gewoon niet gemonteerd of aangesloten waren. :-?
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Die stootrubbers staan alleen op de X, enkele barstjes in het rubber maken het juist origineel, het zijn ook geen nieuwe meer! Het is wat je zelf wil!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2147
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Zijn er via de club nog stickers te bekomen om voor op de neus te plakken.

Ik zoek nl. deze van Bagheera X in het zwart.

Graag een seintje anders misschien eentje bestellen bij Simon Duitsland of is dat ergens anders te bestellen?
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

k'heb de mijne bij Simon besteld + nog een boel andere onderdelen, t'zou normaal morgen hier moeten zijn.
Spyros vertelde me dat hij er ook kan aangeraken.
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

De sticker van de X is niet in stock kan waarschijnlijk wel besteld worden.
De sticker van bagheera S is wel in stock! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2147
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Heb de sticker bij Simon gevonden kost 28,8?. Hoeveel zou daar aan verzendingskosten bij komen? Iemand een idee?
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

zo'n sticker kan in een grote enveloppe, dus in principe kan dat niet zoveel kosten, pakweg 5-7 euro, ik betaalde 15 euro verzending maar t'was dan ook een grote doos met veel lekkers :lol:
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

De sticker van de bagheera S kost uit de clubstock 10? is wel de laatste . :wink:
Matra Bagheera S - 1977
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

als jullie even geduld hebben kan ik de stickers op de neus de stickers voor een X op de bumpers, en de striping van een X op de deuren met daarin verwerkt het woordt bagheera aanbieden, heb een orgineel set gekocht en ga binnekort opzoek maar een bedrijf die ze voor mij wil gaan maken, dat kan dan waarschijnlijk in elke kleur, maar ik ben nog even bezig met mijn bagheera verder op te bouwen en ga ze pas regelen als ik zover ben!! dus dat zal ongeveer 2mnd duren nog!
Attachments
bagheera x 1978.jpg
bagheera x 1978.jpg (39.81 KiB) Viewed 6726 times
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

die van de bumpers heb ik ook nog nodig...dus laat maar iets weten als't zover is !
Bagheera X '78
User avatar
matrafan
Posts: 2147
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Heb wel interesse voor de stickers aan de zijkanten als ze temminste in het zwart te krijgen zijn.

Als ge zover zijt geeft ge maar effe een seintje.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

bon, deze week nog maar eens langs de spuiter gelopen, der was wa vooruitgang, maar echt enthousiast werd ik er niet van :lol:

t'spel stond nu toch al volledig in de grondverf, anderzijds vertrekt hij een weekje op skiverlof dus k'zal nog wa geduld moeten oefenen.

Image

owja, ergens anders stond een deur verloren te wezen...

Image

ondertussen zijn alle ramen eruit, maar spuiten zal pas over 2 weken zijn...

vandaag wat bezig gehouden met de kleine stukjes, alle sierlijsten mooi terug in't mat zwart gezet, de achterlichtbakken mooi opnieuw gelakt, de koplampen opgepoetst en de rubberstootblokken voorzien van nieuwe boutjes, de ATS velgen mooi opgeblonken enz...klein prulwerk maar niet minder leuk !
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Nog eventjes en je bagheera staat te schitteren. Het zal een juweeltje zijn. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

striping

Post by erwin »

heb vandaag de spullen voor de striping ingeleverd bij de bestickerraar, dus zal binnekort wel weten wat het gaat kosten!! dus nog even geduld!
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

prima, ik hoor het wel als het zover is !
Bagheera X '78
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

vanmorgenvroeg de garage ingedoken, de achterkant rustig opgebouwd en de linkse deur zit er in, morgen de rechtse kant.
Dan is't wachten op het plaatwerk van Erwin zodat de snuit kan opgebouwd worden. Plezant werk en je ziet vooruitgang, nog even en het eerste ritje zit eraan te komen.



Image
Last edited by Vollegaaz on Sat Mar 22, 2008 9:54 pm, edited 1 time in total.
Bagheera X '78
User avatar
matrafan
Posts: 2147
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Dat komt hier dik in orde.

Nog effe en die "Beast " gaat ook weer over de wegen racen.
Post Reply